No, iste te brojke pokazuju i da digitalni marketing ne samo da više ne zaostaje, već u mnogim segmentima ima i prednost nad tradicionalnim.
Dolaskom recesije brojne su tvrtke morale značajno smanjiti budžete za oglašavanje i u tom im je trenutku rast digitalnih platformi poput Facebooka, Instagrama i Twittera došao kao – naručen. Naime, te platforme omogućuju maksimalnu racionalizaciju troškova i nevjerojatnu preciznost ciljanja publike koja zanima oglašivača.
Digitalni marketing bez ikakve je dvojbe 'kralj' 21. stoljeća, a ovo su samo neki od razloga za to.
1. Targetiranje
Kada oglašivač odluči usred grada postaviti ogromi jumbo plakat, on na kraju ne može saznati koliko je ljudi vidjelo plakat, koliko ga je pozorno promotrilo, a koliko u potpunosti ignoriralo. Ova posljednja opcija je sve vjerojatnija s obzirom na to koliko ljudi vremena provode zadubljeni u svoje pametne telefone.
I tu se stvari okreću u korist digitalnog marketinga gdje oglašivač može sam izabrati koji će primjerice spol targetirati ili - koju dob. Može odlučiti i hoće li svoj oglas prikazati samo onima koji žive u Splitu ili ljudima diljem cijele Hrvatske. Ili možda Europe. I na kraju krajeva, svoj će proizvod ponuditi, ukoliko to želi, publici koja je već prethodno izrazila interes za takav, sličan ili konkurentski proizvod.
Sve to dakako znači i mnogo bolji ROI (Return of interest – omjer uloženog i dobivenog), a time i uštedu u odnosu na tradicionalne metode oglašavanja.
2. Neposrednost i brzina
Digitalni marketing je marketing u realnom vremenu. Ciljana publika njegove učinke konzumira kada oglašivač želi i ono još bitnije – feedback je isto tako trenutačan, što dovodi do još jednog vrlo zanimljivog faktora – mogućnosti modifikacije. Ukoliko oglašivač zaključi da reakcija publike nije zadovoljavajuća ili ju poželi pojačati/ublažiti, on svoju kampanju može mijenjati u trenutku kada to i poželi.
Mogućnosti testiranja sve do najsitnijih varijabli gotovo su beskonačne, a ukoliko iza svega stoji profesionalac, šanse za neuspjelu kampanju nevjerojatno su niske, gotovo nepostojeće.
3. Dvosmjerna komunikacija i pristupačnost
Kada vidite jumbo plakat, to je jednosmjerna komunikacija. Ukoliko vas on naljuti, razveseli ili nešto treće – to znate samo vi. No, u digitalnom je svijetu sve podređeno upravo tome da konzument oglasa može dati svoje mišljenje, dojam ili – osjećaj. Kada vam se putem jumbo plakata nudi neka usluga, vi to morate ili upamtiti ili zapisati. Kada vam se to isto nudi na ekranu vašeg mobilnog telefona, od proizvoda ili usluge najčešće vas dijeli tek jedan klik.
Ukoliko su nezadovoljni nekom uslugom ili proizvodom, njegovi korisnici/kupci to mogu izraziti na službenim profilima proizvođača i to potpuno javno ili privatno. Nema okretanja brojeva, čekanja na liniji i sličnih i zastarjelih metoda.
Znači li sve ovo da će tradicionalni marketing izumrijeti? Budite sigurni da neće – barem ne još neko vrijeme. On je i dalje vrlo značajan segment, posebice za 'velike igrače' koji potencijalne kupce svojem proizvodu ili usluzi žele izložiti na baš svakom koraku.
Ti 'veliki igrači' danas veliki novac ulažu i u 'digitalu', a to će se s vremenom samo povećavati. No, najveću će korist i dalje imati male i srednje tvrtke, obrti i pojedinci kojima je tradicionalno oglašavanje jednostavno bilo preskupo, a digitalno ih sada stoji onoliko koliko oni sami to žele i ono najbitnije - omogućuje im da budu primijećeni.