Je li samo dobra ideja dovoljna?
Bilo je jedno od pitanja na koje su članovi žirija projekta „Pametnom idejom do uspjeha“ pokušali dati odgovor na svom prvom ovogodišnjem sastanku. U današnje vrijeme, kada je financijska i gospodarska kriza zahvatila sve segmente svakodnevice, a građani ne samo da ne otvaraju, već i zatvaraju vrata svojih poduzeća, okupili smo šest stručnjaka s višegodišnjim iskustvom, koji su vrlo dobro svjesni činjenice da poduzetnički duh stvara bogatstvo i novu vrijednost te žele u tome aktivno sudjelovati.
Miljenko Graovac (Vipnet Hrvatska), Dario Palčić (Volksbank Hrvatska), Željko Kovač (Centar za poduzetništvo Zagreb), Nikša Tomulić (Kompare.hr), Saša Cvetojević (Insako, CRANE) i Hrvoje Prpić (CRANE), zajedno s predstavnicima redakcije portala Pametna kuna, stručnjaci su i investitori koji su i ovo teško doba krize, odlučili pomoći i „prodrmati“ hrvatsko poduzetništvo.
Ideja ne vrijedi bez realizacije
Projekt započet 24. rujna, dosad je prikupio već desetke odličnih ideja, a uloga okupljenih stručnjaka, bila je između ostalog, riješiti nedoumice oko kriterija za odabir prijavljenih.
„Svi zainteresirani za natječaj trebaju imati na umu kako je ideja nešto vrlo fluidno i sama nema nikakvu vrijednost ako se ne realizira', naglasio je Saša Cvetojević te poručio kako „Ako od ideje napravite dobar plan te krenete u realizaciju istoga, tijekom te realizacije samu ideju i plan morate modificirati ovisno o saznanjima na koje nailazite. Prototip ili čak proizvod koji ima tržište je ostvarivanje prvog koraka ideje i dokaz da je istome prethodila pametna poslovna ideja'.
Uz pretpostavku da je osnovni kriterij „pametne poslovne ideje“ zadovoljen, žiri je razmatrao o kojoj se industriji radi, kakvo je tržište kojem je proizvod ili usluga namijenjena, tko su potencijalni kupci te možda najvažnije – tko je konkurencija? „Ozbiljan kandidat ne može napisati da njegov proizvod ili usluga nema konkurenciju'', mišljenje je Hrvoja Prpića te „Postojanje konkurencije vrlo bitno u realizaciji projekta“.
Od konkurencije možemo štošta naučiti, evaluirati i dobre i loše strane, loše eliminirati, a dobre još više unaprijediti. Važno je istražiti neistraženo – iako danas postoji vrlo malo stvari kojih se već netko nije sjetio, i dalje postoji mnogo toga što nije pronađeno, napravljeno i otkriveno, a upravo otkrivanje tih dijelova postaje ono što Vašu ideju može dovesti do potpuno novih ideja.
Internet prisutnost
Najbolji način za predstavljanje vlastitih sposobnosti je kreiranje LinkedIn profila – složili su se svi članovi žirija. „Iako neće biti eliminacijski kriterij, toplo preporučujemo svim potencijalnim kandidatima da kreiraju svoj profil na LinkedIn-u, ako ga već nemaju te postanu dio ove poslovne mreže, ako ništa drugo, tada zbog jednostavnijeg predstavljanja i upoznavanja“, komentirao je Željko Kovač iz Centra za poduzetništvo Zagreb.
I za kraj, dragi kandidati, razmislite dobro i o financijskoj strukturi koja Vam je potrebna, stavite na papir svoje prihode i rashode te pametno planirajte, jer – investitori su ovdje, prilika je ovdje, a na Vama je da nam dokažete kako imate dobru ideju, dobar proizvod te znanje, volju i napor koji ste spremni uložiti kako bi Vam se jednog dana to isplatilo!