Prije sedam godina Sabor je u hitnoj proceduri iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama izbrisao ograničenje da vozači mlađi od 24 godine ne smiju voziti automobile snažnije od 109 konjskih snaga, koja je vrijedila od 2008. godine.
Premda se u javnosti tada moglo čuti da je ograničenje ukinuto jer nije donijelo željeno smanjenje teših nesreća u kojima sudjeluju mladi vozači sa snažnim automobilima, to nije bilo točno.
POGLEDAJTE GDJE JE ZAVRŠIO MERCEDES:
Drugi argument za ukidanje koji se provlačio kroz medije odnosio se na činjenicu da je takvo ograničenje onemogućavalo mlade ljude da se zaposle kao vozači snažnijih teretnih vozila i kombija.
No službeno obrazloženje je glasilo bitno drugačije.
Navedeno je da se ograničenje ukida kako bi se naš "zakon uskladio s Direktivom Europske unije o vozačkim dozvolama". Problem je bio što prema toj direktivi naša policija ne smije kažnjavati mlade vozače iz drugih zemalja koji voze snažnije automobile od dopuštenih na hrvatskim cestama.
A to je hrvatska policija, dok je odredba bila na snazi, činila.
Ovog proljeća je broj teških prometnih nesreća u kojima su sudjelovali mladi vozači za volanima presnažnih mercedesa ili bmw-a bio frapantan. Prometne nesreće su glavni uzrok smrti mladih ljudi u Hrvatskoj.
Premda je udio mladiih u prometu relativno nizak (manje od 10 posto vozača su mlađi od 24 godine), među poginulima u nesrećama je taj postotak zastrašujući. Svaki treći poginuli je mladi čovjek.
Brojke o smrtima mladih na cestama su nedvojbene, a obijesno divljanje u presnažnim automobilima, kakvom smo svjedočili u subotu navečer na rubu grada Zagreba, više se ne može tolerirati.
Zakone valja mijenjati tako da policija ima pravo svakog bahatog i agresivnog vozača, naročito one mlade i neiskusne, drakonski kazniti. Ti oholi i maloumni manijaci za volanima, nesposobni za odgovoran život, moraju biti maknuti s hrvatskih cesta.