To je to što me zanima!

Kroz čavrljanje se stvaraju neraskidive poslovne veze

Umijeće čavrljanja uči se postavljanjem pitanja te poticanjem raspravama koje prizivaju dijalog. A kao i u uvijek vrijedi pravilo primanja i davanja
Vidi originalni članak

Situacije koje zahtijevaju razgovor s okolinom shvatite kao priliku za sklapanje novih poslovnih kontakata. Čavrljanje s kolegama nikada ne bi trebalo predstavljati zamor čak i ako među sugovornicima vlada uvjerenje o nedostatku zajedničkih tema.
- Pričajte o nečemu poznatom, savjetuje poslovna trenerica, Sue Thompson ili se poslužite pravilom “tri mjeseca”. Započnite s temama na koje se nadovezuju događaji koje ste proživjeli prije tri mjeseca ili neki od vaših planova za iduća tri mjeseca. Tako ćete na primjer započeti razgovor o preuređenju kuće, proteklom putovanju ili biranju novog kućnog ljubimca. I ne samo da ćete o odabranim temama opušteno razgovarati, nego će i sugovornik podijeliti svoja iskustva ili ponuditi pokoji savjet, završava Sue Thompson. Umijeće čavrljanja uči se i postavljanjem pitanja te poticanjem rasprava koje prizivaju dijalog. Kao i općenito u međuljudskim odnosima vrijedi pravilo primanja i davanja, tvrdi Lynne Eisaguirre, autorica knjiga o poslovnoj komunikaciji. Pitanja koja počinju sa tko, što gdje i kada pomažu tečnosti razgovora.
- U društvu kolega zaboravite na šutnju jer se poslovne veze stvaraju kroz neobavezno čavrljanje, savjetuje Lynne Eisaguirre.
ČAVRLJANJE RJEŠAVA PROBLEME
Istraživanje provedeno na poslovnoj školi sveučilišta Stanford pokazalo je kako prosjek ocjena njihovih diplomanata nema nikakve veze s uspjehom. Svoja postignuća mogu zahvaliti umijeću čavrljanja. Pogodan trenutak za početak takvog razgovora na poslu je opuštena atmosfera uz jutarnju kavu. Pritom se uz dnevne novine možete osvrnuti na neku aktualnu temu koja će vas odvesti do puno važnije problematike.
UPOZNAVANJE SUGOVORNIKA
Ćaskanje se obavezno vodi u neutralnom tonu. Vlastita uvjerenja i kontroverznije teme dolaze na red tek s boljim poznavanjem sugovornika. Važno je znati s kim razgovarate i na koje sve načine netko može reagirati.
NE SMIJE PRIJEĆI U 'TRAČANJE'
Na neobavezan razgovor ohrabrujte i kolege. Tako ćete ostaviti dojam pouzdanog pojedinca kojem će drugi prezentirati nove ideje. Pritom svakako izbjegavajte “tračanje” i otkrivanje osobnih detalja o bliskijim kolegama.
PRIZNAJTE TUĐA POSTIGNUĆA
Prema jednom od najvažnijih pravila neobaveznog razgovora usredotočite se na sugovornike, a ne na sebe. Iskreno naglasite nečija postignuća. Jer su i nadređeni naklonjeniji takvim timskim igračima.
TKO JE UNUTAR FIRME
Kroz čavrljanje upoznajte različite ljude unutar firme- od spremačica i portira pa do nadređenih. Zato nemojte pauzu za ručak provesti za radnim stolom nego sebi potražite korisnog sugovornika ili nekoliko njih.

Idi na 24sata

Komentari 1

  • Pichlyk 25.08.2009.

    A to čavrljanje se nerijetko pretvori u prave trač partije... Inače se užasavam ljudima koji su skloni tračanju i ogovaranjima. :(

Komentiraj...
Vidi sve komentare