Za razliku od takozvane baby boom generacije, naučene na visoku razinu profesionalizma i izgradnju čvrstih poslovnih izravnih ljudskih kontakata, pripadnici generacije X, rođeni šezdesetih i sedamdesetih, osim komunikacijom uživo, podjednako se dobro služe i onom virtualnom.
- Tijekom potrage za poslom ljudi generacije X rabe klasična pisma i poruke, ali i e-mail te online tražilice - kaže američka autorica poslovnih priručnika Maribeth Kuzmeski. No suvremenu utrku za poslom karakterizira i tehnološki visoko napredna generacija tzv. millenialsa rođenih u kasnim ‘80-ima.
- Najmlađa online generacija puno rjeđe komunicira uživo, a sklona je traženju poslova putem internetskih tražilica i virtualnih društvenih mreža - ističe poslovna savjetnica Lavie Margolin. Unatoč znatnim razlikama sva-ka generacija lako može naučiti ponešto od drugih dviju, slažu se stručnjaci. Kao osnovno pravilo suvremena traganja za radnim mjestom navode obvezno korištenje virtualne, ali i komuniciranje uživo. Osim korištenja poslovnih tražilica preporučuje se kreiranje online poslovnih blogova te aktivnost na društvenim mrežama poput Facebooka, Twittera ili LinkedIna.
No ne treba zaboraviti ni isprintane kopije CV-ja, posjećivanje poslovnih sajmova i savjetnika te komuniciranje telefonom i putem poznanika. Tehnologija je moćna, no entuzijastičan susret uživo ili pisana zahvala ostavljaju najupečatljiviji dojam, zaključuju savjetnici za karijeru.
Skupite najbolje od svih triju generacija
Kontaktirajte s prijateljima koji rade u tvrtkama koje vas zanimaju, ugovorite informativne sastanke, surfajte internetom i komunicirajte.
Mreža na interentu, ali i uživo
Kako biste povećali učinak potrage za poslom, neovisno o tome kojoj generaciji pripadate, izgradite višeslojnu mrežu kontakata.
Prvi dojam se ne može precijeniti
Ne zanemarite važnost prvog dojma, preporučuje savjetnica za karijeru Lynne Sarikas. CV i pisma preporuke moraju biti gramatički besprijekorno napisani, a prije odlaska na intervju za posao temeljito proučite informacije o poslodavcu.
Zahvala bez obzira na ishod
Nakon intervjua zahvalite e-mailom, ali i kratkom pisanom porukom, ističu savjetnici za karijeru. Pisana zahvala ljudima s kojima ste razgovarali ostavit će profesionalan dojam ozbiljnosti, odgovornosti i entuzijazma za obavljanjem posla.
Upoznavanje je prvi korak potrage
Potrudite se upoznati što više ljudi aktivnih u poslovnom području za koje ste zainteresirani. Razmislite na koji bi vam način mogli pomoći, ali i kako biste vi njima mogli biti od koristi. Nikako ne podcjenjujte važnost komunikacije uživo.
Od "baby boomera" uči se pripremi
Prije odlaska na informativni razgovor temeljito istražite informacije o tvrtki za koju ste zainteresirani, kao i o ljudima s kojima ste kontaktirali. Pripremite pitanja te obratite pozornost na maksimalno usklađivanje vlastitih kvaliŸkacija s potrebama tvrtke.