Jednostavan i prirodan postupak zadržavanja dizala u uredskoj zgradi, u slučaju da netko uspuhano trči za vama, samo je jedan od primjera poslovnog bontona. A u dizalu nemojte stajati neugodno preblizu nekom, pogotovo ako nije gužva. Guranje u već natrpano dizalo izazvat će podjednako loše tuđe misli ili reakcije. No još lošija od toga bila bi situacija kihanja ili kašljanja u dizalu (ili bilo gdje u uredu), a da niste prethodno zaštitili usta rukom. Bonton ponašanja na poslu zapravo je način iskazivanja poštovanja prema kolegama s kojima radite i živite na poslu, ističu stručnjaci. Ljudi ponekad nesvjesno čine stvari, a da pritom ne znaju da one iritiraju kolege. Poštujete li određena pravila, poslovni će suživot biti ljepši, ugodniji i jednostavniji. Nikako ne zaskačite ljude s pitanjima na hodniku. Očekujete li određeni odgovor od nadređenoga, ne zaustavljajte ga u prolazu samo da biste provjerili što je s odgovorom. Čovjek bi mogao biti u žurbi ili rješavati neke neodgodive radne obveze. Uz to, možda je odgovor preopširan ili presložen da biste o njemu razgovarali na hodniku. Tijekom sastanaka ne razgovarajte s kolegama dok netko govori. Iako sastanci mogu biti dosadni, šaputanje i čavrljanje s kolegama neuljudno je i nije fer prema čovjeku koji govori. Iako manje ometa, istu poruku šalje i čitanje novina.
VODITE RAČUNA O NAMIRNICAMA KOJE DONOSITE
Nemojte zaboraviti jabuku koju ste ostavili u hladnjaku još prije dva mjeseca. Iako nije nužno vezano uz posao, dobro promislite bi li vama bilo drago iz dana u dan ostavljati ručak u hladnjaku neposredno uz staru, trulu voćku.
RIJEČ "HVALA" OTVARA SVA VRATA
Ne zaboravite čarobnu riječ “hvala”. Na pomoći zahvalite kolegama, osoblju u kafeteriji, čuvarima... Bio to kratki pozdrav u prolazu ili zahvala uz razgovor, važno je dati ljudima na znanje kako poštujete njihovu pomoć.
UPORNOST SE, POGOTOVO U POSLU, ISPLATI
Ako niste odmah uspjeli stupiti u kontakt s nekime, nazovite ponovno sat vremena kasnije. Zovite treći put poslijepodne, ostavite govornu poruku, pošaljite mail. Pokažite čovjeku da vam je doista stalo do te suradnje.
KONSTANTNA NEGATIVNOST ODBIJA LJUDE
Nastojte što manje prigovarati i žaliti se (na nadređenoga, plaću, radne uvjete...). Jadanje kolegama jest način “ispuhivanja pare”, no stalna negativnost tlači i deprimira ljude oko vas. Zato bi vas svi brzo mogli početi izbjegavati.
POŠTOVANJE SE POKAZUJE I RADNIM STOLOM
Stol prepun mrvica od hrane nije samo problem čovjeka koji za njim radi, nego i okoline. Ako kolega na njega odloži važan spis oko kojeg treba savjet ne bi ga htio uzeti natrag s kružićima od šalica kave i masnom mrljom od majoneze iz sendviča.