To je to što me zanima!

Navodi li reciklaža odjeće kupce na nove troškove?

Mnoge trgovine sve češće pozivaju na reciklažu stare odjeće, uz ponudu raznih popusta. Je li to još jedan od potrošačkih trikova koji samo navodi na novu kupnju?
Vidi originalni članak

Mnogi se od nas redovito nakon obavljene kupovine odjeće ubrzo zapute u novu pa se tako velike količine robe samo nakupljaju u ormaru. Kako nagomilana odjeća ne bi ostala neiskorištena, mnoge trgovine odlučile su u svoju svakodnevnu ponudu uključiti akciju razmjene stare odjeće za novu, uz koju kupcima pritom nude određene akcijske cijene.

Švedski modni div H&M krajem ovog mjeseca će u zemljama u kojima posluje, pa tako i u Hrvatskoj, početi prikupljati staru odjeću svojih kupaca, neovisno o tome u kakvom stanju se ona nalazi te čija etiketa je na njoj. Ono čime se tom prigodom kupce u zamjenu za vreću odjeće nagrađuje jest vaučer za kupnju u njihovim prodavaonicama.

Je li cilj reciklaža ili nova kupovina?

Iako još nije poznato koliko će takav bon vrijediti, postavlja se pitanje je li ovakva akcija samo još jedan od načina na koji trgovci pozivaju svoje vjerne kupce na novu kupovinu, pa samim time i na nove troškove. Poznato je kako učestali natpisi s ponudama akcija sniženih cijena i popusta navode kupce na kupnju novih proizvoda, a koje bez uočavanja takvih natpisa vjerojatno ne bi niti kupili.

''Švedska kompanija se oslanja na stručno mišljenje tvrtke I:Collect koja se specijalizirala na redistribuciju odjeće koja se još može nositi kako bi se "promijenila ekonomija" ili se recikliralo u druge industrijske proizvode, kao što su krpe za čišćenje, papir, materijali za izolaciju i mnogi druge'', donosi Večernji list, iz čega možemo zaključiti kako oni kao svoj primarni cilj ipak navode ekološku osviještenost potrošača

Vaučer pokriva 20 posto vrijednosti robe kupljene po punoj cijeni

Jednako tako ekološki osviještena Calzedonia također u suradnji s tvrtkom I:CO već je pokrenula inicijativu Intimissimi ''Recikliramo i vrednujemo tvoju rabljenu robu''. Za svaki dostavljeni komad rabljene odjeće te bez obaveze da odmah obavite kupnju, također možete dobiti vaučer čija vrijednost ovisi o vrsti robe koju dostavite

Konkretno, u slučaju da donesete jednu staru majicu možete dobiti vaučer u vrijednosti od 15 kuna, a ako donesete grudnjak možete dobiti vaučer u vrijednosti 25 kuna

Međutim, postoji i "kvaka". Vrijednost pojedinog vaučera ili više njih prilikom realizacije pokriva maksimalno 20 posto vrijednosti robe kupljene po punoj cijeni. Primjerice to znači da u slučaju iznosa računa od 135 kuna popust iznosi 27 kuna, a vaučer može pokriti račune isključivo na artikle koji nisu predmet nekih drugih popusta ili promocija. 

Društveno korisne akcije

Ono čega mnogi nisu svjesni jest da što je iznos računa veći, većim im se čini i iznos popusta temeljem vaučera, iako on u ovom slučaju za svaku kupnju iznosi 20 posto. S upitom o tome mami li tako ovakva akcije potrošače na novu, pa možda čak i nepotrebnu kupnju obratili smo se i Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača

''Što se tiče poziva za recikliranjem odjeće, to ne smatramo lošim. Ako netko želi svoje stare stvari donijeti u trgovinu i ako za to još dobije kakvu protuvrijednost, zašto to ne iskoristiti? To je nešto slično onome kada donesemo u trgovinu stare baterije, ali za to ne dobijemo novac'', rekao nam je Tomislav Lončar, tajnik Udruge. Nadodao je kako oni pak smatraju da od toga svi imaju koristi -  trgovci, potrošači, ali i društvo u cjelini.

Ekološki orijentirane kampanje

S obzirom na to da statistike tvrtke I:Collect pokazuju da prosječan Amerikanac godišnje baci oko 30 kilograma odjeće, što ukupno iznosi oko 8 milijardi kilograma od kojih se samo 15 posto reciklira, čini se da ovaj dio priče o održivom razvoju ipak ima pozitivan i dobronamjeran cilj. Samo nagrađivanje kupaca te prosljeđivanje stare odjeće umjesto da je se baca u smeće, svakako ima ekološki orijentiranu namjeru. 

Ipak, prilikom kupovine, važno je ipak ostati racionalan i umjeren u svojim troškovima - nikako nemojte dopustiti da vas natpisi velikih akcija, popusta i povoljnih cijena navedu na kupnju potpuno nepotrebnih proizvoda.

Idi na 24sata

Komentari 2

  • ĐojetaMikluš 18.03.2013.

    ovo je odlično! samo nam treba popis takvih trgovina i gdje se one nalaze, jer na primje u Bujama,gdje ja živim, nitko nema pojma o tome.

  • fanny5 16.03.2013.

    Ovo bi bilo jako korisno i dobro, jer staru odjeću bacamo u smeće, jer nitko neće rabljenu odjeću nositi, a svaki popust je dobrodošao. Cijena nove odjeće je ionako prenapuhana!

Komentiraj...
Vidi sve komentare