Pronađete li pravi proizvod ili uslugu koji su konkurentni na tržištu, možete zauvijek riješiti sve financijske probleme. Najvažnije je da prepoznate poslovne prilike koje drugi ne vide. Pokušajte otkriti zanemarene, ignorirane i potcijenjene potrebe i zahtjeve tržišta ili proizvode i usluge koji još nisu zastupljeni na tržištu. Ponudite li kupcima nešto više od konkurencije, uspjeh je zajamčen. Kako biste si olakšali taj posao postavite si nekoliko pitanja vezana uz konkurenciju i ciljano tržište. Neka vam ta pitanja uvijek budu na pameti. Oni će vas držati budnima, potaknuti kreativnost te vas zaštititi od rutinskog načina razmišljanja. Mnogi poslovi propadaju upravo zato što su upali u zamku kolotečine i zanemaruju nove poslovne prilike.
ODGOVORIMA DO RAZVOJA
Vaši odgovori na navedena pitanja pomoći će vam da lakše i brže prepoznate mnogo više poslovnih mogućnosti od konkurenata, ali i da prepoznate prilike koje ste propustili. Također vam mogu poslužiti kao početna točka za budući razvoj poslovanja tvrtke ili kao orijentir daljnjeg razvoja poslovanja.
ISTRAŽITE KONKURENCIJU
1. Koliko proizvoda i usluga nude vaši konkurenti i na koja su tržišta proširili poslovanje?
2. Koliki postotak tržišta posjeduju konkurenti i koji su im najvažniji kupci (po veličini prometa)?
3. Koliko je velika i jaka vaša konkurencija?
4. U čemu je njihova snaga, a u čemu slabosti?
5. Koje poslove konkurenti izbjegavaju? Koje su poslove zapostavili, kako bi ih vi obavili bolje.
6. Koji dio tržišta i profil kupaca konkurenti nisu pokrili - tinejđere, starije, žene ili muškarce?
ISPITAJTE CILJANO TRŽIŠTE
1. Koje su potrebe tržišta na koje ciljate i koje njihove zahtjeve konkurencija još nije ispunila?
2. Koje potrebe i zahtjeve tog tržišta predviđate u budućnosti i kako biste im mogli udovoljiti?
3. Čega na tržištu nema dovoljno, a čime je zasićeno i više no što može “progutati”?
4. Kako se možete prilagodili tržišnim zahtjevima kako bi vaši proizvodi ili usluge bili što traženiji?
5. Kako osigurati stalne potrošače i dobiti više korisnih smjernica od zadovoljnih kupaca?