U sklopu predstavljanja članova stručnog žirija natječaja "Pametnom idejom do uspjeha" razgovarali smo s Miljenkom Graovcem, diplomiranim ekonomistom Sveučilišta u Zagrebu, koji je u Vipnetu trenutno Rukovoditelj odjela upravljanja korisničkim uređajima i razvoja proizvoda. U Vipnetu je zaposlen od samih početaka, odnosno od 2000. godine kada je krenuo s pozicije produkt/projekt voditelja.
Pametnom poslovnom idejom smatra onu koja odgovara na zahtjeve tržišta u trenutnom okruženju, a koja je ostvariva u zadanim financijskim, vremenskim ili inim okvirima. Upravo takve pametne ideje mogu generirati poslovni uspjeh i u ovim poslovno izazovnim vremenima. Što smatra ključnim u realizaciji poduzetničke ideje te koje su osobine koji bi trebao imati uspješan poduzetnik, otkrio nam je u razgovoru.
S obzirom na to da ste tijekom radnog vijeka u Vipnetu radili na nizu projekata poput uvođenja Homeboxa, prvog jednostavnog rješenja za zamjenu klasične fiksne linije te uvođenja iPhonea u Vipnetovu ponudu, koje su najčešće pogreške poduzetnika početnika s kojima ste se susreli?
Dok dobar dio poduzetnika dosta dobro promisli o tome što će raditi i kako će distribuirati te marketirati svoj proizvod ili uslugu, ''za koga?'' je pitanje koje se dosta često pritom zanemaruje. Definirati ciljanu skupinu za svoj proizvod ili uslugu je vrlo često temelj ispravnog marketinškog promišljanja i često će i odgovori na pitanja ''što?'' i ''kako?'' ovisiti o odgovoru na pitanje ''za koga?“. Uz to, malo detaljnije promišljanje o financijama vezanim uz projekt je također nešto što se zna zapostaviti. Svi, naravno, misle o tome, ali se često dogodi da se puno bitnih stvari izostavi ili se ne promisli dovoljno detaljno.
Što smatrate ključnim u realizaciji poduzetničke ideje?
Put od ideje do realizacije projekta je proces sačinjen od niza elemenata. Izdvojiti samo jedan element bilo bi pogrešno, stoga upravo proces treba smatrati ključnim. Ideja može biti besprijekorna, ali ''timing'' pogrešan i sve time pada u vodu, a naravno vrijedi i obrnuto. Kako bi se ideja realizirala te potom, još važnije, opstala na tržištu potrebno je ispoštovati sve elemente tog procesa, a svakako ne škodi niti faktor sreće ako vam usput i neke okolnosti idu na ruku.
Koje su osobine koje bi trebao imati dobar i uspješan poduzetnik te koji savjet možete dati budućim poduzetnicima?
Dobar poduzetnik mora biti organiziran, mora znati upravljati kako svojim tako i radom svojih suradnika te mora biti spreman na konstantno usavršavanje. Savjet je da slijede svoju viziju i ne odustaju od cilja, ali isto tako da se pripreme na greške, odnosno probleme koji su neizbježni u bilo kojem poslu te ne dopuste da ih iste ometu.
Zašto ste se uključili u projekt ''Pametnom idejom do uspjeha?'' te na koji način kao član žirija možete pomoći budućim poduzetnicima?
Projekt se činio zanimljivim, a zanimalo me kako razmišlja hrvatska startup zajednica, odnosno mladi ljudi koji pokušavaju pokrenuti posao u današnjim vremenima. Osim toga, ako imate priliku, zašto ne vidjeti potencijalno sjajne projekte prije ostatka tržišta. Pomoći mogu ponajprije svojim iskustvom stečenim dugogodišnjim radom u Vipnetu. Iako je Vipnet velika tvrtka, surađujemo s nizom manjih i upoznati smo s izazovima malih tvrtki te startup projekata.
Vjerujete li da u ovim poslovno izazovnim vremenima pametna poduzetnička ideja može ostvariti svoju realizaciju u punom jeku?
Apsolutno, pametna ideja uvijek može i mora naći svoj put. Možda zvuči malo floskulaški, ali recesija ujedno može biti i prilika. Upravo zbog toga i mi u Vipnetu imamo internu inicijativu donekle sličnu projektu "Pametnom idejom do uspjeha", samo usmjerenoj na inovacije gdje potičemo zaposlenike da razviju svoju ideju ili poboljšaju postojeći poslovni proces.
S obzirom na to da radite u Vipnetu, tvrtki koja je lider u inovacijama na telekom tržištu, možete li pojasniti koliko je korištenje svih raspoloživih mogućnosti tehnologije bitno za modernog poduzetnika?
Živimo u modernom svijetu okruženi raznim pametnim uređajima, internetom i bezbroj komunikacijskih mogućnosti koje sasvim sigurno pomažu u povećanju produktivnosti i efikasnosti. Korištenje baš svih mogućnosti moderne tehnologije vjerojatno nije moguće, ali svaki poduzetnik bi trebao odabrati one mogućnosti koje mu najviše odgovaraju i u osobnom i u poslovnom smislu. Tehnologija, međutim, nije svemoguća – često osobni kontakt i ugodan razgovor uz kavu naprave ono što tehnologija neće moći još dugo.