Goran Kekić (50) sve je ispite položio iz prve. Lud je za autobusima, a nikad nije radio kao profesionalni vozač.
- Od malena sam obožavao velika vozila. Kao klinac maštao sam da ću biti vozač autobusa ili kamiona. Iako ne radim kao vozač, ostvario sam san, kazao nam je zaposlenik Odnosa s javnošću Zagrebačkog električnog tramvaja (ZET), Goran Kekić.
On je među 40-tak ljudi u Hrvatskoj koji, prema podacima MUP-a, imaju vozačku dozvolu za sve kategorije.
Prvi ispit položio 1982. godine, a zadnji 1993.
Prvi vozački ispit položio je 1. srpnja 1982. godine. To je, kao i većini vozača, bila B kategorija za osobne automobile. Uz tu kategoriju dobio je dozvolu za vožnju traktora (F), radnih strojeva (G) i motokultivatora (M). Nakon deset godina 17. siječnja 1992. godine položio je vozački za D i D+E kategoriju, odnosno za autobuse i vučna vozila s prikolicom teža od 750 kilograma. Iako Kekić kaže da motore nikad nije volio, iste godine u rujnu dobio je vozačku dozvolu za A, A1 i A2 kategoriju, odnosno za mopede i motocikle. Odlučan u namjeri da popuni jedinu praznu kućicu koja je ostala u njegovoj dozvoli, Kekić je 25. veljače 1993. godine položio ispit i za posljednju H kategoriju, vozača tramvaja.
Ispite položio iz prve jer su tada bili lakši
Sve ispite položio je iz prve, jer su, kaže, tada ispiti bili drugačiji.
- Pitanja su imala po jedan točan odgovor, a ne kao danas, njih nekoliko. Primjerice, danas možete napisati tri od četiri točna odgovora i nećete dobiti ni bod - objasnio je Kekić i dodao kako prije 20 godina nije bilo tako prometno. Bilo je puno manje vozila na cestama.
Ne zna koliko je potrošio na vozačke ispite, jer je prvi platio još u jugoslavenskim dinarima, a i kuna je 1992. stajala drugačije nego danas.
U ZET-u je počeo raditi prije više od dvadeset godina, no iako ima vozačku dozvolu za sve kategorije, nikad nije radio kao profesionalni vozač. Umjesto toga, zaposlio se u Odnosima s javnošću gdje je, priča, uspio spojiti ljubav prema autobusima i tegljačima s ljubavlju prema pisanju.
- U ZET-u smo do prije nekoliko godina imali svoje novine za koje sam pratio rubriku o vozilima. Osim toga, već 10-ak godina radim priloge o autobusima za stručni magazin Kamion i bus - objasnio je.
Povremeno testira prototipove autobusa
Njegove članke zapazili su stručnjaci i u inozemstvu pa su ga pozvali da sudjeluje u međunarodnoj komisiji od 19 članova novinara iz 19 europskih zemalja, među kojima su Velika Britanija, Njemačka, Francuska i Austrija, koji testiraju prototipove autobusa.
- Kad neki europski proizvođač poput Mercedesa ili Mana napravi novi autobus, mi smo prvi koji ga testiramo prije nego ga oni počnu proizvoditi i puste na tržište - rekao je Kekić. Tako je u svibnju 2012. u Wiesbadenu njih 19 isprobalo najnoviji Mercedesov autobus koji ispunjava emisijske standarde koji stupaju na snagu od 2014. godine.
- Taj autobus u Hrvatsku će možda stići 2014. godine s motorom prethodne generacije, a ja sam ga već vozio najjaču verziju - pohvalio nam se.
'I sinovi su mi ludi za autobusima'
Iako zbog obveza često putuje i izbiva od kuće, supruga i dva sina stara 15 i 16 godina u svemu ga potpuno podržavaju.
- Klinci već na 500 metara znaju prepoznati koji model autobusa dolazi. I oni su ludi za autobusima - ponosan je Kekić.
Dodao je kako je 2002. godine na natjecanju više od 30 najboljih hrvatskih profesionalnih vozača autobusa osvojio 3. mjesto. Treći je bio i 2008. godine na natjecanju najboljih hrvatskih vozača tegljača.