Odvoz smeća trebao je pojeftiniti, no nama je skuplji. Za 13 odvoza u srpnju platili smo 72,80 kuna. U kolovozu je bilo pet odvoza manje, a račun 2,17 kuna veći. Pa je li to normalno, ogorčeno se pita naš čitatelj iz zagrebačke gradske četvrti Podsljeme.
- Uslugu su poskupjeli, a mi nemamo ni kantu. Iz naše ulice smeće ni ne odvoze, nego ga nosimo u udaljeni zajednički spremnik. Zašto i nama onda ne obračunaju odvoz kao u zgradama za dio zajedničke posude - dodao je ogorčeni čitatelj.
Naime, od kolovoza je u 91 posto područja grada Zagreba smanjen broj odvoza smeća. Budući da se plaća prema broju odvoza, računi su trebali biti 33 posto manji onima koji sad imaju dva umjesto tri odvoza tjedno, a 50 posto onima u rubnim dijelovima područja Zagreba kojima smeće odvoze jednom, a ne više dva puta tjedno. Prikupili smo ukupno osam računa za odvoz smeća, a svaki se odnosio na različit dio Zagreba. Baš kao i čitatelj iz Podsljemenske zone, za manji broj odvoza veće račune plaća i čitateljica s Trešnjevke. Njezin je račun za kolovoz u odnosu na onaj za srpanj nekoliko lipa veći. Dva su kućanstva iz različitih dijelova Zagreba dobila jednaki iznos kao i u srpnju, dok su četiri računa za mjesec kolovoz stvarno bila manja nego za mjesec prije, i to za otprilike tridesetak posto.
U Zagrebu se od studenoga 2015. godine trošak odvoza smeća obračunava prema volumenu, ali ne volumenu odloženog otpada, nego prema veličini kante. Oni u kućama plaćaju 80 litara, a onima u zgradama zaračunava se 50 litara za odlaganje u zajedničkom spremniku. Prema računima koje smo usporedili, iznosi nisu jednaki za ukupno osam odvoza onima koji plaćaju 80 litara, kao ni onima koji plaćaju 50 litara smeća. Onima koji plaćaju veći volumen kante za istu uslugu stigli su računi na iznos od 74,97 ili 75,67 kuna. Razlika u računima je još veća kad je u pitanju osam odvoza mjesečno za volumen kante od 50 litara. Naime, uspoređujući nekoliko takvih računa, najčešći iznos ispisan na njima je za kolovoz iznosio 46,11 kuna, jedan je bio na iznos od 44,06 kuna, drugi 42,24, a najmanji na 41,33 kune. Razlika između najmanjeg i najvećeg je 4,78 kuna. Zašto, ako je riječ o jednakom broju odvoza i volumenu, pitaju se Zagrepčani?
- Broj odvoza otpada je jedan od faktora unutar formule za obračun. Primjeri koje ste naveli vjerojatno su stanovi i kuće manje kvadrature kojima smo pri prelasku na obračun po volumenu kante dali značajan popust. Naime, kad tih popusta ne bi bilo, naknada za uslugu prikupljanja otpada bila bi skuplja nego po obračunu po kvadraturi stana. I dalje naši korisnici usluga ne plaćaju višu cijenu - odgovorili su nam iz Čistoće. Dodaju da oni kojima se broj odvoza smanjio s tri na dva tjedno u prosjeku plaćaju 30 posto manje račune. Konkretne primjere nisu mogli komentirati bez podataka o vlasniku ili broja objekta. No pozivaju ih da im se jave. O kakvom je popustu riječ, u Čistoći nam nisu pojasnili.
Smeća ima posvuda, kanti je premalo, a nema ni onih za odlaganje biootpada...
U Zagrebu su smanjili broj odvoza s 1. kolovoza. Bile su velike vrućine, a smeće je predugo stajalo. Na četvrtom sam katu, a na balkonu se ne može biti zbog nesnosnog smrada koji dopire iz kontejnera koji mi je ispred zgrade. Trula hrana, grozno..., požalio nam se čitatelj.
A kako je kad po vrućini zaborave odvesti smeće, iskusili su i stanari male ulice na Trešnjevci.
- Sad voze dva puta tjedno. U srijedu, 7. rujna, kamion uopće nije ušao u našu ulicu i već prenatrpane kante čekale su subotu da ih isprazne - ogorčeni su.
Iz Čistoće su rekli da moraju provjeriti tko je i zašto pogriješio.