U seriji susreta u sklopu projekta Poslovanje na kvadrat došao je red i na četvrtog kandidata – zagrebačku tvrtku Ulola, koju su posjetili stručnjaci Goran Blagus i Filip Jelić.
Ulola je osnovana 2002. godine, a bavi se proizvodnjom prirodne kozmetike, odnosno krema za lice i tijelo, sapuna, pilinga, soli za kupanje, proizvoda za facelift kao i poklon paketa. Ukupno imaju 25 različitih proizvoda, a najpopularniji im je količinski sapun. Osim lansiranja svojih proizvoda u specijalizirane prodajne lance, Ulola surađuje i s poliklinikama te razmatra određene vidove suradnje s hotelima i wellness centrima.
Blagus i Jelić održali su sastanak s Antom Buljanom, koji je u tvrtki zadužen za prodaju i logistiku. Buljan je na početku sastanka otkrio kako su u posljednje vrijeme fokusirani na poklon-pakete te rade na novoj stranici i aktiviranju newslettera. U danima blagdana imali su štand na Zrinjevcu, što se posebno svidjelo Blagusu jer takav pristup smatra odličnim marketinškim sredstvom koje omogućuje direktan kontakt s korisnicma.
Buljan je kazao kako su na štandu organizirali i malu nagradnu igru, na što mu je Blagus predložio da nastave održavati kontakt s kupcima koji su sudjelovali u njoj. „Obratite im se s nekom posebnom ponudom, kažite im da imate nešto za njih. Jedan dio njih će prihvatiti ponudu“, istaknuo je business coach, dodajući kako to ujedno znači novi direktni prodajni kanal.
Lijepa ambalaža
Ulola koristi poprilično raznolik spektar marketinških aktivnosti, poput oglašavanja u časopisima i na portalima, promocije putem PR sadržaja i recenzija proizvoda te reklama na lokalnim TV postajama i državnoj televiziji. Međutim, stručnjacima se nije baš svidjela praksa ulaganja u reklamiranje na televiziji. „Mala ste tvrtka za takve stvari, previše je to novca. Bolji smjer su štandovi i praćenje kupaca“, poručio je Blagus.
Stručnjacima se međutim svidjela ambalaža koja izgledom šalje poruku kako Ulolini proizvodi spadaju u premium kategoriju, ali smatraju kako je njihova cijena niska u usporedbi s onim što sugerira pakiranje. „Vizualno je sve to jako lijepo, ali kad se tako nešto prodaje jeftino, nešto nije u redu“, ustvrdio je Blagus, povukavši usporedbe sa sličnim konkurentskim proizvodima koji su osjetno skuplji.
Buljan pak smatra da bi viša cijena mogla odbiti kupce. „Imamo postojeći krug kupaca i mogli bi ih izgubiti sa skupljom cijenom“, smatra predstavnik Ulole, koji ističe i kako „kucaju na sva vrata“ te se pokušavaju orijentirati i na inozemno tržište. Međutim, prema mišljenju stručnjaka, tvrtka bi ipak trebala najprije napraviti veći iskorak na domaćem tržištu, pa tek onda se fokusirati se na izvoz.
Filip Jelić se osvrnuo na prodajne aktivnosti Ulole, kazavši kako tvrtki nedostaje poruka što zapravo komuniciraju proizvodom te koji su prodajni kanali. „Morali biste se uključiti u direktno povećanje prodaje, u nešto što je mjerljivo“, kazao je financijski stručnjak. Jelić je Buljanu dao i zadatak da procijeni tržište prirodne kozmetike u Hrvatskoj te pokuša odrediti koliki je udio Ulole u njemu.
Tijekom sastanka Buljan je precizirao koja bi zapravo trebala biti njihova ciljana skupina potrošača. „Smatram da su to visokoobrazovane žene u svojim četrdesetima“, kazao je. Stručnjaci su mu pritom savjetovali da istraži statističke podatke o tom segmentu populacije.
'Brend se gradi kroz dobar proizvod'
Blagus među ostalim smatra kako im nedostaje više poticaja i na prvi pogled, proaktivnosti u prodajnom smjeru: „Imate jako lijepu stvar, ali nedostaje neka 'priča' iza nje“. Business coach je pritom predložio izgradnju svjesnosti o brendu s 'pozivima na akciju' i sloganima koji će privući pažnju potencijalnih kupaca. Predložio je i dijeljenje uzoraka ciljanim potrošačima, ali da oni imaju „nešto posebno, što ne mogu dobiti svugdje“.
Zaključno su Blagus i Jelić ponovno poručili Buljanu kako bi trebao razmisliti o odustajanju od televizijskih reklama jer su one u slučaju Ulole „bačen novac“ te kako je bolje ta sredstva iskoristiti u druge svrhe, poput unaprjeđenja prodajnih aktivnosti.
„Nedostaje vam strategija, nedostaje vam analiza“, smatra Blagus. Stručnjaci su se također složili kako je u slučaju marketinških aktivnosti bolje reklamirati konkretan proizvod, a ne cijeli brend. „Brend se gradi kroz dobar proizvod“, zaključio je Jelić.
Kako izgleda proces proizvodnje sapuna u tvrtki Ulola pogledajte u sljedećim video reportažama:
http://www.poslovni.hr/poduzetnik/video-ovako-izgleda-proces-proizvodnje-sapuna-u-tvrtki-ulola-260753
http://www.poslovni.hr/poduzetnik/video-kozmetika-marketing-prodaja-ovako-je-izgledao-posjet-zagrebackoj-uloli-260834