To je to što me zanima!

Kako i kada su nastale "budget" trgovačke marke?

Osim što smo vam odlučili predstaviti trgovačke marke kao dobru alternativu uobičajenim markama proizvoda, odlučili smo vam i ispričati priču o njihovom nastanku. Kako i kada su trgovačke marke nastale? Kada su došle u Hrvatsku? Saznajte u nastavku.
Vidi originalni članak

Osim što smo vam odlučili predstaviti trgovačke marke kao dobru alternativu uobičajenim markama proizvoda, potrebno je predstaviti te iste trgovačke marke u cijelosti. Kako i kada su trgovačke marke nastale? Kada su došle u Hrvatsku? Saznajte u nastavku.

Trgovačke marke su na svjetskim tržištima prisutne već dugo, točnije od kraja 19 stoljeća.  Tada ih je, prema dostupnim informacijama, ustanovio Jacob Brunn koji je u svojoj prodavaonici mješovitom robom u gradiću Springfield, u Sjedinjenim Američkim Državama prodavao određene proizvode pod svojim obiteljskim imenom. 

Razvoj trgovačkih maraka

Daljnji razvoj trgovačkih marki povezan je prije svega s razvojem trgovačkih lanaca. Tako je primjerice 1863. godine također u SAD-u zabilježen slučaj prodavanja kave Eight O'Clock koju je proizvodila maloprodajna trgovina Great Atlantic and Pacific Tea Company.  

Do kraja 19 stoljeća počela je i praksa da trgovci na veleprodaji kupuju proizvode na veliko te ih potom prodaju u označenim pakiranjima.  Osim tih proizvoda, trgovci su u označenim pakiranjima prodavali i proizvode koje su sami proizveli, što se zapravo smatra začetkom trgovačkih marki.

Trgovačke marke danas

Vrijeme ekonomske recesije sedamdesetih godina 20. stoljeća na neki način otvorilo je vrata ulasku trgovačkih marki na tržišta. Tek se osamdesetih godina  počela se među potrošačima mijenjati percepcija ovakvih proizvoda koji su dotada, zahvaljujući izgledu koji je neodoljivo podsjećao proizvođačkim markama – često nazivane kopijama. Tada su trgovci počeli koristiti ovakve tipove proizvoda kako bi promovirali svoj trgovački lanac kao mjesto koje nudi više po povoljnijim cijenama.   

Danas najveći udio trgovačkih marki čine proizvodi poput  papirnatih i plastičnih proizvoda, konzerviranih prehrambenih proizvoda, zamrznutih prehrambenih proizvoda i hrana za kućne ljubimce. Trgovačke marke su se s vremenom počele proizvoditi i širiti u područja kao što su bezalkoholna pića, kozmetika, lijekovi i žitarice, gdje konkuriraju proizvođačkim markama.

Ako želite saznati više o povoljnoj kupnji i budget proizvodima pročitajte specijal "Moja najpovoljnija kupnja"!

Idi na 24sata

Komentari 2

  • Der Kommissarrr 15.06.2012.

    Podravka će uskoro na svojim proizvodima od svojeg imati samo - LOGOTIP. Ketchup je i proizveden u mađarskoj i od mađarskih rajčica koje ne moraju biti mađarske nego su vjerojatno uvoz iz radioaktivne ukrajine.

  • podravacc 29.05.2012.

    u principu me ne zanima da li je trgovačka marka ili orginalni proizvod,prednost pred cijenom dajem porijeklu ili državi proizvodnje i gotovo uvijek kupujem proizvode proizvedene u Hrvatskoj,ali ako recimo nađem Podravka žute smrznute mahune na kojima piše zemlja porijekla Srbija rađe ću kupiti one no-name koje su iz Mađarske ili Nizozemske jer i ovako i onako neću naći proizvedene u Hrvatskoj

Komentiraj...
Vidi sve komentare