Nakon Nove godine, rekao je jučer gradonačelnik Milan Bandić za Media servis, zatvorit će se na kraju remetinečki rotor, a sve zato što su tako tražili Zagrepčani, ne želeći da se oko njega u vrijeme adventa stvaraju gužve.
U pitanju je isključivo razdoblje blagdana, kaže Bandić, apsolutno nikakve veze s tim nema činjenica da radovi kasne te se završetak pristupnih cesta već dvaput odgađao, kao ni gradonačelnikova rečenica s prošle sjednice Skupštine, u kojoj je objasnio kako će se “promet na rotoru zatvoriti ili 15. ili 20. prosinca” jer zbog tih se nekoliko dana “neće ništa dogoditi”, piše Večernji list.
I neće, ali sad već nije u pitanju nekoliko dana, nego njih više od 60, što produljuje i ukupne radove na rotoru, koji bi se prigodno mogao otvarati pred lokalne izbore 2021. godine. Advent je u pitanju, kaže gradonačelnik, nikako činjenica da se radovi na pristupnim cestama izvode isključivo u jednoj smjeni, i to samo radnim danima. Tu je neobičnost za velika gradilišta poput ovog za Večernji list objasnio pročelnik Gradskog ureda za prostorno uređenje Dinko Bilić, koji je potvrdio da se radnici na gradilištu nalaze isključivo od sedam ujutro do 17 sati.
– Radovi prve faze, zbog specifičnosti i osjetljivosti, izvode se za dnevnog svjetla – objasnio je pročelnik Bilić, pa dodao kako se sad radi na premještanju komunalne infrastrukture, odnosno vodovoda i kanalizacije, plinovoda, telekomunikacijskih instalacija i elektroinstalacija u koridoru izgradnje tunela. Sasvim logično i poznato je da se to ne može po mraku, baš kao što je kristalno jasno svima i da je zimsko računanje vremena počelo prije dva i pol tjedna, a ne u srpnju, kad i radovi na rotoru, oko kojeg je donedavno danjeg svjetla bilo sve do 21 sat. Ali sve je u vezi s radovima, napomenuo je Dinko Bilić, u skladu s ugovorenim dinamičkim planom. Istim onim zbog kojeg se otvaranje pristupnih cesta već dvaput odgađalo.
– Svuda se u svijetu ovakvi radovi izvode 24 sata na dan. Sad su, primjerice, radnici na tunelu Učka u Lupoglavu i tamo su cijelu noć. Oko rotora je još i specifična situacija jer ima javne rasvjete, a mogu se postaviti i reflektori jer nema stambenih zgrada da svjetlo smeta ljudima. Također, nisu u pitanju precizni poslovi da bi trebalo samo danje svjetlo – činjenici da se radi samo u jednoj smjeni čudi se prometni stručnjak Goran Husinec pa dodaje da je sve oko radova trebalo bolje organizirati. Radnika jednostavno nema dovoljno na tržištu, kaže Husinec, kako bi se mogao organizirati rad u tri smjene, ali to znači da se s planiranjem trebalo početi ranije i dovesti na rotor radnike i iz drugih zemalja.
Kako kaže pročelnik Dinko Bilić, u drugoj će se fazi radova raditi u dvije smjene.