To je to što me zanima!

Saznajte gdje možete dobiti valjane informacije o kreditima

Na okruglom stolu "Moj novac, moj prava" predstavljena je nacionalna kampanja kako bi se građane upozorilo što potpisuju kada je riječ o financijskim uslugama
Vidi originalni članak

U sklopu projekta "Zaštita potrošača korisnika financijskih usluga" koji se provodi u suradnji s Ministarstvom gospodarstva na području Hrvatske, održao se okrugli stol pod nazivom "Moj novac, moja prava". 

Voditeljica projekta i predsjednica Centra za edukaciju i informiranje potrošača Tanja Popović objasnila je povod ovog okruglog stola. "Dogode se situacije kada mnogi potpišu ugovor vezano za financijske usluge i onda se tek poslije jave udrugama potrošača zbog problema u kojima se nađu. Ovaj projekt je svojevrsna prevencija kako bi znali što potpisujemo i u što se upuštamo."

Tajni potrošač

Spomenula je i projekt Tajni potrošač o kojem smo pisali na našem portalu. Četiri udruge za zaštitu potrošača pokrenuli su akciju u kojoj su volonteri kao tajni potrošači ispitali poslovanje i uvjete u osam banaka. Ono što su saznali jest i može li se dobiti nacrt ugovora prije donošenja odluke o potpisivanju. Samo je u dvije banke odgovor bio potvrdan. Takvi rezultati pokazuju kako čak šest od osam banaka krši Zakon o zaštiti potrošača jer klijent ima pravo na pravodobnu i istinitu informaciju i poslovne uvjete. 

U tom slučaju mnogi ne znaju na što se obvezuju i tek kada se nađu u problemima onda zatraže pomoć koja im je prijeko potrebna. Nažalost, mnogi se još uvijek ne obraćaju udrugama potrošačima, a tamo mogu dobiti besplatne savjete koji će im pomoći i uputiti ih u ono što trebaju napraviti. 

Tanja Popović istaknula je koji su glavni problemi kada su krediti u pitanju. "Mnoga domaćinstva ne vraćaju kredite. Akumuliraju se krediti koji prelaze raspoloživi dohodak. Glavni problem je to što nedostaje nezavisnih savjeta o financijskim uslugama koji mogu pomoći građanima i detaljnije ih upoznati s onim što potpisuju. 

Cilj projekta je educirati potrošače odnosno podizanje razine svijesti. Javnosti je potrebno da dobije transparentne informacije prije investiranja svog novca."

Kako mogu dobiti savjete? 

Tomislav Lončar, tajnik Hrvatske udruge za zaštitu potrošača (HUZP) istaknuo je važnost edukacije potrošača. "Važno je da su ljudi upoznati s udrugama za zaštitu potrošača koje se nalaze u skoro svim gradovima Hrvatske. Svi mogu dobiti besplatne savjete, nazvati nas ili doći kod nas kako bi dobili savjete o onome što ih zanima.

Što se tiče ove teme o kreditima, moram napomenuti kako je samo dvoje ljudi u nekoliko godina nazvalo i pitalo savjete o kreditima. Svi uvijek dođu kada su već u problemima i to je glavni problem na kojem želimo raditi." 

Tanja Popović navela je i kako će se na internetskim stranicama udruga potrošača moći izračunati i rate kredite pomoću kreditnog kalkulatora

Ovaj okrugli stol još će se održati u Osijeku i Splitu, a vjerojatno još jednom i u Zagrebu zbog velikog interesa. Pratite na stranicama HUZP-a i CEIP-a kada će se održati te otiđite i postavite sva pitanja koja vas zanimaju. Osim toga, možete i putem radija poslušati emisije koje se tiču potrošačkih prava. Na drugom programu Hrvatskog radija ponedjeljkom i četvrtkom u 9:05 sati možete poslušati emisiju "Svi smo mi potrošači" koja ugostuje stručnjake, ali možete postaviti i svoja pitanja. 

U svakom slučaju obratite se udrugama potrošača za savjete koji su besplatni i koji vam mogu pomoći kako bi što bolje raspolagali svojim novcem i znali u što se upuštate pri potpisivanju ugovora za različite financijske usluge. 


Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare