Stižu blagdani, kojima se veselimo, a s njima i uredske zabave, kojima se ne veselimo, gotovo u pravilu. Smijem li popiti koju previše, moram li staviti kravatu, što ako nikome nije do mojih glupih viceva, moram li biti ljubazan prema izvršnom direktoru, koji me uporno zove Goran iako se zovem Ivan? Pitanja se roje, najradije bismo ostali kod kuće, ali nije preporučljivo. Za utjehu, postoje dobri, prokušani savjeti kako na božićnom partyju ne uprskati sliku o sebi, brižljivo stvaranu tijekom cijele godine.
Za početak: pokušajte uredsku zabavu doživjeti kao još jednu poslovnu obvezu. Bez obzira na to koliko vam se ne da miješati posao i zabavu, ljudi “odozgo” taj su “mrski” party zamišljali u dobroj namjeri pa ga doživite kao običnu poslovnu večeru i pojavite se, makar nakratko. Bez obzira na to koliko vam šefovi tupili da je party vaše kompanije pravo mjesto za opuštanje i dobru zabavu, ne preporučuje se “outfit” kojim dominiraju vaše sto puta isprane traperice i omiljena Guns’n’Roses majica: vaši nadređeni će je se jamačno prisjetiti na sljedećem sastanku. Uredski party također nije najbolje mjesto za nadoknađivanje svakog nepopijenog pića tijekom godine jer sa svakom čašicom može se proliti teško stečeni ugled.
Prisjetimo se samo kako je na jednom takvom prošla Bridget Jones, s čašom u jednoj i mikrofonom u drugoj ruci. No zabava ipak ima i svijetlu stranu: nema bolje prilike da pokažete da “šutljivi tip iza kompjutora” ima hobije, da voli sport i povijest te da sluša istu glazbu kao, recimo, šef. Predstavite se u novom svjetlu. Vaši nadređeni neće imati ništa protiv otkrića da njihovi kolege posjeduju i “humano lice”, ali s mjerom.
>>> Važno je znati pravo vrijeme dolaska, ali je još važnije dobro tempirati odlazak. Nakon sat i pol do dva sasvim je pristojno vrijeme za povlačenje
>>> Na poslovnu zabavu ne pozivajte svoje prijatelje. Krene li nešto krivo, kolege će skandal pripisati vama, a ne nepoznatom čovjeku
>>> Suzdržite se od poriva da na partyju kažete šefu što stvarno, stvarno osjećate
>>> Oduprite se porivu da širite i izmjenjujete uredske tračeve jer nikad ne znate tko stoji pokraj vas i sluša svaku riječ. Radije upitajte: “Koji posao obavljate u tvrtki?” ili “Kamo ćete za blagdane?”.
>>> Nipošto ne bi bilo pametno da vas pri odlasku vas nadređeni “snimi” kako odlazite s “vrećicom hrane za psa”. Neka “doggie bag” pričeka neki manje opasan party gdje niste pod lupom svih šefova u tvrtki.
>>>Pobrinite se da uoči partyja saznate imena svih vaših nadređenih. Naravno, pristojno se predstavite svima na partyju, bez iznimke, ali najbolje bi bilo od vrha prema dolje.
>>> Napuštate li party, ne bi bilo loše zahvaliti ljudima koji su se za njega pobrinuli. Svakako nije naodmet sutradan poslati e-mail zahvale nadređenima na “divnoj zabavi i ugodnim trenucima”.
>>> Žalopojke i zanovijetanja dobro je preskočiti, no nije dobro ni isticanje svojih postignuća