Svaki ured je potencijalno minsko polje i ponekad nije važno koliko ste vrsni u svom poslu nego kako žonglirate kritičnim situacijama na koje niti jedna radna sredina nije imuna, upozoravaju poslovni treneri. Kompleksni međuljudski odnosi na poslu “bruse” diplomatske vještine svakog čovjeka individualno, ali postoji nepisani set pravila kako se ponašati kad vas zateknu nemile okolnosti.
Prva od njih je kako se snaći usred uredske svađe. Ako niste sudionik, najbolje je ne miješati se. Iako postoje trenuci u kojima je potrebno reagirati, a to su - nepravedno vas je napao nekompetentni kolega, netko vas optužuje za pogrešku koju niste napravili ili imate informaciju koja može pomoći kolegi da se bezbolnije izvuče iz sukoba. No čak i kad ste profesionalno u pravu, važan je način na koji ćete izboriti svoju zadovoljštinu.
Koliko god bili uzrujani, udahnite i što smirenijim tonom recite što imate. Pristojno ponašanje i mudre rečenice pokazuju da i u najnapetijim situacijama možete zadržati sabranost, a to je nešto što poslodavci cijene. No nitko se ne rađa s tom sposobnošću, nego se ta vještina brusi s godinama staža, iskreni su psiholozi. Druga nagazna mina o koju su se mnogi spotaknuli je afera s kolegom.
Gore od toga jedino je romansa sa šefom. Kakva god bila priroda vašeg odnosa, najvažnije je odvojiti poslovno od privatnog koliko god se to može. Radne zadatke odradite profesionalno, a poljupce ili “gađanje tanjurima” daleko od zidina tvrtke.
Šefov zadatak se ne odbija
Treća opasna situacija je kad vam šef dodijeli zadatak za koji niste kvalificirani. Nikad nemojte odbiti šefa, savjetuju poslovni treneri. Okrenite to u svoju korist. Posavjetujte se sa stručnjacima, zatražite pomoć od kolege u kojeg imate povjerenja i dobro se pripremite.
Uvijek priznati pogrešku
Četvrta neugodna zgoda uključuje vašu pogrešku. Ako je niste uočili na vrijeme i ispravili, najbolje odmah priznajte. Prije toga promislite zašto i kako je propust nastao te sve obrazložite nadređenom. On bi trebao cijeniti vašu zrelost zbog preuzimanja odgovornosti.
Zli jezici se ignoriraju
Peta nezahvalna situacija je kad netko o vama širi laži, bilo profesionalne ili privatne prirode. Zavidnih ljudi ima svugdje i s tim se treba naučiti nositi. Ne upadajte u zamku demantija takvih priča jer maliciozni komentari nestaju kad ih se ignorira. Vaša djela govore dovoljno o vama.
Mini savjeti
Nezadovoljstvo poslom se ne rješava stalnim žalopojkama nego inovativnim prijedlozima.
U lošoj radnoj atmosferi sjetite se da sve što poslovno dobro napravite piše se u vaš životopis.
Ljudi koji rade zajedno nisu roboti i prirodno je zbližiti se s nekim od kolega. samo pripazite kome se povjeravate