Prema procjeni Hrvatske gospodarske komore (HGK) blagdanska potrošnja će iznositi oko 15,3 milijarde kuna, što je pola milijarde kuna više nego prošle godine. Porezna reforma i više plaće rezultirali su optimizmom i povećanom potrošnjom građana, a upravo to je temelj rasta u odnosu na 2018., istaknula je direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.
Naglasila je da se i još jedna rekordna turistička sezona također pozitivno reflektirala na opću potrošnju te da Hrvatska posljednjih godina bilježi i rekordnu zaposlenost.
- Dodatni doprinos potrošnji dat će i lanjsko povećanje neoporezivoga dijela za božićnice i regres, budući da je sve više poslodavaca svojim radnicima odlučilo isplatiti dodatnu plaću, veće božićnice i bonuse - izjavila Ravlić, uz napomenu da je do sada pola milijuna građana dobilo trinaestu plaću.
Rast optimizma građana osjeća se i u gospodarstvu kroz značajan porast prihoda poduzetnika.
Primjerice, promet u maloprodaji je u prvih devet mjeseci ove godine porastao za 3,7 posto. Ravlić je izjavila da sve više raste online prodaja, kako u EU, tako i kod nas, te da su kupci sve informiraniji i kritičniji. Ipak, i dalje zaostajemo za EU po tom pitanju (U Hrvatskoj je, prema podacima Eurostata, u 2018., 27 posto kupaca kupovalo on-line putem, a na razini EU 50 posto).
- Zanimljivo je i da se sve više koristi tzv. omnichannel pristup koji kombinira tradicionalnu i online kupovinu, odnosno kupci naruče robu online pa je isprobavaju u fizičkoj trgovini - pojasnila je Ravlić.
Prema istraživanju Nielsena i dalje najčešće kupujemo u tradicionalnim, 'kvartovskim' trgovinama (35 posto), zatim u supermarketima (33 posto) i hipermarketima (19 posto).