To je to što me zanima!

Zadar: Sletjeli bez kotača i 'strugali' 300 m po pisti

Puno je gore izgledalo nego što je uistinu bilo. Otklizali su na trbuh, ali uspjeli su se zaustaviti na pisti.Piloti su prošli bez ozljeda, kaže Vodanović
Vidi originalni članak

Avionu Lufthansine škole letenja Intercockpit u kojem su bili instruktor i pilot pri slijetanju se nisu spustili kotači te je u petak navečer oko 22.12 sati tristotinjak metara 'derao' po pisti na Zemuniku. Piloti su prošli bez ozljeda, a na avionu nema većih šteta.
- Puno je gore izgledalo nego što uistinu jest, jer čini se da je oštećen samo lim aviona. Otklizali su na trbuh, ali uspjeli su se zaustaviti na pisti. Ne znamo zašto se kotači nisu spustili. Trebat će pregledati podvozje i provjeriti rad motora, i to je sve. Avion smo nakon zaustavljanja podigli, izvukli kotače i smjestili ga u hangar - kaže Dinko Vodanović, istražitelj za zrakoplovne nesreće pri Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka. Lufthansina škola imala je dva ista aviona Piper Seminola PA-44. Jedan od njih je 1. kolovoza 2008. godine pao u more kod Dugog otoka. Tada su poginula dva pilota, instruktor Danijel Oleksa i student Alessandro D’Agatta.
Drugi avion je ovaj što je klizio po pisti.
- Baš ovaj isti avion je prije gotovo točno dvije godine doživio identičnu nesreću na istoj pisti, kotači se nisu izvukli, a avion je klizio 'na trbuhu' - kaže Vodanović. Prije dvije godine članovi škole doživjeli su i dvije nesreće na 'katanama'. Prvo je dvojici pilota koji su bili na trenažnom letu zrakoplov u zraku “zablokirao”, a potom aterirao na trup. Zrakoplovu su tada oštećeni donji trup, propeleri i oba motora. Dva mjeseca nakon toga, u studenom 2006.,  22-godišnja pilotkinja, također učenica u Intercockpitovoj školi, prisilno je prizemljila “katanu” DA 20 u grmlje kraj zaštitne žice na zadarskoj zračnoj luci u Zemuniku.
 

Idi na 24sata

Komentari 2

  • damirAERO 19.09.2009.

    nema tu srece, za takve situacije postoji procedura i svaki avion sa uvlacivim trapom je dizajniran da moze kliziti na trupu ako mu se kotaci ne otvore. I sam sam dozivio slijetanje bez kotaca sa minimalnim posljedicama.

  • dodynho 19.09.2009.

    nista drugo nego cista sreca

Komentiraj...
Vidi sve komentare