To je to što me zanima!

Za razvoj poduzetništva: "Moja poduzetna Hrvatska"

Poslovni dnevnik, Večernji list i 24 sata u suradnji s gradovima i županijama organiziraju Festival poduzetništva, obrtništva i OPG­-ova pod imenom “Moja poduzetna Hrvatska"
Vidi originalni članak

Kako bi dodatno potaknuli razvoj malog i srednjeg poduzetništva te obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava Poslovni dnevnik, Večernji list i 24 sata u suradnji s gradovima i županijama organiziraju Festival poduzetništva, obrtništva i OPG­-ova pod imenom “Moja poduzetna Hrvatska”.

Danas je više nego ikada potrebno poticati razvijanje gospodarstva na lokalnoj razini, a na što ukazuju analize hrvatskog gospodarstva. Jedan od njih je i ona tvrtke Bisnode koja pokazuje kako je od ukupno 12.896 lani osnovanih poduzeća, njih 33,8 posto ih je osnovano na području Grada Zagreba. Slijede Splitsko-dalmatinska županija sa 9,6 posto, zatim Primorsko–goranska sa 8,2 posto, Istarska sa 7,4 posto te Zagrebačka sa 6,2 posto udjela.

Budući da 65,2 posto udjela svih novoosnovanih poduzeća otpada na pet vodećih županija, to znači da je u preostalih šesnaest županija osnovano tek malo više od trećine poduzeća. Usporedba s 2014. godinom pokazuje kako je deset županija ostvarilo povećanje broja osnovanih poduzeća u 2015. godini, dok je njih jedanaest zabilježilo pad. Najveći rast broja osnovanih poduzeća u 2015. godini od 18,9 posto imala je Sisačko–moslavačka županija, a nju slijede Šibensko–kninska sa 12,7 posto, Zadarska sa 10,8 posto, Vukovarsko–srijemska sa 10,3 posto te Varaždinska sa 9,1 posto rasta.

Uvjerljivo najmanji broj ugašenih poduzeća imala je Ličko–senjska županija s tek 20 ugašenih poduzeća, dok su Požeško-slavonska i Virovitičko–podravska županija imale po 67 ugašenih poduzeća. Ličko–senjska županija vodeća je i dovođenjem u omjer broja osnovanih i ugašenih poduzeća tijekom 2015. godine. Tamo je omjer od 4,6 što znači da se je na svako ugašeno poduzeće u prosjeku osnivalo gotovo pet novih poduzeća. Iza ove županije su Dubrovačko–neretvanska s omjerom osnovanih i ugašenih poduzeća 2,8, zatim Splitsko–dalmatinska s 2,1, Bjelovarsko–bilogorska s istim omjerom 2,1 te Istarska s omjerom 2,0. Koprivničko–križevačka županija sa 77,4 posto imala najveći udio “tvrtki za 10 kuna” , odnosno j.d.o.o. poduzeća među osnovanim poduzećima. Brodsko–posavska i Ličko–senjska županija imale su po 68,5 posto udjela j.d.o.o. poduzeća, Bjelovarsko–bilogorska 67,9 posto te Međimurska 67,6 posto.

Najmanji udio j.d.o.o. poduzeća od 46,9 posto bio je u Dubrovačko–neretvanskoj županiji, slijedile su Istarska sa 48,6 posto te Splitsko–dalmatinska sa 50,3 posto udjela j.d.o.o. poduzeća u ukupno osnovanim poduzećima. Od 2012. do 2014. godine uočeni su pozitivni trendovi u segmentu malog i srednjeg poduzetništva, investicije porasle za 5.13 posto, a izvoz za čak 20,14 posto. Porast broja poduzeća i zaposlenih prati i porast ukupnih prihoda koji su u trogodišnjem razdoblju porasli za 3,82% ­ s 324,6 milijarde kuna u 2012. do 337 milijarde u 2014. godini. Najviši su prihodi u Gradu Zagrebu s 134,5 milijarde kuna, slijedi kontinentalna Hrvatska s 108,6 milijardi, a najniži su u primorskoj regiji sa 94 milijarde kuna.

Analiza je pokazala da su mali i srednji poduzetnici najbrojniji u primorju, no najviše zapošljavaju na kontinentu – na jedno poduzeće iz segmenta malih i srednjih dolazi gotovo sedam zaposlenih.

