To je to što me zanima!

Zaustavimo to! Ovi mladi ljudi izgubili su živote na cestama

Helene (18), Laure (18), Katarine (22), Darija (20) i Adnana (22) više nema zbog nemara u prometu. Lani je, prema podacima MUP-a, poginulo 48 mladih u dobi od 18 do 24 godine
Vidi originalni članak

Motociklist (19), koji je poginuo u srijedu u Šibeniku, posljednji je u nizu mladih ljudi koji su izgubili život na hrvatskim cestama u nešto više od dva tjedna.

Nesreću je skrivio 59-godišnjak na motociklu nepropisnim pretjecanjem u nepreglednom zavoju. Mladić je vozio Apriliju Jadranskom magistralom iz smjera Zadra prema Splitu.

Vozač (59) Kawasakija novogradiških registracija dolazio mu je ususret. Kraj čvora Meterize u Šibeniku, 59-godišnjak je pretjecao preko dvostruke pune središnje linije te se frontalno zabio u mladića na Apriliji. Mladić je preminuo na mjestu, dok su vozača Kawasakija s teškim ozljedama prevezli u bolnicu.

Helena Bacelj (18), maturantica iz Bračevića, poginula je u Mercedesu splitskih registracija koji je vozila 25-godišnjakinja. Na praznik Dana pobjede i domovinske zahvalnosti, 5. kolovoza, njih su dvije otišle u Drniš u šoping. Na povratku kući, na državnoj cesti kraj Kljaka, između Čavoglava i Crivca, oko 15.30 sati vozačica je izgubila nadzor i zabila se u Fiat Hrvatske vojske.

Helena je preminula na mjestu nesreće. Njezina smrt u crno je zavila mještane Bračevića, sela na obroncima Svilaje.

NESREĆA KOD ČAVOGLAVA Sudarila su se tri vozila, jedno je vojno: U bolnici umrla žena

Objavom na internetskim stranicama, od maturantice su se oprostili i u Srednjoj tehničkoj prometnoj školi Split, koju je Helena pohađala.

Prošlog četvrtka, 2. kolovoza, nešto prije 5 sati, dok se s prijateljicama vraćala iz diska u Starigradu, poginula je Laura Banaj (18) iz Našica. Na nju je naletio 16-godišnji pijani motociklist koji nije imao vozačku dozvolu za motocikl kojim je upravljao.

Nakon nesreće izmjerili su mu čak 1,84 promila.

TRAGEDIJA U STARIGRADU Maloljetnik ih udario motorom: Preminula je 18-godišnjakinja

Prometni stručnjak Željko Marušić tad je prozvao roditelje “primarnim krivcima jer su nezrelome maloljetniku dali ubojiti motocikl”, a komentirao je i da je teško zakazala policija.

Sličnog stava kao Marušić bila je i prosvjetna djelatnica Zenita Ocelić, zaposlenica Srednje škole “Isidora Kršnjavog” u Našicama, koju je pokojna Laura Banaj pohađala. Nakon njezina pogreba objavila je status na društvenoj mreži i naslovila ga “Pismo zadarskoj policiji”.

- Čitajući vijesti da maloljetni počinitelj motore vozi već godinama i čitajući komentare na društvenim mrežama u kojima brojni ljudi izjavljuju da je uobičajeno da se djeca voze na motorima za koje nemaju dovoljno godina, pa i godinama bez dozvole, shvaćam da ste Vi, pripadnici policije, ključni faktor u formiranju svijesti ljudi što je prihvatljivo ponašanje, a što nije. Očigledno je da ne uviđaju ni djeca, a ni roditelji da se zakona treba pridržavati jer kazna za nepridržavanje će izostati - poručuje Ocelić. Dodaje da će učenik kojima profesor dopusti varanje na maturi oduzeti mjesto na fakultetu nekom kvalitetnijem učeniku.

Donirali njezine organe 

- To je žalosno, ali ipak neusporedivo manje strašno od posljedica Vaše neučinkovitosti, jer u Vašem slučaju one nekoga koštaju života - piše Ocelić.

Zadrani tuguju za Katarinom Ražov (22), tragično preminulom dva dana nakon prometne nesreće u Murvici. Njezini roditelji donirali su njezino srce i tako spasili život 53-godišnjaku. Studentica prava na zagrebačkom Pravnom fakultetu 29. srpnja vraćala se iz poslijepodnevne smjene iz zadarske trgovine u kojoj se zaposlila početkom ljeta u očevu rodnu kuću u Škabrnju.

NESREĆA KOD ZADRA Na njen auto naletio Mercedes: Preminula ozlijeđena djevojka

U selu Murvica, u 22.20 sati, u njezin se automobil frontalno zabio muškarac (75) svojim Mercedesom njemačkih registracija. Suvozačica iz njegova automobila na mjestu je poginula, a Katarina je bila pri svijesti. Vozilo Hitne pomoći Katarinu je prebacilo u zadarsku bolnicu. Tamošnji liječnici dva su se dana grčevito borili da joj spase život. U tome, nažalost, nisu uspjeli.

