Tržište nekretnina čeka novi ciklus. U Hrvatskoj i Zagrebu očekujemo niže tražene cijene. Razlika između traženih i realiziranih cijena će biti ispod 5%, najavili su na New link konferenciji Njuškala.
Drugu godinu za redom, 3. listopada, Njuškalo je organizirao konferenciju o tržištu nekretnina, dok je idući dan po prvi put održao i konferenciju namijenjenu sudionicima auto - moto industrije. Inozemni i domaći stručnjaci analizirali su tržište te najavili promjene koje nas očekuju.
Stručnjaci, dr. sc. Josip Tica (Ekonomski fakultet u Zagrebu), Dubravko Ranilović (HGK, Kastel-Zagreb) i Mate Mustapić (Alfa stan d.o.o.)., pričali su o održivosti rasta, planiranju na državnoj razini, stambenoj politici, rastu traženih cijena i nužnim reformama.
- Kupci sve teže pronalaze nekretninu. Zalihe novih nekretnina sve su manje, kao i ponuda stanova starije gradnje. Uz rast BDP-a i povoljnijih stambenih kredita, to otvara prostor za nove proizvode - kaže Robert Pokrovac iz uprave Erste nekretnina. Postoji potreba za intervencijom u javne prostore.
- Malim i preciznim intervencijama, kroz interdisciplinarni proces i uz sudjelovanje građana, možemo značajno poboljšati urbani život i socijalnu koheziju zajednice - naglasio je dr. sc. Rene Lisac, predsjednik Društva arhitekata Zagreb.
Uvid u značaj uređenja interijera dala je Jelena Havelka, direktorica i glavna dizajnerica interijera Havelkadesigna, primjerima kako povećati cijenu nekretnina funkcionalnim uređenjem. U kontekstu novih izazova digitalne ere u kojoj živimo, dr. sc. Joe Peppard napomenuo je da su podaci najvredniji resurs današnjice, a ne više nafta. Mike Pugh, odgovoran za rast i razvoj usluga i ponude Arena centra, dao je primjer kako se i shopping centri prilagođavaju sve većim navikama kupovanja online, pružajući korisnicima ono što ne mogu dobiti tim virtualnim putem – iskustvo, ne nužno i kupovinu.
Dr. sc. Paul Merdz podijelio je iskustva austrijskih investitora u Hrvatskoj naglašavajući kako je Hrvatska u fokusu inozemnih investitora.
Dr. sc. Jose Maria Ponsa, predsjednik Axioma Marketing Consultans, rekao je da tvrtke moraju shvatiti da marketing nije trošak, nego investicija te da pomaže prodavačima da prodaju više i brže.