Sad nam je velika gužva. Dođite za mjesec-dva pa ćemo riješiti problem, rekli su u OTP banci klijentici kojoj su ratu kredita za auto naplatili 5. siječnja umjesto 11., kako se dogovorila sa Splitskom bankom, u kojoj je podigla kredit.
OTP banka je prošle godine preuzela Splitsku banku,a u prosincu su se potpuno spojile.
- Plaća nam sjeda 10. u mjesecu, pa sam se htjela osigurati da na računu uvijek ima novca i dogovorila naplatu dan kasnije. A sad sam, zbog ranije naplate, otišla u minus, pa će mi sigurno naplatiti i kamate - ogorčena je Zagrepčanka.
Drugoj klijentici onemogućili su podizanje novca s tekućeg računa.
Uskladili su usluge
- Karticu su mi blokirali 3. siječnja zbog duga koji sam trebala platiti 17 dana kasnije. Otišla sam u banku i djelatnica mi je rekla da je novac rezerviran, no da mogu koristiti tekući račun. To nije bilo točno. Posudila sam novac i na račun odmah položila iznos koji sam trebala platiti 20. siječnja. Tek nakon toga su mi odblokirali kartice - rekla je.
Klijent iz okolice Zagreba, koji je također podigao kredit u Splitskoj banci, dobio je obavijest da se banka odsad zove OTP i da rate može uplaćivati na novi broj računa. Otplaćuje ga administrativnom zabranom, odnosno skidanjem s plaće, a o novom broju računa nisu obavijestili računovodstvo tvrtke u kojoj radi.
Klijenti su uvjereni da se banke nisu dobro pripremile za preuzimanje.
- Zbog prelaska na novi sustav prilikom pripajanja OTP banci morali smo uskladiti proizvode i usluge. Klijente nekadašnje Splitske banke obavijestili smo o tome tijekom srpnja i kolovoza - rekli su iz OTP banke i dodali kako su novi samo uvjeti plaćanja troškova Visa Classic kartice na rate, koja nudi obročne otplate prema modelu rata koje korisnik sam definira.
No sad 1. dana u mjesecu rezerviraju iznos svih rata koje taj mjesec stižu. Tim novcem korisnik ne raspolaže, na računu je samo formalno.
- To se ne odnosi na transakcije prije pripajanja. Rate za njih stižu po prijašnjemu modelu - kažu u OTP banci.
Dogovor nije ugovor
Što se tiče kredita, kažu da promjena ugovorenih datuma naplate rata nije bilo. Nisu rekli da su promijenili dogovorene datume.
- Bez potpisa klijenta banka ne smije mijenjati uvjete. OTP je pravni sljednik Splitske banke i, ako se ne drže ugovora Splitske, krše prava klijenta. On može u roku od šest mjeseci poslati prigovor s kopijama dokumenata banci i Ministarstvu gospodarstva, u čijem je okrilju zaštita potrošača, ili prijavu Sudu časti pri HGK. Tko je zagubio ugovor, može tražiti kopiju od banke. U njemu mora biti jasno napisano kad se što plaća za kredit ili kreditnu karticu - kaže Marija Duljković, stalna sudska vještakinja za bankarstvo i financije.
Za dogovore, ako nema pisanih tragova, nema ni pomoći.
1. Obavijesti na godišnjem
O promjenama određenih proizvoda svi klijenti nekadašnje Splitske banke su tijekom srpnja i kolovoza dobili pisane obavijesti, kažu u OTP banci o informiranju u vrijeme godišnjih odmora.
2. Otvori me, zatvori me
Prvog u mjesecu otvaraju se rezervacije u visini rata koje dospijevaju, a po dospijeću rate rezervacija se zatvara, kažu u OTP banci. Klijent taj novac nema.
3. Novi uvjeti za stare klijente
Uzmi ili ostavi, bahata je poruka OTP banke, koja se prema klijentima bivše Splitske banke odnosi prema novim općim uvjetima poslovanja, svojima, a ne prema onima na koje su klijenti pristali.
4. Klijent banku kreditira
Na prijedlog banke uplatila sam ratu više zato što mi nisu htjeli odmah promijeniti datum naplate. Došla sam u paradoksalnu situaciju da kreditiram banku otplaćujući kredit, kaže klijentica.