To je to što me zanima!

Zablude zbog kojih poduzetnici ne izvoze van Hrvatske

Dobar proizvod ne poznaje granice. Poslovanjem izvan granica matične zemlje otvaraju se nove mogućnosti, no mnogi poduzetnici nisu sigurni da imaju znanje i svu potrebnu logistiku - najčešće su u krivu. Pročitajte zašto!
Vidi originalni članak

Izvoz na strano tržište odličan je napredak u poslovanju te može otvoriti pristup novim idejama i iskustvima, ali se poduzetnici često ne odlučuju za taj korak zbog raširenih zabluda. U nastavku pišemo o onim najčešćim…

Zabluda 01: Izvoz je kompliciran

Proces izvoza na prvu može djelovati kao vrlo složen postupak. Problemi započinju na samu pomisao gdje pronaći potrebne informacije, kako prikupiti ispravnu papirologiju i kome se obratiti. Zapravo, pristup globalnom tržištu danas je lakši nego ikada. Brojka od 4,2 milijuna hrvatskih potrošača djeluje zanemarivo u odnosu na veličinu tržišta izvan granica Hrvatske. Važno je dobro provjeriti izvozni potencijal i imati dobar izvozni plan.

ODVAŽITE SE Saznajte što (ne)prolazi na tržištima u Europi i Americi

Zabluda 02: Vani je prejaka konkurencija

Tržište izvan Hrvatske može djelovati gigantsko u odnosu na domaće. Zabluda je uvjerenje da je na stranom tržištu prejaka konkurencija. Poslovanjem u inozemstvu mogu se steći dragocjena znanja o strategijama poduzeća koja su vam konkurencija kako na stranom tako i na domaćem tržištu. Izvoz na razna tržišta, kao u susjedne zemlje ili EU, ponekad je manje rizičan od prodaje u Hrvatskoj. Prikupiti novac za stabilno poslovanje i širenje na strana tržišta može biti veliki izazov. Stoga postoji zabluda da je gotovo nemoguće pronaći financijska sredstva za izvoz. Potrebe izvoznika postale su prioritet financijskim institucijama te sada postoji široka paleta proizvoda koji su osmišljeni za potrebe izvoznika te će vam pomoći da konkurirate.

Zabluda 03: Moje je poduzeće premalo

Zabluda je kako poduzeće mora biti veliko kako bi uspijevalo na stranom tržištu. Dobro je ispitati isplativost izvoza, ali važno je i znati kako su u 2015. godini mikro i mala poduzeća činila su čak 91% ukupnog broja hrvatskih izvoznika roba i usluga. Osim toga, manja su se poduzeća pokazala fleksibilnijima i često se brže prilagođavaju izvoznim izazovima.

KLJUČ USPJEHA Planirate izlazak na strano tržište? Ovo morate znati

Zabluda 04: Izvoz je visoko rizičan

Uvaženo je mišljenje kako je vođenje bilo kakvog poduzeća veoma rizično. Svaki poduzetnik rizičnost želi svesti na minimum kako bi mogao sigurnije poslovati. Upravo to moguće je napraviti kvalitetnim planiranjem i istraživanjem. Naplatu možete osigurati ugovaranjem police osiguranja izvoznih potraživanja. Razne prijevare možete izbjeći provjerom referenci partnera pomoću svoje banke te ugovaranjem dijela avanskog plaćanja ako se radi o prvoj suradnji, odnosno nepoznatom poslovnom partneru. Financijske institucije trenutno imaju na raspolaganju razne opcije financiranja obrtnih sredstava, bankarske garancije te kreditne programe vezane za izvoznike, ali i kupce u inozemstvu. Posebnu ponudu za izvoznike ima i HBOR kao hrvatska izvozna banka. Na tržištu postoje i poslovne banke, leasing kuće te faktoring kuće koje također nude dodatne tržišne proizvode koji vas mogu pratiti na vašem izvoznom putu.

Zabluda 05: Moraš tečno vladati stranim jezikom

Istina je da je za poslovanje na stranom tržištu iznimno važna komunikacija. Poznavanje jezika veoma je bitna stavka, no osnovno poznavanje engleskog jezika obično je dovoljno za početnike. Jezik se može učiti u hodu, a za to vrijeme logično je jačanje radnog tima sa znanjem engleskog jezika ili jezika koji se govori na ciljanom tržištu. U prvim koracima prema izvozu na strana tržišta dobro je fokusirati se prvo na susjedne države i jugoistočnu Europu kako bi se komunikacija mogla odvijati lakše, na hrvatskom jeziku.

KAKAV USPJEH Proizvode ove hrvatske tvrtke koristi i čuveni Gordon Ramsay!

Zabluda 06: Papirologija za izvoz je komplicirana

Upravljati poduzećem može djelovati stresno zbog velikog opsega papirologije i odgovarajuće dokumentacije. Zato nije za čuditi se zabludi kako je na stranim tržištima kompliciranija papirologija. No istina je da za većinu proizvoda nije potrebna posebna dokumentacija. Dovoljna je izvozna dozvola koja će vam trebati ako vaš proizvod pripada skupini roba s ograničenjima trgovine.

Izvoz je dobar korak naprijed za poduzeća koja su procijenila svoj potencijal i identificirala područja na kojima su im nužna poboljšanja. Važno je tržištu ponuditi dobar proizvod ili uslugu za koje postoji potražnja. Jeste li vi spremni na izvoz?

Idi na 24sata

Komentari 13

  • dahhmal 10.07.2019.

    A zakaj bi izvozili samo za primjer ozujsko u limenci u Sloveniji 1 euro u Hrvatskoj 11 kuna itd,itd lakse nas idiote pljackati jer vani to ne dozvole

  • mestar 02.07.2019.

    Da bi uspio na globalnom trzistu moras prvo imat dobru kvalitetu, osporuke bez mucki i prevara. ako ima i ta teorija smisla ako tvrtka neje velika da isporuci kolicinu koje zahtjeva kupac ili ne moze zavrsit projekt na vrijeme normalno vrijemw je novac za ozbiljne biznismene.

  • srakar 28.06.2019.

    Vani se nesmiju varati ni radnici, a kamoli državu.

Komentiraj...
Vidi sve komentare