To je to što me zanima!

Saznajte kako možete voziti više, a trošiti manje

Redovite kontrole auta, popravci i sporija vožnja najbolji su načini za sigurnu vožnju i deblji novčanik. Mijenjanje sitnih navika u vožnji smanjuje trošak na crpkama.
Vidi originalni članak

S cijenama goriva koje su se u Hrvatskoj popele “do neba” pojavili su se i savjeti kako uštedjeti na njemu. Američka udruga potrošača stavila ih je na test i razdvojila istinu od mitova. Dosta trikova neće smanjiti trošak goriva, neki su dobronamjerni, a drugi pokušavaju izvući još više novca. Potreban je veliki oprez pri kupnji napravica koje će učiniti auto štedljivijim, od ugradbenih do aditiva za gorivo. Mogućnost prevare je velika, pa bi se moglo dogoditi da umjesto smanjenja troška, spravice oštete motor.
- Većina tih proizvoda je beskorisna - tvrdi David Champion, šef testiranja za udrugu potrošača te dodaje: - Dobro je sumnjati u takve proizvode jer da su zapravo čudotvorni, ne bi se prodavali na komade putem interneta nego na tone uz svaku cestu.
Za ekonomičniji trošak goriva može se poraditi na nekoliko sitnica. Pravilno napumpane gume ključne su iz nekoliko razloga. One slabije napuhane brzo se troše i teško kontroliraju te povećavaju potrošnju, a mogu dovesti i do sudara. S druge strane prenapumpane su također rizične zbog težeg okretanja, pa je najbolje naći zlatnu sredinu prema instrukcijama u priručniku proizvođača.
Osim toga bitno je pripaziti da se koristi motorno ulje preporučeno od proizvođača automobila i mijenjati ga svaka tri do četiri mjeseca. To može uštedjeti od 1 do 2 % u potrošnji goriva, ustvrdili su u udruzi za štednju energije.

>>> Jeftinije je i sigurnije voziti se sporije. Potrošnja goriva drastično se povećava ako se vozi brže od 90 km/h. Za uštedu je potrebno i voziti kontinuirano, bez drastičnih promjena brzine. Ubrzavanje i naglo kočenje smanjuje trajanje napunjenog rezervoara za 33% na brzoj cesti i 5% po gradu. Automobil manje troši ako na nizbrdicama pustite da sila teža ubrzava za vas, ali u okvirima normalne i sigurne brzine.

>>> Rad motora dok se auto ne kreće ne vodi vas nigdje osim do bankomata po još novca za gorivo. Izbjegavanje gužvi i vožnje kratkih relacija moraju postati navika da biste to osjetili na novčaniku.

>>> Dodatnih 50 kilograma prtljage povećava potrošnju goriva za 2%, osobito ako je posrijedi manji auto. Prtljaga na krovu stvara veći otpor zraka i motor treba 5% više goriva da bi ga “slomio”.

>>> Redoviti popravci automobila produljuju iskoristivost punog rezervoara od 4% za manje popravke do 40% za veće. Iako stoje mnogo, redoviti popravci u konačnici će smanjiti trošak za gorivo.

>>> Tvrdnja da je gorivo gušće na nižim temperaturama pa ga kupnjom u to vrijeme dobijete više je netočna. Temperatura je uvijek ista, pa je jedina korist od ranog dolaska po benzin izbjegavanje gužve.

>>> Održavanje auta je bitno, ali mijenjanje filtara za zrak u motoru neće uštedjeti gorivo. Začepljeni filtar smanjit će snagu motora te ga treba mijenjati ili čistiti, ali rezervoar će se jednako brzo prazniti.

>>> Istina je da klima daje dodatan posao motoru i povećava potrošnju goriva, ali otvoreni prozori još su veći “gutač” novca. Zbog većeg otpora zraka koji prouzrokuju prozori motor se više “napreže” i troši.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare