Apsolutno je neprihvatljivo što se sve češće kažnjavaju vozači Hitne pomoći zbog prebrze vožnje, prolaska kroz crveno te ostalih prometnih prekršaja koje naši vozači nekad moraju raditi kako bi što prije stigli pomoći unesrećenima, rekao je predsjednik Sindikata Danijel Šota.
Objasnio je i kako su intervencije drugog i trećeg stupnja također hitne, ali takve intervencije ne zahtijevaju paljenje rotacijskih svjetala i sirena, no nadzorna kamera ih snimi, a kazne im zatim stignu u ustanovu Hitne pomoći čije je vozilo tad bilo na terenu.
- Tad sve ovisi o milosti ili nemilosti ravnatelja Hitne pomoći, na njemu je hoće li poslati žalbu ili proslijediti kaznu vozaču, koju će onda on osobno morati platiti, ali i zaraditi kaznene bodove - rekao je Šota.
- To je problem u cijeloj Hrvatskoj, upoznat sam s dosta slučajeva u kojima su naši vozači bili žrtve nedovoljno definiranih zakona. Zato sam bio primoran poslati dopis ministarstvima u kojem tražim za automatsko skidanje odgovornosti vozača koji je nadzornom kamerom snimljen s rotacijama ili bez njih - dodao je.
'Krše propise na svoju odgovornost'
Iz Sindikata policije rekli su kako Zakon ne dopušta bilo kakav prometni prekršaj, no da su djelatnici svih hitnih službi pošteđeni pridržavanja propisa u slučaju hitnih intervencija.
- Djelatnici hitnih službi u intervenciji moraju na svoju odgovornost prekršiti prometne propise pazeći da pritom ne ugroze ostale sudionike u prometu. Ali ako vozač dobro ne predvidi situaciju na cesti i izazove nezgodu, tad je sva krivica na njemu - objasnio je predsjednik Sindikata policije Dubravko Jagić.
No najveći je problem nepridržavanje propisa ostalih vozača u prometu.
- Ljudi, kad čuju sirene, često, čak i svjesno, ne žele propustiti vozilo hitne službe, što je nedopustivo, ali i kažnjivo. Vozila interventnih službi s rotacijom uvijek moraju imati prohodnu cestu jer su često sekunde u pitanju - rekao je Jagić.
Pogledajte video