To je to što me zanima!

Zagrebački rotor nade: Hoće li velike gužve napokon prestati?

Trak za desne skretače bit će odvojen od ostatka rotora prometnim otokom. Desni skretači neće više ulaziti u kružni tok. Promjer sadašnjeg rotora je 74 metra. Novi će biti širi za još dva traka
Vidi originalni članak

Remetinečki rotor projektiran je za svega 20 posto sadašnjeg prometa koji se na njemu odvija. Ovo je neodrživo stanje. Novi rotor riješit će problem prometnih ‘krkljanaca’, priča nam Goran Radić (61), voditelj projekta rekonstrukcije remetinečkog rotora.

Najveće hrvatsko gradilište, kako ga neki nazivaju, otvoreno je već desetak dana. Obnova rotora trajat će od 18 do 20 mjeseci, a izvođači kažu, nakon obnove, prometne gužve i nesreće na tom dijelu grada bit će prošlost. Na livadi kraj Riječke ulice, sa zapadne strane rotora, tog dana nešto iza podneva, na užarenom asfaltu stajali su poslagani građevinski materijali. Bile su tamo velike kanalizacijske cijevi, nekoliko bagera, naslage šljunka i zaštitne ograde.

- Sad je u tijeku prva faza projekta u kojoj prvo moramo izmjestiti sve instalacije na strani Riječke ulice, odraditi iskapanja, zamijeniti kanalizacijske cijevi, a potom i sagraditi okolne prometnice - priča nam Radić. Dodaje kako se u ponedjeljak za sav promet zatvara Riječka ulica, a obustavlja se i tramvajski promet kroz Novi Zagreb.

- Ovo je najkompliciranija faza jer zahtijeva puno mjerenja i nabavu materijala, a nije baš da ove materijale možete kupiti u Konzumu - šali se naš sugovornik. U drugoj fazi, kaže nam, slijede čisti građevinski radovi. Rekonstrukcija rotora, jedne od najfrekventnijih prometnih točaka u gradu na kojem se svaki dan u prosjeku dogodi jedna nesreća, sastojat će se od spajanja Avenije Dubrovnik i Jadranske avenije dvama tunelima iznad kojih će prolaziti tramvaj, kao i prometnice koje će se nadovezivati na izlaz s Jadranskog mosta. Na obnovi će svakodnevno raditi od 100 do 400 radnika. S obzirom na visoke ljetne temperature i sunce koje je tog dana neumorno pržilo, pomislila sam kako im sigurno neće biti lako izdržati ljeto.

ZBOG RADOVA Tramvaji neće voziti kroz Novi Zagreb sljedećih godinu i pol

- Ma nije strašno, pa vidite kakvu smo lijepu boju već sad dobili - kroz smijeh govori Ivan Gašpar (62), jedan od radnika, istodobno podižući rukave košulje i pokazujući nam preplanule ruke. Kaže, tempo nije strašan, radi se osam sati dnevno, a on i kolege od sunca se odmaraju tako da se svakih sat vremena maknu u hlad, popiju hladan sok i odmore. Nakon završetka obnove, kaže, građani će uživati u plodovima njihova rada.

‘Ovo je jedan od kompliciranijih projekata, ali imat ćemo rotor za sljedećih 50 godina’     

Osnovni rotor s tri vozna traka ostaje. U smjeru istok-zapad sagradit ćemo najduži gradski tunel s dvije odvojene tunelske cijevi koje će omogućiti denivelirani promet od istoka prema zapadu. Rasteretit ćemo kružni tok, objašnjava Goran Radić, voditelj projekta.

Dodaje kako će nakon rekonstrukcije rotora tramvajski promet i promet pješaka ostati na donjoj razini. Nadvožnjak također ostaje, samo će se dodatno proširiti.

- Južna strana rotora ostat će s tri traka, od čega će jedan biti za desne skretače, tako da oni uopće neće morati ulaziti u rotor. Sa sjeverne strane bit će četiri traka, dva za promet rotorom, a dva za desne skretače. Uz to, semaforizirat ćemo raskrižje čime će se iz kružnog toka isključiti preplitanje automobila - ističe Radić. Automobili će rotorom prometovati još četiri mjeseca dok traje prva faza. Nakon toga se sav promet na kružnom toku obustavlja.

- Morat ćemo srušiti centralni dio rotora i ne bismo mogli raditi uz odvijanje prometa - naglašava naš sugovornik. Smatra da zatvaranje prometa u jeku zime neće prouzročiti prometne kolapse i probleme.

