Tomislav Horvatinčić je vratio vozačku dozvolu jer mu je izvanrednim liječničkim pregledom utvrđena trajna nesposobnost zbog sinkope, potvrđeno je za Večernji list u MUP-u.
Horvatinčić je imao rok od 15 dana, koji ističe sutra, da policiji dostavi uvjerenje o tome je li sposoban biti za upravljačem vozila. Naime, nakon što je sutkinja Općinskog suda u Šibeniku Maja Šupe oslobodila Horvatinčića odgovornosti da je u kolovozu 2011. godine pomorskom nesrećom skrivio smrt talijanskog bračnog para – obrazloživši kako je sud zaključio da je u trenutku nesreće doživio sinkopu zbog čega je kratko bio bez svijesti – policija je odlučila potražiti stručno mišljenje je li sinkopa razlog zbog kojeg Horvatinčić nije sposoban voziti.
Oslobođen krivnje zbog sinkope
U kolovozu 2011. Horvatinčić je gliserom usmrtio talijanski bračni par. U nesreći su poginuli muškarac i žena, nautičari iz Italije. Horvatinčić tvrdi da zbog kvara na brodu nije mogao izbjeći jedrilicu, ali mu malobrojni vjeruju. S Horvatinčićem je na gliseru bila njegova djevojka Anica Đerđa Dilber.
Horvatinčić je prvi puta nepravomoćno osuđen 18. studenog 2015. Tada mu je sutkinja Maja Šupe dosudila godinu i osam mjeseci, uvjetno na tri godine u što se uračunava pritvor od mjesec dana te mora platiti 167.365 kuna sudskih troškova. Obitelj poginulih talijanskih državljana ni tada nije došla na izricanje presude, a ni njihov opunomoćenik. Presuda suda u Šibeniku je poništena 11. studenog 2016. godine.
Odlukom Vijeća Županijskog suda u Zadru prihvaćene su žalbe Općinskog državnog odvjetništva i optuženog Tome Horvatinčića. Na presudu Maje Šupe žalbu je podnijela općinska državna odvjetnica Irena Senečić.
Šupe je u listopadu je na ponovljenom suđenju na sudu u Šibeniku nepravomoćno oslobodila Tomislava Horvatinčića za smrt supružnika Francisca (63) i Marinelle Salpietro (61). Sudili su mu šest godina. Oslobođen je jer mu se, kaže sud, dogodila sinkopa - kratkotrajni gubitak svijesti - baš u trenutku nesreće.
Glisirao bez nadzora?
Suđenje ni presudu nisu željeli komentirati ni iz Udruge pomoraca Split, koja je u siječnju 2016. iskritizirala pomorsko vještačenje, nadvještačenje i maritimni elaborat te dala svoj osvrt na nesreću. U tom osvrtu kažu da je Horvatinčićev gliser, koji je trebao propustiti jedrilicu koja mu je dolazila s desne strane, plovio, štoviše glisirao bez nadzora. Njegova reakcija izostala je i u trenutku kad je jedrilica skrenula udesno pokušavajući izbjeći nalet, no bilo je prekasno. Smatrali su da vještaci nastoje umanjiti njegovu krivnju. Na sud ih nisu zvali.
Ministar: 'Ovo nije konačno'
Kao što znate, to je prvostupanjska presuda. Bila je tu dosad jedna osuđujuća pa ju je Vrhovni sud ukinuo i vratio na ponovno suđenje. I ovo sad ima status prvostupanjske presude na koju se opet može žaliti što je, čini mi se, odvjetništvo i najavilo. Dakle, postupak je u tijeku. Ovo nije konačna odluka - rekao je ministar Bošnjaković nakon što je Horvatinčić oslobođen optužbi.
Sudjelovao u tri prometne nesreće: Poginule dvije žene
Horvatinčić je još osamdesetih skrivio smrt dvoje ljudi u prometu.
Prije osam godina u Bregani je svojim Rangeroverom udario u Opel Astru u kojoj su bili roditelji s dvoje djece u dobi od devet i 11 godina. Policija je rekla kako je Horvatinčić prebrzo ušao u križanje, zbog čega je izgubio nadzor nad automobilom i udario u Opel na suprotnoj strani ceste. Očevici su rekli da je nakon nesreće Horvatinčić hodao kao šerif i telefonirao, a zabrinutim roditeljima obećao je kupiti novi automobil.
Srećom, četveročlana obitelj bila je lakše ozlijeđena, a Horvatinčić je posjetio djecu u Klaićevoj bolnici.
No, krvavi niz nesreća u kojima su smrtno stradali ljudi započeo je Horvatinčić mnogo ranije. On je još 1980. naletio na ženu (75) i njezinu kćer koje su prelazile cestu. Majka je podlegla ozljedama, a kći je teško stradala. Pobjegao je s mjesta nesreće i nije pozvao pomoć, pisao je tad Večernji. "To je velika tragedija za koju nisam kriv", izjavit će godinama kasnije.
Prije nekoliko godina je pak Večernjem rekao da je tada pobjegao jer se bojao krvi. Ali, mnogima je nepoznato da je i devet godina poslije, opet na zagrebačkoj Aleji Bologne, skrivio prometnu nesreću u kojoj je poginula žena. Tko ga je tada štitio od kaznenog progona, ostat će zauvijek tajna.