Policija je zbog nesreće vlaka, u kojoj je šestero poginulo na obavijesni razgovor pozvala čelnike HŽ-a i tvrtke Intrade, koja je nabavila smjesu za prskanje tračnica. U zagrebačkoj policiji su ispitali direktora poslova ekologije i zaštite u HŽ Infrastrukturi Ivana Medaka i Dragu Ivankovića, šefa zaštite od požara u HŽ-u. Medak, koji je naredio premazivanje pruge retardantom, sa sobom je na obavijesni razgovor donio kovčeg s dokumentacijom. Nakon nekoliko sati razgovora, obojicu su uhitili. Osim njih priveli su i Dragu Rogulja, šefa splitskog tima HŽ-a za ekologiju, koji je rukovodio akcijom prskanja pruge i Ivana Tomaškovića, vlasnika tvrtke Intrade. Iz splitskog HŽ-a na obavijesni razgovor dovedeni su Tonči Kovač i radnik Denis Škarpić. Uhitili su i Jozu Bazinu, Tomaškovićevog punca, te Branka Tišljara iz tvrtke Sinaco. Kako neslužbeno doznajemo, Tišljaru je tijekom ispitivanja u zagrebačkoj policiji pozlilo. Prebačen je na KBC Zagreb. Oni su prskali prugu kemikalijom zbog koje vlak nije mogao zakočiti. Policija će kazneno prijaviti sve za koje misle da su odgovorni za nesreću. Većina uhićenih je iz HŽ-a, a dio iz tvrtke Intrade. Osim za kupnju i prodaju robe, tvrtka je registrirana i kao proizvođač pijeska za mačke.
- Intrade je retardant TG 300 američke kompanije Universal Fire Shield nabavio prema uvjetima iz ugovora. Sredstvo je nanošeno u skladu s uputama proizvođača i pod nadzorom Hrvatskih željeznica - rekao je u priopćenju Ivan Tomašković, direktor Intrade prije uhićenja. Uhićeni su iz Zagreba oko 21.45 sati s dvije policijske marice dovezeni u Split na kriminalističku obradu. U utorak ujutro ih nakon policijske obrade očekuje saslušanje u Istražnom centru Županijskog suda u Splitu. Zbog uhićenja će vjerojatno biti kadrovskih promjena u HŽ-u.
ISTRAŽUJU JESU LI U RETARDANT STAVLJALI ADITIVE
Državno odvjetništvo traži istragu je li bilo aditiva u retardantu TG-300 tvrtke Intrade koji je završio na tračnicama. Nejasno je i je li atestiran, budući da kontejner kojim je uvezen nije imao carinske plombe. Istražuje se jesu li radnici dodavali aditive u retardant, a prugu prskali mimo procedure netom prije dolaska nagibnog vlaka koji je sletio s tračnica. Sumnju o nedopuštenim aditivima u retardant pojačava pronađena 'smola' tijekom čišćenja tračnica u ponedjeljak.
RADILI SMO PO VLADINOM PLANU ZAŠTITE OD POŽARA
Medak je prije obavijesnog razgovora kratko rekao za Večernji list da niti jedna stvar za koju ga se proziva nema veze s njim. Dodao je da je Vlada donijela poseban plan zaštite od požara, a da je u članku 19. propisala obveze HŽ-a, tj. kako točno trebaju tretirati i čistiti pruge visoke požarne opasnosti. Kaže kako je HŽ Holding usvojio taj Vladin plan i da su po njemu radili.
ROGULJEV KOLEGA: REKLI SU MU SAMO DA POLIJEVA
Kolega Drage Rogulja uhićenog u Splitu kaže kako se Rogulj boji jer je samo radio svoj posao. Za Večernji list je rekao da je Rogulju netko rekao da polijeva prugu. Dodao je i da je dobio naređenje da prati robel koji prska prugu, a on se vidio kao nadzornika koji mora utvrditi da je posao obavljen. Nenad Mrgan iz Sindikata strojovođa kaže da mu je ispričao da ga prije prskanja nitko ni na što nije upozorio niti kako treba raditi s novom tekućinom. Ispričao je kako su iz Kaštel Starog krenuli prema Labinu Dalmatinskog i završili s prskanjem i propustili nagibni vlak koji je ubrzo izletio iz tračnica.