Prosječan korisnik službenog maila svaki dan pošalje 112 elektroničkih poruka, a svaka je sedma trač, pokazalo je istraživanje američkog sveučilišta Georgia Tech.
Prof. Eric Gilbert, voditelj istraživanja, tračem smatra svaku poruku u kojoj se spominje netko tko nije među primateljima. Tračeva ima na svim razinama tvrtke, ali najviše na najnižoj.
- Iako nisu svi tračevi negativni, zbog njih ljudi dođu na loš glas, no zapravo su vrlo važan oblik komunikacije. Recimo, ako u mailu piše da će netko zakasniti na sastanak, nakon nekoliko sličnih poruka može se zaključiti kako taj čovjek često kasni. Iz tračeva doznajemo nešto o nekomu - kaže prof. Gilbert. Istraživanje je pokazalo i kako je 2,7 puta više negativnih nego pozitivnih tračeva, a znatan ih je dio potpuno neutralan.
- Najnovije sociološke i antropološke studije ističu kako su četiri glavne svrhe trača: informiranje, zabava, zbližavanje i utjecaj, a to je naše istraživanje i potvrdilo - kaže Tanushree Mitra, Gilbertov suradnik.
No uz ogovaranje mailom, zaposlenici to rado čine i usmeno ili na privatnim chatovima tijekom radnog vremena. Prema podacima jedne njemačke softverske tvrtke, zaposlenici provedu 65 sati na godinu ogovarajući kolege i nadređene.
Oslobađa od stresa i potiče kreativnost
Tračanje može djelovati i kao team building. Razvija osjećaj pripadnosti timu te jača samopouzdanje. Pridonosi slobodnijoj komunikaciji te boljem razumijevanju. Njime se i uspješno razgrađuje stres. Stručnjaci smatraju da potiče i kreativnost te povećava produktivnost.