Situacija s kojom se danas suočavamo je bez presedana, nešto što nismo doživjeli za naših života. Očekuje se da će pandemija koronavirusa imati znatan utjecaj na gospodarstvo u cijelom svijetu, stoga je u ovim zaista izazovnim trenutcima, zdravlje i sigurnost zaposlenika i klijenata glavni prioritet Zagrebačke banke. Kako bismo ih zaštitili, a istovremeno osigurali nesmetano poslovanje i dostupnost naših usluga diljem zemlje, prilagodili smo i radno vrijeme poslovnica te ih opremili setovima za dezinfekciju dok naši kolege bankari poslovnicama predano rade i na tome smo im zahvalni.
Govori to Romeo Collina, predsjednik Uprave Zagrebačke banke, koji se priključio kampanji "Budite heroji koje Hrvatska treba" Styria Media Groupe. Kaže kako su se od izbijanja pandemije fokusirali na neometano funkcioniranja svih bankarskih usluga putem digitalnih kanala.
- Naši klijenti mogu dobiti sve relevantne podatke o proizvodima i uslugama te obaviti sve glavne bankarske usluge na jednostavan, brz i siguran način putem naših digitalnih kanala: m-zabe, e-zabe, e- poslovnice te 24 satne zone. Bilježimo kontinuirani rast online plaćanja karticama što dokazuje da su naši klijenti prepoznali sigurnost i pouzdanost takvog načina plaćanja i u ovoj situaciji - kaže naš sugovornik. Unatoč svemu, kaže kako su u bliskom kontaktu s klijentima, osobito malim i srednjim poduzetnicima u sektorima za koje se očekuje da će biti najviše pogođeni pandemijom koronavirusa.
- Mala i srednja poduzeća čine okosnicu gospodarstva i znatno doprinose rastu i zapošljavanju u lokalnim zajednicama. Za svakog od njih imamo individualan pristup. Banka je pripremila i sveobuhvatni paket mjera potpore klijentima potrošačima i poslovnim subjektima čije je poslovanje pogođeno pandemijom koronavirusa. Za male poduzetnike, srednja i velika poduzeća omogućila je odgodu otplate (moratorij) i mogući reprogram duga te kreditne linije za likvidnost u suradnji s nadležnim državnim agencijama i razvojnim bankama praćene garantnim shemama i drugim pokrićima rizika - navodi Collina.
Osim toga, kako bismo omogućili i brže i jednostavnije odobravanje novih kredita za očuvanje likvidnosti izvoznika, Zagrebačka banka i HBOR potpisali su 28. travnja Sporazum o osiguranju portfelja kredita za likvidnost izvoznika – COVID - 19.
Također, za klijente potrošače čija su se redovna mjesečna primanja značajno smanjila ili su ostali bez posla uslijed situacije uzrokovane pandemijom koronavirusa, banka na njihov zahtjev razmatra odobravanje odgode otplate (moratorij).
- Svjesni smo uloge koju Zagrebačka banka, kao najveća banka u Hrvatskoj, ima u pružanju podrške našim klijentima i zajednici u kojoj posluje. Prioritet nam je zato da, u suradnji sa svim relevantnim institucijama i dionicima na tržištu, provedemo ove mjere koje će klijentima osigurati likvidnost i dostupnost sredstava te biti svojevrstan štit nad radnicima i poduzećima. Dodatno, zajedno s drugim članicama UniCredit Grupe, Zaba je ubrzala isplate svojim dobavljačima po principu plaćanja po primitku računa. Ova odluka znatno će ubrzati ciklus plaćanja i osigurati da se plaćanja obavljaju brže od uobičajenih ugovornih uvjeta od 30 dana - govori naš sugovornik.
Ubrzanje plaćanja će dodatno podržati poduzeća u upravljanju njihovim obrtnim kapitalom. Odluka koju su donijeli, ističe, imat će konkretan utjecaj na tisuće dobavljača Zagrebačke banke i Grupe UniCredit.
- Tako realnoj ekonomiji dajemo likvidnost u vrijeme kada to stvarno čini razliku. Ipak, glavni prioritet u Hrvatskoj mora biti osiguravanje odgovarajuće opremljenosti zdravstvenog sustava kako bi se mogao nositi s potencijalnim širenjem bolesti. Stoga smo se, uz već poduzete mjere potpore u pogledu likvidnosti i dostupnosti sredstava, odlučili dodatno pomoći onim bolnicama kojima je to prijeko potrebno. U svjetlu razvoja situacije oko pandemije koronavirusa te razornog potresa koji je, među brojnim građevinama, oštetio i zagrebačke bolnice, Zagrebačka banka donirala je 1,3 milijuna kuna bolnicama za pomoć u podmirenju medicinskih troškova, nabavi medicinske opreme te saniranju štete nastale potresom - kaže prvi čovjek ZABA-e.
Također, kako bismo pružili podršku onima kojima je to sad najpotrebnije, zaposlenici Zagrebačke banke, uz podršku Zaklade UniCredit, osigurali su 380 tisuća kuna donacije za Hrvatski Crveni križ namijenjene kupnji i distribuciji paketa hrane za socijalno ugrožene sugrađane i kućanstva. Njihovoj donaciji pridružila se i Zagrebačka banka s dodatnih milijun kuna donacije.
- Solidarnost je jedna od najvećih vrijednosti svake zajednice, a osobito je važna u kriznim vremenima. Ponosni smo na solidarnost koju su pokazali naši zaposlenici koji su i sami donirali novac. Ove izvanredne okolnosti utječu na život baš svakoga od nas. Svi se suočavamo s problemima, ali je važno da ne zaboravimo na sugrađane kojima je najteže, na one koji su najranjiviji, koji su često marginalizirani. Hrvatski Crveni križ sa svojim zaposlenicima i volonterima radi jedan od najvažnijih poslova u ovom trenutku i pomaže upravo njima kako ne bi bili zaboravljeni i ostavljeni - Collina.