Dan ranije, oko 3 sata, u Daruvarskom Brestovcu Danijel Paukner (21) i Goran Lukić (24) motociklom su sletjeli s ceste i udarili u stup, a motocikl se zapalio. Mještani su mladiće izvlačili iz buktinje i gasili. Danijel, čiji je bio motocikl, preminuo je na mjestu, dok je Goran s teškim ozljedama završio u bolnici u Pakracu. Yamahu na kojoj su se vozili Danijel je kupio manje od mjesec dana prije tragedije.

NESREĆA U DARUVARU 'Goranu su izvadili slezenu, ali još uvijek ne diše samostalno'

Vikend prije toga, u subotu 21. srpnja, Adnan Čolović (22) i Dario Jurišić (20) poginuli su u prometnoj nesreći u mjestu Zagore. Dva mlada sportaša i nerazdvojna prijatelja vozila su se u Golfu pulskih registracija iz smjera Mošćeničke Drage prema Brestovi. Najvjerojatnije zbog neprilagođene brzine u desnom oštrom zavoju izravno su udarili u autobus tvrtke Brioni Pula.

Prometni stručnjak i umirovljeni dekan Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu Ivan Dadić kaže da je za mlade u prometu karakteristično neiskustvo, lakovjernost i pretjerano samouvjerenje.

- Mladi u prometu znaju biti pomalo bahati, misle da sve mogu i da im se ništa ne može dogoditi. Istina je da su oni u naponu snage, odličnih refleksa, no znaju se precijeniti. Stariji imaju slabije reflekse, ali imaju iskustvo i znaju da trebaju smanjiti brzinu - kaže Dadić te dodaje da samo kažnjavanje i represija nikad ne daje rezultate, nego treba više uložiti u edukaciju i podizanje prometne kulture.

Treba educirati mlade 

U MUP-u kažu kako nakon određenog razdoblja pozitivnih pokazatelja u prometu izazvanih dijelom ekonomskom krizom, a dijelom novim izmjenama zakona i većim novčanim kaznama, dolazi razdoblje stagnacije, koje nije zahvatilo samo našu zemlju, nego i cijelu Europsku uniju.Razloge treba potražiti, poručuju u MUP-u, u nedovoljnoj prometnoj kulturi izraženoj u grubom kršenju prometnih propisa i pravila, nedovoljnom korištenju sigurnosnog pojasa, zaštitne kacige te dječje sjedalice, kao i sve prisutnijem učinku odvlačenja pažnje kod vozača, ali i pješaka uporabom mobitela i sličnih uređaja. Podsjećaju da je najčešći uzrok teških prometnih nesreća brzina.

- Što se tiče trenutačne situacije u broju poginulih, ona se mijenja svakodnevno i ti pokazatelji ne mogu se koristiti za zaključke jer nisu konačni - kažu iz MUP-a.

Lani je, prema podacima MUP-a, poginulo 48 mladih u dobi od 18 do 24 godine, odnosno 14,5 posto od 331, ukupnog broja poginulih.

Statistika je za kolovoz itekako porazna. Baš svakog dana netko je poginuo na našim cestama...

Idi na 24sata

Komentari 122

  • jakolishe 11.08.2018.

    riješenje uskoro dolazi ..el. autonomni auti... tad ćemo se voziti ko cekeri tj putne torbe :)

  • jakolishe 11.08.2018.

    debilno je voziti 50-60 sto i još debilnije 150 po naseljenom mjestu. moja vožnja je 80-100 osim gdje su škole,autobusna stajališta,trgovi, i kad su vremenski uvijeti takvi da se vozim sigurno pa ponekad i 10 km/h .. ja nisam robot -ja sam čovjek.

  • MirsadAjkić 11.08.2018.

    Na žalost to je jedna od najcrnjih točaka i problematike koji se neće tako dugo riješiti a okolnosti je zato više uglavnom neopravdanih ali nigdje u tome svemu ne spominjemo auto osiguranja koji uglavnom zastupaju krivce kako bi izbjegli isplatu stvarne materijalne štete za tjelesne ozljede i za štetu koja nastane na prometnom vozilu i uglavnom oštećeni putem sudova potražuju svoju naplatu a ti isti sudovi pogoduju auto osiguranjima u za uzvrat im se nude razno razne povlastice. Strani sudovi koje su članice EU bi trebali voditi ovakve predmetne spise a auto kućama čiji su češći okrivljeni umanjiti i ograničiti procent osiguravatelja a onda bi bilo više reda u prometu jer ne bi auto osiguranja mogla osiguravati vozila koliko god hoće nego bi isti kroz edukaciju korisnike trebali upozoriti pa tek ako mi se dogodi tri teža prometna prekršaja automatski dobijem zabranu da niti u jednom osiguranju ne mogu napraviti policu osiguranja

Komentiraj...
Vidi sve komentare