To je to što me zanima!

Zaustavna traka smrti: Trokut ne ide na rub uz travu, nego do vozne trake. Udaljite se od auta

Pitali smo prometnog stručnjaka i sudskog vještaka Gorana Husinca o problematici nesreća povezanih sa zaustavnom trakom i kako se pravilno ponašati kako bi se mogle izbjeći takve nesreće
Vidi originalni članak

Posljednje vrijeme zaredale su se nesreće u kojima su poginuli ljudi koji su iz nekog razloga stajali u zaustavnoj traci. U srijedu u jutarnjim satima smrtno je stradao muškarac na autocesti A1, a na njega je naletio kamion. Muškarac je bio u zaustavnoj traci. Početkom kolovoza dvojica radnika Hrvatskih autocesta poginula poginula su kad je na njih na autocesti Rijeka - Zagreb naletio kamion. I oni su bili u zaustavnoj traci. Samo nekoliko dana kasnije na A4 je pijani vozač prešao na zaustavnu traku te je udario u auto u kojem je bila 66-godišnja vozačica. Poginula je na mjestu nesreće...

Pitali smo prometnog stručnjaka i sudskog vještaka Gorana Husinca o problematici nesreća povezanih sa zaustavnom trakom i kako se pravilno ponašati kako bi se mogle izbjeći takve nesreće.

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

POLICIJA OBJAVILA DETALJE Užas na A1: Uhitili Slovenca koji je šleperom ušao u zaustavnu traku i usmrtio muškarca (68)

Problem s kamionima

- Kamioni su široki, vozači voze daleke destinacije i voze na tempomatu. Umorni su i nisu uvijek koncentrirani. Zbog njihovih dimenzija ne treba im puno da malo prijeđu na zaustavnu traku i da se dogodi prometna nesreća. Ne mogu se naglo preusmjeriti kao što to mogu automobili - objasnio nam je Husinec dodajući da se prometne nesreće ovog tipa često događaju.

Zbog toga je bitno slijediti nekoliko pravila kako bi spriječili ili smanjili mogućnost da se tako nešto dogodi.

- Prva stvar koju vozač mora napraviti kad se zaustavi u zaustavnoj traci je pogledati je li netko iza njega, a onda napustiti vozilo. Cijelo vrijeme mora promatrati vozila koja se kreću prema njemu, uzeti sigurnosni trokut i postaviti ga minimalno 60 metara od zaustavljenog vozila i to na zaustavnu crtu. Ne na rub trave, nego do vozne trake. Jer i ako vozilo iza prijeđe zaustavnu traku - lupit će u trokut pa će vozač odmah pogledati što se događa i vidjeti auto ispred sebe - objašnjava Husinec i naglašava da je važno cijelo vrijeme pratiti promet iza sebe.

- Kad ga postavlja, cijelo vrijeme gledati u smjeru kretanja automobila i zadržava se uz krajnji rub zaustavne trake, a ako je moguće da pređe preko zaštitne ograde - rekao je prometni stručnjak Goran Husinec dodajući da ako postoji trava, da vozač stane s dva kotača na travu, što dalje od vozne trake.

- Najvažnije je da čovjek cijelo vrijeme gleda iza sebe, odnosno da li tko ide prema njemu - još jednom naglašava Husinec.

Dakle, ukoliko ste prisiljeni zaustaviti se u zaustavnoj traci, prvo se treba maknuti sa ceste, izaći iz vozila, postaviti trokut i odmah zvati HAK kako bi maknuli vozilo da ne stoji pored autoceste. 

Za vrijeme svih tih radnji obavezno gledati promet iza sebe držati se samog ruba ceste.

Idi na 24sata