Brod kapetana Dina Miškića 26. rujna prošle godine zahvatio je uragan pete kategorije Lorenzo, na oko 1200 nautičkih milja od francuskog otoka Martiniquea na Karibima, usred Atlantskog oceana. Na Bourbon Rhodeu, remorkeru dugom 50 metara bilo je 14 članova posade.
Valovi su, prema posljednjim SOS porukama kapetana Dina, bili visoki preko deset metara.
Kapetan i šestorica nestala u oceanu...
Bourbon Rhode bio je u vrlo lošem stanju na suhom doku, no ipak je isplovio. Potraga za nestalima je potrajala tjedan dana, a rezultirala je pronalaskom trojice članova posade koji su preživjeli nesreću, te četvorice poginulih. Sedmorica su nestala u oceanu sa svojim kapetanom. Nakon toga je obustavljena iako je trgovačkim brodovima naređeno da motre područje potonuća broda Bourbon Rhodea.
Nakon apela obitelji i prijatelja bivša predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović poslala je pismo francuskom predsjedniku da se istraga ne obustavlja. No, sve uzalud. Šibenski kapetan nikad nije pronađen.
Nadu su u jednom trenutku bile probudile signalne rakete koje su uočili s broda ALP Striker kad je već potraga bila prekinuta, ali nikad nije otkriveno tko ih je i zašto ispalio. Ponovno aktivirana, višednevna operacija nije dala nikakvog rezultata.
Očajna supruga šibenskog kapetana Marijana Kedžo Miškić uputila je apel francuskom ministru vanjskih poslova da se potraga nastavi sve do pronalaske sedmorice nestalih.
- Molim kao žena, supruga i majka djeteta koje danas, na svoj 12. rođendan želi samo da mu se otac vrati; Nemojte ponovno odustati od njih.
Mario Miškić, otac nestalog kapetana kazao je dva mjeseca nakon nestanka sina, da je danima nakon ispaljenih raketa očekivao poziv iz Bourbona ali da mu se nitko nije javio.
Tvrtka bankrotirala
Krajem prosinca prošle godine tvrtka Bourbon Corporation, koja je bila vlasnica broda Bourbon Rhode, bankrotirala je.Tvrtku, koja je podnijela zahtjev za bankrotom još u kolovozu, preuzele su banke.
Neven Mevlan iz Sindikata pomoraca Hrvatske kazao je za 24 sata nakon informacije o bankrotu tvrtke kako obitelj kapetana Miškića ima pravo na odštetu iako je tvrtka formalno propala.
- Bez obzira što je tvrtka propala, to ne utječe na pravo i mogućnost obitelji da traži odštetu za kapetana Dina. Radi se o osiguranju koje se isplaćuje bez obzira na vlasništvo nad brodom i što se s njim događa, je li tvrtka prodana, bankrotirala ili nešto treće. Svi brodovi koji imaju papire i legalno plove imaju ovo osiguranje koje nije pitanje dobre volje i hoće li ga neki imati ili ne. Osiguranje je pitanje sustava i obitelj Miškić ima pravo na odštetu - kazao je Mevlan.