U poslovnom svijetu, osim talenta i znanja, jednako je važno ovladati vještinom dobrih međuljudskih odnosa. Uspjeh, moć i bogatstvo beskrupulozne kolege često nameću kao mjerilo vrijednosti, no stručnjaci upozoravaju kako takav stil može uništiti i najuspješnije tvrtke. Loše upravljanje ljudskim potencijalom može biti fatalno i za najbolje te se menadžerima savjetuje primjenu toplijeg, ljudskog pristupa zaposlenicima. Potrebno je znati pohvaliti kolegu za dobro odrađen posao, no isto tako, važno je uputiti zdravu i profesionalnu kritiku. Takav način ponašanja potiče produktivno-kreativnu atmosferu te stvara pozitivnu povezanost među kolegama.
Budite od riječi
Nemojte nešto obećavati ako to niste u stanju izvršiti. Vaš kredibilitet ovisi o vašim riječima, iza kojih morate stajati. Ako niste pouzdan suradnik, nećete daleko dogurati u karijeri.
Pohvalite druge
Umjesto da kolegi kažete samo “Dobar posao”, budite specifični u svojim pohvalama. Tako motivirate druge da se više trude jer svatko voli čuti lijepu riječ ili iskrenu pohvalu.
Cijenite rad svojih kolega
Uključite druge u posao te sagledajte i njihovu viziju problema. Gledanje drugih s visoka neće vam stvoriti prijatelje. Stručnost se cijeni, ali bahatost i hvalisanje nigdje ne prolaze dobro.
Priznajte pogrešku
Tko radi, taj i griješi! Ako ste odgovorni za pogrešku, najpoštenije je priznati. Nije ugodan osjećaj, ali na taj način dajete do znanja kako ste sigurni u sebe te kako se ne bojite priznati da ste pogriješili.
Sačuvajte tuđi ugled
Ako kolega pogriješi, lijepo je da netko stane u njegovu obranu i smiri situaciju. Prijateljsko ponašanje i razumijevanje smanjuju tenzije te jačaju osjećaj kolegijalnosti među zaposlenicima.