Tvrtka Boeing planira objaviti novu programsku zakrpu za zrakoplov 737 MAX za 7 do 10 dana, prenijeli su izvori upoznati sa tematikom.
Američki zrakoplovni proizvođač radi na softverskoj nadogradnji za sustav protiv gubljenja brzine i pilotski ekran na svome najbrže prodavanom zrakoplovu od smrtonosne nesreće zrakoplova Lion Aira u Indoneziji u listopadu prošle godine.
Sličnosti između tog leta i leta zrakoplova Ethiopian Airlinesa koji se srušio u nedjelju odmah nakon polijetanja te njihove putanje postavile su nova pitanja oko zrakoplovnog sustava, no za sada nema dokaza koji upućuju da je softver potencijalni problem.
Dva pada zrakoplova u pet mjeseci
Boeingov glasnogovornik je potvrdio da će se nadogradnja softvera provesti na čitavoj floti 737 MAX u narednim tjednima.
Preko 300 Boeinga 737 MAX 8 i MAX 9 putničkih zrakoplova povučeno je diljem svijeta iz aktivne službe uslijed dva smrtonosna rušenja zrakoplova u pet mjeseci, gdje je u nesrećama u Etiopiji i Indoneziji poginulo ukupno 350 ljudi. Uzrok oba pada je još pod istragom.
Boeing je obustavio dostavu svih MAX zrakoplova svojim kupcima.
Satelitski podaci upućuju na sličnosti pada u Indoneziji i Etiopiji, stoga je Američka savezna zrakoplovna administracija prizemljila sve Boeinge MAX. Istražitelji su pronašli dio stabilizatora s etiopskog zrakoplova kojemu je trimer bio u neobičnoj poziciji, slično kao i kod indonezijskog zrakoplova, naglasili su dva izvora upoznata s istragama.
Analiziraju podatke crne kutije
Pilot Ethiopian Airlinesa prije pada je kontrolorima prijavio probleme s kontrolama te je dobio dopuštenje da se vrati, isto kao i indonezijski pilot koji je dopuštenje dobio nedugo nakon uzlijetanja iz Džakarte.
Analiza crne kutije etiopskog zrakoplova se provodi u Parizu te će biti potrebno nekoliko dana do prvih iščitavanja podataka, napominju francuski zrakoplovni dužnosnici a u analizi im pomažu kolege iz SAD-a i Etiopije.
Indonezija će objaviti izvješće o nesreći između srpnja i kolovoza.
Boeing i dalje smatra da su njegovi novi ekonomični zrakoplovi sigurni, no podržali su odluku FAA-a da prizemlji cijelu flotu. Američki dužnosnici kažu kako će zrakoplovi biti prizemljeni tjednima kako bi se nadogradio softver te se instalirao u svaki zrakoplov u floti.
Nitko do sada nije tužio Boeing, no odvjetnik obitelji žrtava kaže kako je moguće suđenje u Sjedinjenim Državama.
Odluke u zemljama diljem svijeta o tome hoće li se obustaviti prizemljenje zrakoplova ili će se nastaviti donijet će se na temelju informacija iz crnih kutija.