Zagrebački električni tramvaj (ZET) muku muči sa zastarjelim voznim parkom, a u posljednje vrijeme muči ih još jedan veliki problem - kronično im nedostaje radne snage. Planira se proširenje tramvajske mreže, a u to vrijeme svakodnevno odlaze vozači nezadovoljni uvjetima rada pa se iz tog razloga za upravljačem nerijetko nađu mladi i neiskusni vozači, piše HRT.
Iskusni vozač Mario Perković kaže kako se nagledao svega, ali da nikada nije bilo teže.
- Dovode do nekog stanja gdje ne smijemo biti nervozni, ne smijemo reagirati naravno tu su i putnici koji su izrevoltirani zbog kašnjenja, zbog gužve, ali na to mi ne možemo utjecati, nažalost - ispričao je Perković koji tramvaj vozi već 16 godina.
Nedostaje vozača i u drugim europskim zemljama. U ZET-u je zaposleno više od 1800 vozačica i vozača, no i dalje ih nedostaje stotinjak.
- Refleksija toga je da ljudi rade prekovremeno da imaju po 20 i više sati prekovremenog rada iscrpljeni su imaju četiri dana u mjesecu odmora i jednostavno pucaju po šavovima - naglasio je predsjednik Sindikata vozača i prometnih djelatnika ZET-a Anto Jelić.
Vozači često otvaraju bolovanje i po tome su u Hrvatskoj u vrhu. Natječaji su otvoreni stalno - no rijetki se javljaju pa je, stoga, teško pokriti sve linije u gradu.
A kako se uopće postaje vozačem tramvaja? Vozač treba imati navršenu 21 godinu života, nema posebne škole već se polaže kratki tečaj, a iskustvo se stječe kroz svakodnevni rad.
- Nažalost sve je gore što se tiče vozača i gledajte europska unija priprema smanjiti dob dakle bit će i mlađi međutim mi se s tim moramo nositi što je tu je - rekao je Jelić.
Statistika pokazuje da je javni prijevoz u Zagrebu i dalje najsigurniji i već godinama nije zabilježen nijedan smrtni slučaj. Ipak, teško će se ta pozitivna statistika nastaviti i dalje, ukoliko se ne zaustavi odlazak radne snage.