What happens in Croatia stays in Croatia (Što se dogodi u Hrvatskoj, ostaje u Hrvatskoj) piše na omotu kondoma na koji smo naišli u Ninu.
Jedan je to u nizu suvenira pod nazivom “Sakupljač kondoma” iz Hrvatske. Ima ih s natpisom “Been there, done that”, što bi u slobodnom prijevodu bilo “Dođoh, vidjeh, odradih”, klasičnih “I love Croatia”, pa i onih pretjeranih “Sex 90%, love 1%, relax 9%, Croatia 100%” (Seks 90 %, ljubav 1%, opuštanje 9%, Hrvatska 100%) ili “Do you want to see a monster?” (Želiš li vidjeti čudovište?).
Neobični suvenir, naravno, ima i svoju uporabnu vrijednost, ali može poslužiti i kao podsjetnik na vruće dane u Hrvatskoj jednom kad se turist vrati u inozemstvo iz kojeg je došao kod nas odmoriti dušu i, očito, umoriti tijelo.
Ideja marketinškog povezivanja fame o nekoć slavnoj galebarskoj dobrodošlici stranim turisticama i suvenira, koji su uz to lagani, duhoviti i ne zauzimaju puno mjesta u koferu, svidjela se turistima.
- Kondomi se izvrsno prodaju. Stoje 20 kuna po komadu - rekla je trgovkinja u Ninu. Cijena suvenirskog prezervativa približna je paketiću “običnih”, bez poruke, u kojima su tri komada. Riječ je prvenstveno o suvenirima, ali u slučaju nužde mogu i poslužiti svrsi. Vlasnik linije “Sakupljača kondoma” Vedran Skračić (42) kaže da su mu se kondomi s turističkim porukama dugo motali u glavi.
- Reakcije na proizvod bile su izvanredne, a sama prodaja ne baš toliko izvanredna, ali nije loša, dobro ide i ne mogu se požaliti. Imam veleprodaju, pa vlasnici trgovina kod nas u skladište dođu izabrati proizvode koje žele preprodavati u svojem dućanu ili na štandu. Za takvu suvenirsku ponudu ideju mi je prije šest godina dao jedan Kinez, ali sam se nekako nećkao. Nedavno sam ih vidio u Europi, sa sličnim porukama iz drugih zemalja, pa sam odlučio da je krajnje vrijeme da to provedem u djelo - kaže Skračić.