Koliko ste već životopisa i otvorenih molbi za posao poslali, a da na njih nikada nije stigao odgovor? Osim što je za traženi posao važno spomenuti stručnost i vještine koje posjedujete, bitno je prezentirati se kao samouvjerena i sposobna osoba. To ćete najbolje postići ostvarivanjem sve većih postignuća u struci i zanimanju kojim se želite baviti. Vašim sve većim usavršavanjem, poslodavci će početi kucati na vaša vrata, a ne više vi na njihova.
Na koji način dakle pojedinac može raditi na sebi kako bi od svoga imena i vještina stvorio brand? Mia Pavičić, koordinatorica projekata procjene iz Grupe SELECTIO, vodeće hrvatske grupacije specijalizirane za savjetovanje u ljudskim resursima i potrage za kadrovima, smatra kako je ovdje ključno pitanje kako definirati osobu kao brand na tržištu rada.
''Je li to ono kada o nekome čujete samo pozitivno, poput primjerice kada kroz mrežu kontakata u svojoj industriji ekspertize osoba dobiva samo preporuke? U kontekstu zapošljavanja, iz perspektive agencije za posredovanje, lijepo je o nekome lijepo čuti, ali kandidati moraju biti u stanju kroz selekciju to dokazati'', tvrdi Pavičić. ''Naši nas klijenti angažiraju za potragu prema kadrovima svih profila, ali većinom ipak za kandidatima od kojih očekuju iskustva ili znanja koja su rijetka i nespecifična za naše tržište pa se takve kandidate treba tražiti posvećenim i aktivnim pristupom ili kandidatima s dokazanim rezultatima rada pa od nas očekuju da te rezultate istražimo'', dodaje.
Usavršavajte se i radite na novitetima
Odakle onda početi ukoliko želite stvoriti imidž tražene i poželjne osobe u svome zanimanju? Donosimo vam prijedloge o tome na koji sve način možete stvoriti veliko ime u svojoj industriji.
- Radite na svome obrazovanju – Razmislite koje vještine su potrebne za obavljanje posla kojim se želite baviti te ih pokušajte usavršiti. Govorne vještine, odlično služenje internetom, znanje stranih jezika samo su neke od stvari za koje se možete stručno, ali i samostalno obrazovati. Čitanje domaće i strane literature obogatit će rječnik i vaš svijet novim saznanjima.
- Fotografije – Iako malo poslodavaca traži da im se prilikom slanja životopisa pošalje i fotografija osobe koja se prijavljuje za određeni posao, preduhitrite zahtjeve budućeg poslodavca te unajmite fotografa ili prijatelja koji se bavi fotografiranjem da vam napravi set poslovnih slika. Vizualnim spajanjem vašeg izgleda sa životopisom, poslodavac će vas prije uočiti i zapamtiti. Nastojte da fotografije budu jednostavne te pripazite na odabir odijela i položaja tijela prilikom poziranja.
- Samopromocija – Sva svoja postignuća i ostvarene projekte redovito nadopunjujte u svome životopisu. Zahvaljujući sve većem razvoju tehnologije, vaš CV mogu ugledati mnogi poslodavci na brojnim internetskim portalima te vas mogu odmah direktno kontaktirati. Na vlastitoj ili internetskoj stranici tvrtke za koju radite također redovito ažurirajte podatke.
- Blog i društvene mreže – Registrirajte se na neki od blog servisa te sudjelujte u što većem broju danas jako popularnih društvenih mreža. Objavljujte vlastite tekstove te iznosite mišljenje o aktualnim društvenim temama. Što više ljudi čita i dalje prenosi što ste napisali, više novih ljudi će čuti za vas.
Bez obzira čime se bavite, trebate u tom poslu napraviti nešto posebno kako bi vas uočili. Društvene i humanističke struke te zanimanja poput novinarstva, arhitekture ili dizajna jako su kreativna područja koja omogućuju slobodniji prostor za nove ideje koje još nitko nije progurao. Ako vas zanimaju manje kreativniji poslovi, pravila su ista. Radite na novitetima te na taj način usmjeravajte karijeru u željenom smjeru.
Važno je unaprijediti prezentacijske vještine
Mia Pavičić navodi kako su stručnjaci Grupe SELECTIO fokusirani na informacije koje o kandidatu dobivaju tijekom procesa selekcije, a za koje smatraju da su povezane uz mogućnost obavljanja posla. ''Mi bismo stoga naglasili posebnu važnost kvalitetne prijave na posao, kvalitetne pripreme za selekciju te fokusiranosti, entuzijastičnosti i konkretnosti u procesu selekcije'', navodi Pavičić te zaključuje kako smatra da većina kandidata za sebe vjeruje da je motivirana i zainteresirana, ali da iz njezine perspektive i dalje susreće previše nepripremljenih kandidata koji bi mogli značajno poraditi na svojim prezentacijskim vještinama.
Vježbajte i razvijajte svoje mišljenje unutar i izvan zanimanja kojim se želite baviti. Šaljite svoje komentare, osvrte ili kolumne raznim news i specijaliziranim portalima kako bi se vaše mišljenje i vaš glas pročuli, sudjelujte u debatama, pohađajte tečajeve i radionice. Ako su vaši zaključci općeprihvaćeni, pomaknut ćete se stepenicu više u karijeri i zainteresirati nove poslodavce.