To je to što me zanima!

Vozi baš sve: Jedan od rijetkih koji su položili sve kategorije

Iako je Goran Kekić sve ispite položio iz prve nikada nije radio kao profesionalni vozač. Doduše, Kekić zadnjih 20 godina radi u ZET-u, ali u Odnosima s javnošću
Vidi originalni članak

Goran Kekić (50) sve je ispite položio iz prve. Lud je za autobusima, a nikad nije radio kao profesionalni vozač. 

- Od malena sam obožavao velika vozila. Kao klinac maštao sam da ću biti vozač autobusa ili kamiona. Iako ne radim kao vozač, ostvario sam san, kazao nam je zaposlenik Odnosa s javnošću Zagrebačkog električnog tramvaja (ZET), Goran Kekić.  

On je među 40-tak ljudi u Hrvatskoj koji, prema podacima MUP-a, imaju vozačku dozvolu za sve kategorije. 

Prvi ispit položio 1982. godine, a zadnji 1993.

Prvi vozački ispit položio je 1. srpnja 1982. godine. To je, kao i većini vozača, bila B kategorija za osobne automobile. Uz tu kategoriju dobio je dozvolu za vožnju traktora (F), radnih strojeva (G) i motokultivatora (M). Nakon deset godina 17. siječnja 1992. godine položio je vozački za D i D+E kategoriju, odnosno za autobuse i vučna vozila s prikolicom teža od 750 kilograma. Iako Kekić kaže da motore nikad nije volio, iste godine u rujnu dobio je vozačku dozvolu za A, A1 i A2 kategoriju, odnosno za mopede i motocikle. Odlučan u namjeri da popuni jedinu praznu kućicu koja je ostala u njegovoj dozvoli, Kekić je 25. veljače 1993. godine položio ispit i za posljednju H kategoriju, vozača tramvaja. 

Ispite položio iz prve jer su tada bili lakši

Sve ispite položio je iz prve, jer su, kaže, tada ispiti bili drugačiji. 

- Pitanja su imala po jedan točan odgovor, a ne kao danas, njih nekoliko. Primjerice, danas možete napisati tri od četiri točna odgovora i nećete dobiti ni bod - objasnio je Kekić i dodao kako prije 20 godina nije bilo tako prometno. Bilo je puno manje vozila na cestama.  

Ne zna koliko je potrošio na vozačke ispite, jer je prvi platio još u jugoslavenskim dinarima, a i kuna je 1992. stajala drugačije nego danas. 

U ZET-u je počeo raditi prije više od dvadeset godina, no iako ima vozačku dozvolu za sve kategorije, nikad nije radio kao profesionalni vozač. Umjesto toga, zaposlio se u Odnosima s javnošću gdje je, priča, uspio spojiti ljubav prema autobusima i tegljačima s ljubavlju prema pisanju. 

- U ZET-u smo do prije nekoliko godina imali svoje novine za koje sam pratio rubriku o vozilima. Osim toga, već 10-ak godina radim priloge o autobusima za stručni magazin Kamion i bus - objasnio je. 

Povremeno testira prototipove autobusa

Njegove članke zapazili su stručnjaci i u inozemstvu pa su ga pozvali da sudjeluje u međunarodnoj komisiji od 19 članova novinara iz 19 europskih zemalja, među kojima su Velika Britanija, Njemačka, Francuska i Austrija, koji testiraju prototipove autobusa. 

- Kad neki europski proizvođač poput Mercedesa ili Mana napravi novi autobus, mi smo prvi koji ga testiramo prije nego ga oni počnu proizvoditi i puste na tržište - rekao je Kekić. Tako je u svibnju 2012. u Wiesbadenu njih 19 isprobalo najnoviji Mercedesov autobus koji ispunjava emisijske standarde koji stupaju na snagu od 2014. godine. 

- Taj autobus u Hrvatsku će možda stići 2014. godine s motorom prethodne generacije, a ja sam ga već vozio najjaču verziju - pohvalio nam se. 

'I sinovi su mi ludi za autobusima'

Iako zbog obveza često putuje i izbiva od kuće, supruga i dva sina stara 15 i 16 godina u svemu ga potpuno podržavaju. 

- Klinci već na 500 metara znaju prepoznati koji model autobusa dolazi. I oni su ludi za autobusima - ponosan je Kekić. 

Dodao je kako je 2002. godine na natjecanju više od 30 najboljih hrvatskih profesionalnih vozača autobusa osvojio 3. mjesto. Treći je bio i 2008. godine na natjecanju najboljih hrvatskih vozača tegljača.

Idi na 24sata

Komentari 159

  • Grof DonMontecristo 31.03.2013.

    Ne da ga omalovažav ali 90-tih godina rata se je moglo svašta napraviti samo ako si imao imalo mozga i bar nesto para,imo bi sve ali nisam stigao na to misliti.Njegovo ne osporavam i svaka čast kazem ali ja ih znam bar 50 koji su to napravili ,ajde ne 50 ai bar 20-tak

  • nika8686 30.03.2013.

    D KATEGORIJA Minimalna starosna dob 21 god. i posjedovanje C kategorije najmanje 2 godine uvjeti su za upis ove kategorije. Kandidat polaže ispit iz PPSP-a nakon odslušanih 10 sati predavanja, a iz Upravljanja vozilom 20 sati vožnje. To je da se može D kategorija polagati,a njemu je mjesec dana razlika.

  • Alen61 29.03.2013.

    Svaka cast covjeku, tak je i moj tata. Samo nema za tramvaj, i isto mu je bio san. Svima vama zelim da ostvarite svoje snove bez obzira sto god vas sprijecava.

Komentiraj...
Vidi sve komentare