Zoran Rajković, zamjenik gradonačelnika Labina

Izuzetna nam je čast da je upravo Grad Labin jedan od domaćina Festivala poduzetništva, obrta i OPG­a 2016. „Moja poduzetna Hrvatska“. Razvojni ciljevi našeg grada usmjereni su na poticanje poduzetništva, odnosno u konačnici na brigu za svako radno mjesto. Festival poduzetništva, obrta i OPG­a izvrsna je prilika poduzetnicima našeg područja za razmjenu znanja, informacija i iskustava, kao i primjenu različitih oblika inovacija u području poduzetništva i obrta poput novih poslovnih modela, implementacije menadžerskih i marketinških dostignuća u odnosima s dobavljačima i potrošačima te primjenu suvremenih tehnologija u unapređenju poslovanja.

Vedran Čuljak, pročelnik za gospodarstvo u Gradu Vinkovci

S obzirom da se Poslovni uzlet, koji je održan prošle godine u Vinkovcima, pokazao izuzetno uspješnim i privukao veliki broj obrtnika te malih i srednjih poduzetnika, ove godine odlučili smo nastaviti suradnju s Poslovnim dnevnikom. Bit će to odlična prilika za promociju poduzetnika iz cijele Vukovarsko-srijemske županije gdje će oni, uz edukativni dio, imati priliku za predstavljanje njihovog poslovanja kolegama iz branše, budućim poslovnim suradnicima i partnerima te stjecati nova poznanstava koja će im samo biti dodatni plus u njihovom poslovanju. Iznimno je važno da poduzetnici prepoznaju važnost edukacija jer su dodatno znanje i kontinuirano učenje nužni za povećanje konkurentnosti.

Zdenko Podolar, pročelnik za gospodarstvo Vukovarsko-­srijemske županije

Vukovarsko­-srijemska županija ne samo da se uključila u Festival poduzetništva, obrtništva i OPG­-a, nego je bila jedan i jedan od inicijatora ideje da projekt Poslovni uzlet, u kojeg smo se uključili na prvi poziv organizatora, poprimi i širu dimenziju, obuhvaćajući osim malih i srednjih poduzetnika i obiteljska poljoprivredna gospodarstva. Projekt kao sto je Festival poduzetništva, obrta i OPG ne može promijeniti strukturu lokalnog gospodarstva, niti riješiti probleme koji opterećuju to gospodarstvo. Međutim, iz iskustava lokalnih, ali i poduzetnika iz cijele Hrvatske, svakako se mogu detektirati najveći problemi i ograničenja koja koče razvoj.

Tonći Bilić, gradonačelnik Makarske

S ciljem kvalitetne promidžbe lokalnih proizvođača i umjetnika te njihovih proizvoda kao najboljeg alata za predstavljanje resursa vezanih za kulturu života i rada, Grad Makarska je odlučio postati dijelom ovog festivala. Festival poduzetništva, obrta i OPG­a prilika je za promociju lokalnog poduzetništva, ali i grada Makarske u cjelini. Cilj grada je stvarati uvjete u kojima će mali i srednji obrtnici imati priliku stjecati nova znanja i bolje se pozicionirati na tržištu. Nakon prošlogodišnjeg Poslovnog uzleta ovaj festival još je jedna prilika za popularizaciju poduzetništva i obrta, stjecanje novih znanja, ostvarivanje novih poslovnih kontakata i veće konkurentnosti, a time i doprinos stvaranju bolje poduzetničke klime u gradu.

Ivica Katić, pročelnik za gospodarstvo Grada Zadra

Odlučili smo postati dijelom ovog festivala jer smatramo da se radi o jedinstvenom projektu koji na jedan drugačiji, pozitivan način, promovira obrtništvo te malo i srednje poduzetništvo. Prije svega, zadovoljstvo mi je što projekt Poslovni uzlet proširuje svoj koncept rada time što će se u okviru istog organizirati sajamsko­prodajni program na kojem će se moći prezentirati domaći proizvođači hrane i pića. To je za grad Zadar, kao sve poželjniju turističku destinaciju, jako važno jer nam je razvoj Eno­gastro turizma jedan od strateških prioriteta kako bi postali turistička destinacija izvrsnosti.

Mišel Jakšić, zamjenik gradonačelnice Koprivnice

Vjerujem da će Festival poduzetništva, obrtništva i OPG­-a otvoriti nove mogućnosti poduzetnicima i obrtnicima da unaprijede svoje poslovanje. Koprivnička gradska vlast prepoznala je veliku važnost malog i srednjeg poduzetništva za gospodarstvo, te uključivanje u ovaj Festival predstavlja samo jednu od mjera kojom želimo stvoriti optimalne uvjete za razvoj njihovog poslovanja. Očekujem da se ponovi dobar odaziv kakav smo imali na Agro uzletu, te da naši poduzetnici, obrtnici i poljoprivrednici preko najavljenih sajmova uspješno predstave svoje proizvode i usluge. Nadam se da će na Festivalu doći do razmjene iskustva koja mogu pomoći poduzetnicima i obrtnicima u poboljšanju konkurentnosti na tržištu te stvaranju mreže kontakata koji im poslovanje mogu podići na višu razinu.