- Ne bih koristio izraze ‘kaos’ ili ‘kolaps’. Ne vjerujem da će do toga doći - kaže. Dnevno kroz remetinečki rotor prođe oko 100.000 automobila. Radić ističe, nakon obnove, promet će se smanjiti na samo 20 posto sadašnjeg. Drugim riječima, dnevno će tamo prolaziti čak pet puta manje auta, odnosno samo 20.000 automobila.

- Osobno ne prolazim često rotorom, ali siguran sam da će rekonstruirani rotor značiti bolji i sigurniji promet u ovom dijelu grada - zaključuje.

‘Radit ćemo osam sati, dok rokovi ne krenu štipati’

Na obnovi remetinečkog rotora svakodnevno će raditi između 100 i 400 radnika.

Završetak radova predviđa se za 20 mjeseci. Kad rokovi budu blizu, radit će se i dulje, kažu radnici. Projekt vrijedi 300 milijuna kuna. Riječka ulica će se proširiti, a sagradit će se dvije ceste kao zamjena za rotor. Obje će imati izlaz na Jadranski most i biti spojene tunelom koji će povezati istok i zapad grada.      

Tramvaji prestaju voziti oko Rotora, uvode se autobusi

Od ponedjeljka, 6. kolovoza, obustavlja se tramvajski promet između Savskog mosta i novozagrebačkog naselja Sopota te se uvodi izvanredna autobusna linija 607, izvijestio je Zagrebački električni tramvaj (ZET), dodavši da će rekonstrukcija trajati do početka 2020.

Izvanredna autobusna linija 607 prometovat će trasom Savski most - Sopot - Savski most, odnosno Savski most (parkiralište lijevo od početnog stajališta linije 110) - Studentski dom Stjepan Radić - Savski gaj - Trnsko - Velesajam - Muzej suvremene umjetnosti  - Sopot (izlazno stajalište).    

U povratku autobus će voziti trasom: Središće (ulazno stajalište) - Sopot - Muzej suvremene umjetnosti - Velesajam - Trnsko - Savski gaj - Savski most (izlazno stajalište).  Izvanredna autobusna linija 607 koristit će uobičajena stajališta autobusnih linija 109 i 222.

Tramvajska  linija 14 prometovat će skraćeno na trasi Mihaljevac - Trg bana Josipa Jelačića - Savska cesta - Savski most, dok će tramvajska linija 7, također, voziti skraćeno na trasi Dubec - Kvaternikov trg - Autobusni kolodvor - Sopot.

Za vrijeme radova i autobusna linija 234 (Glavni kolodvor - Kajzerica - Lanište) prometovat će djelomično izmijenjenom trasom. Autobus će s Glavnog kolodvora voziti uobičajenom trasom do Ulice Joszefa Antalla gdje će skretati lijevo u Ulicu Radoslava Cimermana, a zatim desno na Aveniju Dubrovnik te preko rotora i Remetinečke ceste redovnom trasom do krajnjeg odredišta.

Privremeno se ukidaju autobusna stajališta Hipodrom i Stari Savski most, a uspostavlja se privremeno stajalište u Ulici Radoslava Cimermana kod kućnog broja 72a.

 U povratku iz Laništa prema Glavnom kolodvoru autobus će voziti istom, izmijenjenom trasom, na kojoj će biti privremeno ukinuta autobusna stajališta Stari Savski most i Južna obala 4, a uspostavlja se privremeno stajalište na istočnom kolniku Ulice Radoslava Cimermana (Zagrebački velesajam).

 

Idi na 24sata

Komentari 186

  • iskra21 07.08.2018.

    Mogli bi prvo ljudi naučiti kako se vozi po rotoru, pogotovo dotepenci!

  • Vražji Vrag 07.08.2018.

    Trebamo mostove za povezivanje lijeve i desne obale Save, a ne fontane i stupiće. Rotor če sada ubrzati promet sa naplatnih kućica i gužvu pomaknuti dalje.

  • 06.08.2018.

    nije stvar u rotoru nek u ljudima kako se vozebko da je cesta samo njihova oduzimanje prednosti do ki u rotoru svsporedne cestevpa zetovci koji bahato guraju aute iz trake a da ne pricamo o cameovcima i ostaloj taxi bandi koji se nepropisno voze prvo treba nekim uzet vozacku dozvolu i ponovno na polaganje iz svog djepa poterat a onda rotor gradit

Komentiraj...
Vidi sve komentare