Prijateljstvo povećava zadovoljstvo na poslu, smatra 58 posto ispitanika u istraživanju portala Moj posao o odnosima s kolegama i tome kako prijateljstvo na radnome mjestu utječe na obavljanje zadataka. Također, 51 posto ispitanika vjeruje da potiče na rad. Na poslu provodimo većinu vremena svaki radni dan pa se ondje stvaraju prava prijateljstva koja traju i nakon što netko promijeni radno mjesto, a to potvrđuje i 61 posto ispitanih.
Samo šest posto tvrdi kako prijateljstvo među kolegama nema dobrih strana. Većina, 81 posto, opisuje odnos s kolegama kao prijateljsko-poslovni. No nije se uvijek lako snaći u radnom okruženju, samo jedan suvišan komentar može stvoriti antipatije. Zato je dobro znati osnovna pravila korektna ponašanja koja će vam pomoći da si stvorite ugodno radno okruženje. Ponajprije, budite što jeste. Glumatanje ne vodi nikamo. Ne morate se slagati sa svim mišljenjima kolega. Upravo iz različitih stavova nastaju poticajne rasprave.
Bez ogovaranja do prijateljstva
Najbrže ćete se sprijateljiti s kolegama ako ne sudjelujete u uredskim tračevima. Budite pozitivni, pokušajte vidjeti nešto dobro u ljudima i svidjet ćete im se.
Smijte se, ali ne na tuđi račun
U odnosima se cijeni duhovitost, ali prije svega budite pristojni. Šale koje su vama smiješne kolegama mogu biti uvredljive. Ipak prvo promislite pa onda recite.
Svi poštuju vrijedne ljude
Produktivnost će vam pomoći da se lakše zbližite sa suradnicima. Cijenit će vas ako uredno obavljate sve zadatke i pokažete da ste voljni “povući”.
Svi za jednoga, jedan za sve
Ako gradite dobre odnose na poslu i lako komunicirate i dogovarate se s kolegama, dokazujete da ste timski igrač. Nitko ne želi prijatelja koji ne vidi dalje od sebe.
Prihvaćajte nove ideje
Biti timski igrač znači i znati primiti konstruktivnu kritiku te učiti iz pogrešaka. Kolege mogu imati drukčije gledište o nekoj temi. Trebate imati povjerenja u njih, prihvatiti nove ideje i pohvaliti ih.
Rok je rok, budite poduzetni
Kažete li da ćete nešto završiti u određenom roku, to svakako i učinite. Ako se ljudi ne mogu pouzdati u vas kad je riječ o poslu, neće ni u privatnim stvarima. Dokažite da se mogu osloniti na vas.