Jasenka Jančić, predsjednica Udruženja obrtnika Zaprešić

Festival poduzetništva čini nam se kao jako dobra opcija za malo drugačiju promociju obrtništva s obzirom da Festival pruža mogućnost promocije koja je naročito potrebna malim obrtnicima i poduzetnicima. Sviđa nam se i mogućnost da pojedinačnog predstavljanja poduzetnika široj javnosti, što je i jedan od razloga zašto smo se odlučili biti dijelom ovog Festivala. Očekujemo da će se naši obrtnici i poduzetnici bolje snaći na tržištu nakon edukacija u sklopu Festivala te da će popularizacijom i poduzetništva i obrta, ali OPG doprinijeti još boljem zamahu poduzetništva našeg kraja.

Željko Kolar, župan Krapinsko­-zagorske županije

Festival kojeg je pokrenuo Poslovni dnevnik, koji će okupljati lokalne i nacionalne male i srednje poduzetnike, obrtnike i OPG­ove s ciljem predstavljanja, popularizacije i prodaje njihovih proizvoda na tragu je naših dosadašnjih ulaganja u promociju kvalitetnih zagorskih proizvoda. Putem manifestacije javnost će se upoznati s proizvodima i proizvođačima s područja Hrvatskog zagorja koji svojim radom, znanjem i umijećem pridonose razvoju različitosti hrvatskog gospodarstva, te partnerskim djelovanjem doprinosimo promociji i jačanju proizvoda na domaćem i stranom tržištu. Zajedničkim snagama kroz prezentaciju proizvoda i usluga promovirati ćemo Krapinsko­-zagorsku županiju kao destinaciju u kojoj se njeguje tradicija, vrednuje kvaliteta proizvoda i usluga te kao županiju koja na autohtonim proizvodima i tradiciji gradi robne marke i turističke brendove.

Ivana Marković, gradonačelnica Grada Supetra

Naše prošlogodišnje sudjelovanje u projektu Poslovni uzlet potaknulo je i zainteresiralo mnoge naše male i srednje poduzetnike, a i nas same. Bili smo iznimno zadovoljni organizacijom i samim projektom koji je okupio velik broj malih i srednjih poduzetnika i obrtnika stoga smo se odlučili za nastavak te priče i u ovoj godini. Festival poduzetništva je prilika da se naša obiteljska poljoprivredna gospodarstva koja djeluju u Supetru i na čitavom otoku Braču prezentitraju široj javnosti. Obiteljska poljoprivredna gospodarstva su kod nas rasprostranjena po cijelom otoku, i smatram da će Festivali poput ovog omogućit će da se naši otočki proizvodi pokažu u najboljem svijetlu.

Goran Pauk, župan Šibensko–kninske županije

Svjesni smo važnosti ovakvih manifestacija koje pružaju ne samo mogućnost promocije poduzetnika, obrtnika i OPG-­a, ključnih faktora u razvoju gospodarstva, već i mogućnost razmjene znanja i iskustava. Upravo smo zbog jačanja gospodarskih subjekata sa zadovoljstvom prihvatili partnerstvo na projektu i sudjelovanje na Festivalu. Smatram da će Festival prvenstveno donijeti dobru promociju proizvoda i usluga poduzetnika, obrtnika, OPG-­a koja će dodatno pridonijeti njihovoj prepoznatljivosti i popularinosti. Vjerujem da će Festival poduzetništva, obrta i OPG­-a kroz razmjenu informacija pozitivno utjecati na poticanje kreativnosti i nova ulaganja u cilju postizanja veće konkurentnosti kod sudionika samog Festivala, ali i poticaj svima ostalima da prepoznaju značaj i mogućnosti koje im pruža ulazak u vlastiti posao.

