To je to što me zanima!

Može li se naplatiti servis uređaja koji ima garanciju?

Čitateljica nam se obratila s problemom naplate servisa uređaja za koji posjeduje valjano jamstvo. Donosimo što Ministarstvo gospodarstva savjetuje u tom slučaju
Vidi originalni članak

Pitanje: Kupila sam printer uz garanciju od godine dana. Od početka nije radio kako treba te sam mislila da je možda problem s bojom ili postavkama na mom računalu, ali s vremenom sam shvatila da je problem u samom printeru. Dala sam ga na servis i na servisu su zaključili da je uređaj ispravan. Printer je bio pod garancijom, ali ja sam svejedno za popravak morala platiti 100 kuna. Rekli su da je to zato što sam na servis dala ispravan printer. Nakon servisa uređaj i dalje ne radi. Što mogu učiniti?

Ministarstvo gospodarstva: Kupac može u slučaju neispravnosti stvari zahtijevati od prodavatelja i proizvođača da stvar popravi ili da mu umjesto nje preda ispravnu

Ministarstvo tvrdi kako su trgovac ili proizvođač koji daju jamstvo za ispravnost prodanog proizvoda, prema odredbi stavke 5. članka 5. Zakona o zaštiti potrošača dužni ispuniti obveze propisane odredbama Zakona o obveznim odnosima o jamstvu za ispravnost prodane stvari, kao i obveze preuzete jamstvom.

Jamstvo za ispravnost prodane stvari, odnosno garancija uređeno je odredbama članaka od 423. do 429. Zakona o obveznim odnosima, a temeljem kojeg obvezuje pod uvjetima pod kojima je dano.

Odredbe stavke 1. članka 423. spomenutog Zakona propisuju da ako proizvođač jamči za ispravnost stvari u tijeku određenog vremena računajući od njezine predaje kupcu, kupac može u slučaju neispravnosti stvari zahtijevati od prodavatelja i proizvođača da stvar popravi u razumnom roku ili, ako to ne učini, da mu umjesto nje preda ispravnu stvar.

Uputiti pisani prigovor trgovcu

U konkretno ovom slučaju, navedeno je kako je kupac za vrijeme trajanja jamstvenog roka tražio od trgovca popravak printera, nakon čega je trgovac izvršio naplatu servisa zbog tvrdnje da je proizvod ispravan i kupcu vraća proizvod za koji on i dalje navodi kako ne funkcionira.

Iz Ministarstva savjetuju kako je u ovom slučaju potrebno uputiti pisani prigovor trgovcu koji je naplatio servis, iako je proizvod servisiran unutar jamstvenog roka. S obzirom na navedeno kako printer i nakon povratka sa servisa ne funkcionira, Ministarstvo upućuje na traženje istog takvog novog proizvoda od trgovca.

U slučaju povrede potrošačkih prava, uputite se Državnom inspektoratu

Trgovac je dužan očitovati se o pisanom prigovoru najkasnije u roku 15 dana od zaprimljenog prigovora.

Ukoliko trgovac postupi suprotno odredbama članka 8. predmetnog Zakona, dakle ukoliko ne pruži odgovor na pisani prigovor u roku 15 dana, čini prekršaj iz stavke 1. članka 144.  Zakona o zaštiti potrošača. U tom slučaju, kao i u slučaju ako korisnik smatra da su mu povrijeđena potrošačka prava, Ministarstvo savjetuje da se uputi prijava Državnom inspektoratu.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare