Nakon tragedije našeg kolege, koji je poginuo kraj Jelenja, počeli su nam se masovno javljati ljudi s prijavama da i dalje nailaze na žice i zamke na šumskim stazama. Čak su i na jednoj Facebook stranici, koja je sad ugašena, ljudi javno podržavali postavljanje šiljaka motociklistima i quadovima.
Ispričao nam je to Darko Ivaković, predsjednik Off-road kluba Piva-dvije, koji promiče i okuplja zaljubljenike u vožnju izvan asfalta. Najveća su takva udruga u Hrvatskoj, okupljaju oko stotinu članova, koji su sad više nego ikad na meti obijesnih “čuvara šuma”.
Podsjetimo, Dorian Semion Valentić (21) stradao je u vožnji motociklom na šumskom putu u Jelenju vozeći se s prijateljem na “kroseru”. Na šumskom putu naletio je na sajlu zavezanu za stabla preko puta.
Napadaju ih pod izlikama da svojim vozilima uništavaju šumske staze, za što kažu da je totalna glupost. Oni, naime, idu utvrđenim stazama kojima prolaze traktori i šumski strojevi teški i do 10 tona, a njihova vozila u najtežem slučaju imaju oko 400 kg.
- Nama nikad nije zanimljivo gaziti nešto posađeno ili uništavati posjede. Cilj nam je proći tim stazama nakon traktora, da prođemo kroz blato i lokve. Zna se dogoditi da prolazimo kraj nečije vikendice, no i za to postoji posebni protokol. Vođa puta obavezno zaustavlja sve sudionike i prolaze kraj takvih objekata najbrže 20 km/h - pojašnjava Ivaković.
Odjednom su postali smetnja i planinarima i lovcima. Ovi prvi ih napadaju da se moraju pomaknuti kad prolaze, na što im odgovaraju da i cestom hodaju uz rub ako nema pločnika. Za lovce, koji tvrde da im plaše plijen, Ivaković kaže da to nisu lovci.
- Ja sam lovac i položio sam lovački ispit. Lovina se uvijek vraća na svoje mjesto isti, ako ne onda drugi dan. Mi kad dogovaramo vožnju kraj Svetog Ivana Zeline u kontaktu smo s lovcima i točno dogovaramo plan kako jedni drugima ne bismo smetali. Mi možemo jedino iznenaditi krivolovce koji očito prate kad se lovi. S druge strane, kod pogonskog lova, gdje ljudi hodaju zajedno u jednoj vrsti, ispuca se na desetak hitaca prije nego što netko nešto pogodi, pa lovina opet ne mora pobjeći. Kako bi se onda prepala motocikla? - pita se Ivaković.
- Ne znamo mi ruše li ljudi stabla legalno ili ilegalno, no takvi uvijek i pozdrave i interesiraju se za vozila - kaže Ivaković.
U traženju pravde za Doriana uključili su se motociklisti udruženi pod nazivom Karavana za život - bajkeri na cesti.
- S pravdom za Dorijana idemo do kraja, zbog njega samoga, roditelja i prijatelja. Zbog svih motociklista, da se ovakvo što više nikad ne ponovi - napisao je voditelj te udruge Mladen Stjepan Vitković.