Hrvoje Košćec, gradonačelnik Svetog Ivana Zeline

Udruženje obrtnika Sveti Ivan Zelina ove godine slavi trideset godina postojanja, stoga je Festival poduzetništva, obrta i OPG-­a izvrsna prilika da naglasimo tradiciju, bogatstvo i kvalitetu koju naš grad ima. Na području grada trenutno djeluje oko 250 tvrtki i 320 obrta, a Sveti Ivan Zelina je svrstana u 3. skupinu razvijenosti s ukupnim indeksom od 92,39 posto od nacionalnog prosjeka. Veseli nas što smo u izboru od 14 gradova domaćina Festivala i time želimo naglasiti i naša nastojanja da podupremo predstavljanje malih i srednjih poduzetnika sa zelinskog područja te njihovih proizvoda i usluga, kao i mogućnost ostvarivanja novih poslovnih kontakata i međusobnih povezivanja s ciljem proširenja i unapređenja poslovanja.

Dalibor Rohlik, gradonačelnik Grada Daruvara

Grad Daruvar permanentno pomaže svojim poduzetnicama i obrtnicima bilo kroz razne subvencije bilo kroz edukacije ili rješavanje drugih poslovnih barijera. Upravo Poslovni uzlet Grada Daruvara vidimo kao idealnu priliku koju će poduzetnici i obrtnici prepoznati kao festival na kojem će steći nova znanja ali i upoznati relevantne osobe iz svijeta biznisa, a sve radi poboljšanja svojih poduzetničkih vještina i unapređenja svojeg poslovanja. Prije svega očekujemo da naši poduzetnici i obrtnici prepoznaju ovaj projekt kao priliku da putem besplatnih edukacija povećaju svoje kompetencije i znanja. Isto tako, smatramo da je ovo prilika za promociju grada Daruvara i prilika za razmjenu novih ideja kojima možemo pomoći našim gospodarstvenicima.

Andro Vlahušić, gradonačelnik Grada Dubrovnika

Grad Dubrovnik je prepoznao vrijednost ovakvog načina poticanja poduzetništva koji direktno pristupa svakom poduzetniku, a pruža široku lepezu edukacije i međusobnog dijeljenja iskustva među sudionicima. Uvijek je dobro poticati rast i razvoj te onima vrijednima i uspješnima dati priznanje za njihov trud i rezultate koji postižu, nepredvidivom tržištu unatoč. Vjerujem kako će kroz radionice Poslovnog uzleta naši lokalni poduzetnici dobiti odgovore na važna pitanja i pronaći nova rješenja i mogućnosti u poslovnom okruženju. U današnje doba brzog razvoja tehnologije, interneta i komunikacije svako iskustvo je dobrodošlo kako bismo sebe i svoje poslovanje na vrijeme mogli usmjeriti prema suvremenim načinima poduzetništva.

Milorad Batinić, gradonačelnik Ivanca

Temeljem vrlo pozitivnih lanjskih iskustava i ove godine očekujem daljnju afirmaciju Poslovnog uzleta kao potpornog skupa gospodarstvu ivanečkoga kraja. Festival poduzetništva će se održati u sklopu Ivanečkog gospodarskog sajma koji je je sjajna prilika za promidžbu malog i srednjeg poduzetništva te za sklapanje poslovnih veza i kontakata. Poznato je da Grad Ivanec već godinama radi na svom brendiranju kao business friendly sredine te na gradnji sustava strategija kojima zainteresiranim ulagačima nudi stimulativne uvjete za poslovna ulaganja zbog čega i imamo prvo mjesto od deset malih gradova u Europi s najboljim strategijama za poticanje stranih ulaganja na listi fDi Magazina. Poslovni uzlet i Festival poduzetništva samo su nastavak aktivnog rada na stimuliranju gospodarskih tokova i promjeni percepcije prema malom poduzetništvu.

van Šipić, gradonačelnik Trilja

Odlučili smo se postati dio ovog projekta jer grad Trilj radi na izgradnji agro­poduzetničkog centra Trilj. Prethodno tom, povukli smo oko 15 milijuna kuna iz EU fondova za infrasturkturu tog centra. Cetinska krajina inače živi od poljoprivrede, iako to nije na onoj razini na kojoj je bilo prije desetak godina zbog čega i želimo tim centrom uvesti potpuno novi pristup za poljoprivrednike. Na jednom mjestu će imati sve, od laboratorija, otkupnih stanica pa do konačnog tržišnog plasmana poljoprivrednih proizvoda. U sklopu Festivala poduzetništva biti će i dani Agro Arce koju radimo u suradnji s udrugom Inovatora kako bi javnosti približili tu poljoprivrednu tematiku. Ideja Festivala je da na jednom mjestu budu predstavljeni proizvodi dalmatinskog krša te da na jednom mjestu budu okupljeni oni najbolji. Poslovni uzlet i Festival poduzetništva su prilika za prezentaciju rada malih i srednjih te potpuno novi pristup i dimenziju poduzetništva.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare