U bilo kojem poslu u kojem se mora nešto prezentirati pravi izazov nisu toliko riječi, odnosno sadržaj, koliko emocija kojom ćete ispuniti prostoriju, savjetuju komunikolozi. Riječi govornika samo sedam posto utječu na publiku, a čak 55 posto uspješnog uvjeravanja je u vizualnom dojmu - izgledu, izrazima lica, gestikulacijama i držanju, a 38 posto je u govornikovu glasu.
Važno je da govor bude zanimljiv, a intonacija varira kako bi se zadržala pozornost onih kojima su riječi upućene, napominju stručnjaci. Sadržaj govora je bitan i potrebno je baratati konkretnim činjenicama. No ako želite prodati nešto, predstaviti ideju, projekt ili tražite posao, najbolje je stvoriti ugođaj ležerne hitnosti. U slučaju plemenitijeg cilja igrajte na kartu empatije.
Emocija dolazi od vjere u posao
Bez jake emocije koja se odašilje na bitnim sastancima i pregovorima ništa se značajno neće promijeniti, upozoravaju stručnajci za poslovne komunikacije. Snažne emocije mogu se proizvesti samo u slučaju projekata do kojih vam je istinski stalo, pa na njih usmjerite energiju.
Držanje i geste uz snažan glas
Čak i ako imate snažan i zanimljiv glas, ako držanje i gestikulacije nisu u skladu s njim, može se dogoditi da publika dobro ne primi poruku koju šaljete, upozoravaju stručnjaci za komunikacijske vještine. Vježbajte ispred zrcala i snimajte glas na diktafonu, tako ćete nabolje moći uočiti pogreške te ih ispraviti, savjetuju komunikolozi.