Ukinuli su beskontaktno plaćanje aplikacijom WeaPay u menzi, a studentima, među kojima sam i ja su ostala sredstva, odnosno euri na tom računu aplikacije. Iz Studentskog centra stigla je službena obavijest kako 'zbog nepodmirenih obaveza WeaPay-a prema Studentskom centru u Zagrebu više nije moguće plaćanje putem aplikacije'. Ok, to što se više neće koristiti aplikacija, ali što je s našim novcem? Od samog početka su problemi, prvo nije radilo kako treba, a sad ovo, ispričao nam je student zagrebačkog sveučilišta koji, kao i mnogi studenti, ne mogu podići niti iskoristiti uplaćeni novac.
SC: 'Nismo vlasnici aplikacije, javite se tvrtki WEA PAY'
SC smo pitali kako planiraju riješiti ovaj problem, te ono što studente najviše zanima - hoće li dobiti svoj novac. Kako kažu, 'nije do nas, studenti neka se obrate vlasnicima aplikacije'. No problem je u tome što se nemaju kome obratiti. Vlasnik se ne javlja nikome.
- Tvrtka WEA PAY d.o.o. obaviještena je o stanju dugovanja prema Studentskom centru u Zagrebu za period srpanj, kolovoz i dio rujna 2024. godine. Dostavljena im je kartica kupca sa stanjem ukupnog dugovanja i opomena za nepodmirena dugovanja. Sukladno financijskom poslovanju, Studentski centar u Zagrebu je pokrenuo postupak prisilne naplate dugovanja. Uvidom na e-oglasnu ploču sudova vidljivo je da je direktor tvrtke WEA PAY d.o.o. podnio prijedlog za otvaranje stečajnog postupka. Što se tiče sredstava korisnika WeaPay aplikacije, sredstva korisnika se nalaze na računu tvrtke WEA PAY d.o.o. te ovim putem naglašavamo da Studentski centar u Zagrebu nije vlasnik aplikacije te su korisnici dužni obratiti se direktno tvrtki WEA PAY d.o.o. Još jednom ističemo, Studentski centar u Zagrebu nije vlasnik aplikacije, već je WeaPay aplikacija bila jedno od sredstava plaćanja - odgovorili su nam.
U minusu još od 2023.
Pregledom u financijsko izvješće WeaPaya za 2023. godinu koje je dostupno u Sudskom registru, vidljivo je da je tvrtka u prošloj godini ostvarila poslovne prihode od svega 4380 eura, a da su im pritom poslovni rashodi bili gotovo 57.000 eura. Isto tako, tvrtka na kraju prošle godine bila u minusu oko 52.500 eura te da ima kratkoročne obveze od skoro 150.000 eura, odnosno dugovanja koja mora podmiriti u godinu dana.
Iz tvrtke Wea Pay nismo dobili nikakav odgovor. Uz pismene upite, nekoliko puta smo telefonski pokušali dobiti vlasnika tvrtke, no nije se javio.
Problemi od početka
Početkom 2022. godine SC uveo je novi način plaćanja obroka u menzama, spomenutom aplikacijom. Iako beskontaktno plaćanje koje već imaju mnoga sveučilišta u Europi, izlazak aplikacije izazvao je podvojene reakcije. Mnogi su upozoravali kako se umjesto privatne tvrtke i skupe aplikacije mogao koristiti POS za beskontaktno plaćanje. Osim toga, u Zagrebu je, između ostalog, trebalo smanjiti redove za vrijeme obroka, no dogodilo se upravo suprotno. Redovi su bili još duži, studenti nezadovoljniji.
I tad smo pisali o tehničkim problemima korištenja aplikacije i stvaranja gužvi zbog istih. Tadašnja predsjednica Studentskog zbora FER-a Matea Vasilj objasnila je kako su uz novu aplokaciju u menze došle i nove blagajne, ali su računala ostala stara, pa je ispis računa trajao dulje.
Pitanje je hoće li se pokretati službena istraga o cijelom slučaju. Zasad, plaćanje u menzama ide starim putem, gotovinom ili karticama.