Poštapalicama poput “u biti”, “no međutim”, “u principu”, ali ni pretjeranom uporabom “učenih” riječi kao što su “razvidno”, “evidentno”, “momentalno”, “transparentno” sigurno nećete ostaviti dobar dojam na poslovnom razgovoru. Poželjno je govoriti književno, izbjegavati govor ulice, psovke, fraze te izgovoriti pokoju riječ koja će pokazati kako ipak tu i tamo posegnete za stručnom literaturom. Također, mumljanje sebi u bradu, zastajkivanje, oklijevanje, ponavljanje nisu dobra osnova za uspješno komuniciranje s potencijalnim poslodavcem. Iznimno je važno temeljito se pripremiti za pitanja koja bi mogla zanimati sugovornika. Na njih valja odgovarati jasno i glasno, ne pretjerano žuriti u govoru te izbjegavati monotonu boju glasa. Pretih ton odaje manjak samopozdanja koje je od presudne važnosti.
Manje TV-a, više knjiga
Televizija kao jedini izvor opće informiranosti neće impresionirati poslodavca. Poželjno je čitati knjige, novine, stručne časopise.
Isplati se i slušati
Važno je koncentrirano slušati sugovornika, a ne samo nestrpljivo čekati trenutak kad ćete i vi progovoriti
Nikad ne recite:
Nekako sam napokon došao do zaključka.
Ispravno je:
Nekako sam napokon zaključio.
Objašnjenje: Što jednostavnije, to bolje. Valja izbjegavati komplicirane fraze koje zapravo ne otkrivaju nikakvu dodatnu informaciju.
Nikad ne recite:
Potrošili smo sva financijska sredstva.
Ispravno je:
Potrošili smo sav novac.
Objašnjenje:
Financijska sredstva je eufemizam za novac. “Sredstvo” označava stroj, napravu, uređaj koji služi u radu.
Nikad ne recite:
Riječ je o najoptimalnijem rješenju.
Ispravno je:
Riječ je o optimalnom rješenju.
Objašnjenje:
Riječ “optimalno” je superlativ koji znači najbolji, najpovoljniji. Prefiks “naj” stoga je nepotreban.
Nikad ne recite
Tečno pričam četiri strana jezika.
Ispravno je:
Tečno govorim četiri strana jezika.
Objašnjenje:
Pričaju se priče, basne, legende, predaje... Pričati označava usmeno kazivanje, a strani se jezici govore.
Nikad ne recite:
Ukazala mi se prilika javiti se na oglas.
Ispravno je:
Pružila mi se prilika javiti se na oglas.
Objašnjenje:
Ukazati ne znači “pružiti”, “dati” ili “upozoriti” nego isključivo “pojaviti se kao nadzemaljsko biće”.