Zagreb je već drugu godinu zaredom proglašen najboljom europskom destinacijom za Advent, no čini se kako tim uspjehom nisu svi oduševljeni. Mnogi su komentirali kako se radi o namještenom natječaju, kako su glasove nabili sami Hrvati organiziranim glasanjem te da se radi o plaćenoj promociji.
Na te kritike reagiralo je Predstavništvo Grada Zagreba u Bruxellesu. Na službenoj Facebook stranici objavili su poduži tekst u kojem su naveli nekoliko podataka koji dokazuju – Zagreb bi pobijedio i bez glasova iz Hrvatske.
POGLEDAJTE VIDEO: Čarobni prizori Adventa u Zagrebu
Objašnjenje Predstavništva prenosimo u cijelosti:
'Evo i reakcije briselskog Predstavništva na tekst u Slobodnoj Dalmaciji u kojem se obezvređuje online izbor Zagreba koji i ove godine nudi najljepši Advent. Budući da su kolege iz Slobodne Dalmacije iznijeli svoje dojmove i emocije o tome kako nije fer da je izabran Zagreb, da se radi o plaćenoj promociji, da su glasali samo Hrvati, vjerojatno organizirano, a što sve nije točno, nudim par podataka:
Prema podacima briselskog European Best Destination, ovaj je portal zabilježio 13.163 posjetitelja iz Hrvatske tokom prosinca. U odnosu na druge zemlje, promet iz Hrvatske je 4,33 posto. Iz SAD-a je 17,59 posto, iz Velike Britanije 9.52. iz Portugala 6,54.
Za Zagreb u online izboru za najljepši Advent glasalo je 33. 607 posjetitelja, rekao nam je izvršni direktor European Best Destination, Maximillen Lejeune i dodao: Nisu svi glasovi iz jedne zemlje automatski otišli upravo toj zemlji. Na primjer, Grad Strasbourg, baš kao i Turistička zajednica Grada Zagreba sugerirali su posjetiteljima svoje stranice da glasaju za njihov najljepši Advent. Ali, vidimo da su posjetitelji iz Hrvatske, makar i prišli glasovanju sa stranice Turističke zajednice, glasali i za Beč ili Koeln. Slično tome, iz drugih zemalja i gradova, makar su se registrirali sa službenih stranica njihovih turističkih agencija ili ureda, glasali su za Zagreb. Ipak, većina klikova pokupljena je na našem portalu, gdje su posjetitelji glasali bez ikakvih uputa ili molbi lokalnih turističkih zajednica. Jako mnogo glasova za Zagreb došlo je upravo iz Austrije i Njemačke. Ako zbrojimo glasove, Zagreb bi pobijedio u ovom izboru i bez glasova iz Hrvatske, odnosno pobijedio bi glasovima iz Austrije, Njemačke, SAD-a i Velike Britanije, dodao je Maximillen Lejeune i rekao da se svi njegovi podatci mogu provjeriti.
European Best Destination portal ima 3,6 milijuna posjetitelja godišnje, odnosno oko 404 tisuće mjesečno i preko deset tisuća dnevno.
“Prihvaćam da imamo manje ljubitelja nego Kim Kardashian”, rekao je Maximillen Lejeune. “ali smo barem prvi website koji je posvećen turizmu u Europi tematiziranjem podučja.
“Uzevši u obzir koliko je Europa vrlo različita u svemu, dakle i u turističkoj ponudi, sigurni smo da oni koji dolaze na naš portal stvarno žele otkrivati Europu i putovati. Nijedan naš klik, nijedan glas nije kupljen, svi su autentični, a to se i vidi po tome štim imamo stvarni utjecaj na sektor turizma”, rekao je Maximillen Lejeune.
*I još samo ovo: Da ste vi neka ružna i nezanimljiva zemlja, da nemate pejzaže, kulturu, gradove, da Zagreb nije baš lijep grad, onda bi negativne kritike iz zemlje bile razumljive. Ali – kod vas je prelijepo, pa zašto se onda čudite što ste pri vrhu. Štoviše, možete očekvati da ćete biti još i više, zašto ste tako negativni prema tome”, čudio se izvršni direktor ove organizacije, komentirajući nedavni difamatorski tekst u Slobodnoj Dalmaciji.'
Sve o Adventu u Zagrebu pročitajte u specijalu 24sata.