To je to što me zanima!

Vozači u štrajku 8. srpnja zbog "pritiska i neplaćenog rada"

Utemeljitelj Taxi Cammea, Riječanin Kosta Minovski, kaže da radnicima ništa ne fali i da štrajk neće proći. Dok ga sindikalisti prozivaju, Minovski traži vozače u Puli
Vidi originalni članak

Zbog podcjenjivanja i, kako kažu, nesnošljivog pritiska vlasnika dio zaposlenika Taxi Cammea okupljenih u sindikatu najavio je za 8. srpnja štrajk! Traže od odgovornih u Taxi Cammeu da što prije uklone nedostatke u poslovanju te isplate prekovremene i noćne radne sate. Naime, kako tvrde sindikalisti Taxi Cammea, za volanom su svaki dan od 10 do 14 sati - a nisu za to plaćeni.

Kritizirali su i ponašanje Koste Minovskog, vlasnika Cammea, koji se, kažu, prema zaposlenicima odnosi neprimjereno. Jutarnje postrojavanje, kao u vojsci, pravilo je, a otkazom se prijeti onima koji ne zarade najmanje 700 kuna na dan, odnosno ne poštuju "kodeks" odijevanja.

Postrojavanje kao u vojsci

- Već sam i zaspao za volanom od iscrpljenosti. A kada putnik pogine... Bit će svašta - kazao je Renato Šimac, jedan od triju sindikalnih povjerenika u Cammeo grupi, koja se sastoji od tvrtki Modem, Cammeo i Oliva. S njim se slaže Boris Rus, vozač i sindikalist u tvrtki Modem. Tvrdi kako se vozači ucjenjuju i uznemiruju. Gleda se svaki detalj, a neke se optužilo i za krađu navigacije, zbog čega su bez nje ostali.

Miljenko Gočin, predsjednik sindikata Hrvatskog vozača, kritizirao je vodstvo Cammea jer ne želi priznati sindikalne povjerenike. Naime, u Cammeo grupi smatraju da je nakon što je osnovano radničko vijeće "imenovanje sindikalnog povjerenika nepotrebno".

- Oni ne rade 14 sati, nego 10-12 sati i sve im se isplaćuje. Šamac je već trideset dana na bolovanju. Imaju ugovor o radu i imaju svoja prava, a imamo i radničko vijeće. Tamo štrajk sigurno neće proći - odgovor je Koste Minovskog, prvog čovjeka Cammea.

Smatra da nikoga ne kažnjava, već da postoje pravila koja vozači moraju poštovati ili snositi odgovornost za "neposlušnost".

"Problemi su riješeni"

- Problemi su s isplatom plaća riješeni. Na ljeto dobivaju godišnji od pet do osam dana, plaćen. A daje se i stimulacije onima koji dobro rade. Mene zanima, koje su osnove štrajka - izjavio je Minovski.

A dok nezadovoljni vozači sindikalisti prozivaju svojeg poslodavca, ističući da je vlasnička struktura u spomenutim tvrtkama neprozirna i traže da se odmah plate prekovremeni radni sati, poslovanje uskladi sa zakonom koji propisuje da vozač tjedno ne smije raditi više od 40 sati te više od osam sati prekovremeno pa da se zaštiti dostojanstvo taksista, Kosta Minovski - najavljuje proširenje biznisa.

Prvog rujna počinje putnike prevoziti i u Puli. Natječaj za 50 radnika već je objavljen.

Idi na 24sata

Komentari 21

  • TrkacaKokoska 04.07.2011.

    Jucer poslije podne su vec poceli pritisci i pozivanje sa ceste u bazu vozaca jednog po jednog i Kostine prijetnje:"JESI ZADOVOLJAN?NISI ZADOVOLJAN?ILI IMA POTPISES LISTA-ILI CE SUTRA DOBIJES PAPIRI JER MENE ME NE TREBAJU NEZADOVOLJNI RADNICI.RADNO VREME CE VAM RESIMO OVI MESEC,STA NE VIDITE DA SAM JA OVDE U NEDELJA DA TO RESIMO"(Covjek vodi tvrtku usred Zagreba,a prica crno-bijelo ko crnac u bordelu-IMA PICKA-NEMA PICKA?KOLKO PARE?). ugl.salijedio je ulazak jednog po jednog u kancelariju kod nekog novog tehnickog direktora Željka i njegovo žicarenje popisa uz riječi:"Pa nije valjda da baš sve ne valja zato šta je radno vrijeme takvo i šta vam je pauza u 12h samo 20 minuta?".Pa stari moj,nije sve,al ne znam šta još ne bi trebalo valjat?Valjda bi trebali uz to i pišat i srat u vrećicu pored toga što ne samo da nisam oženjen za svoju ženu,curu,ili više ne vidim uopće svoju obitelj nego samo radim i spavam?Šta možeš osim toga gore napravit uz to što radimo ko bauštelci i ne vidimo svoje obitelji,djecu,prijatelje već smo skoro 3 mjeseca "vjenčani" samo za Cammeo za 4.000kn? Ugl.novinari ovih dana mogu očekivati te nekakve silom utjerane liste sa potpisima podrške za upravu,a kojima ce se zapravo degradirati ljudi koji se ovim štrajkom pokušavaju izboriti ne samo za svoja prava,već i za prava ostalih ljudi kojima treba posao,a nisu baš raspoloženi da postanu robovi za 3-4.000 kuna.Nemojmo dozvoliti da se i Zagrebu ponovi ista stvar sa Cammeom u Rijeci i Osijeku gdje Kosta vise ne moze naci ljude za rad jer su uvjeti koje nudi visse nego neljudski,i zato odjebite svi vi kojima je u glavi premisao:"PA KOME NE PASE,NE TREBA NITI RADITI" jer u Hrvatskoj je radno vrijeme,godišnji odmori kao i odnos poslodavac-radnik regulirano zakonima.

  • TrkacaKokoska 04.07.2011.

    Ma banana,nista od strajka. Odmah isti dan,sastanak prije svih smjena tj.pranje mozga vodio je jedan od "direktora" tj.bivsi vozac takodjer,dir.Medic i najavio da ce svatko tko ce strajkat dobit nogu u dupe. Druga takodjer u najmanju ruku zanimljiva stvar je to da je odmah isla nekakva "anonimna anketa da svi vozaci napisu cime nisu zadovoljni te da ce se to napokon rijesiti. A tocka na i je lista za potpisivanje iznad koje je pisalo nesto u stilu:"JA XY PODRZAVAM UPRAVU U SVIM NASTOJANJIMA DA POBOLJSA UVJETE RADA,PROCESE,TRALALALA....",a u stvari papir kojim ce "oni" tj.uprava najvjerojatnije izaci pred novinare i pokusati diskreditirati ljude koji se pokusavaju izboriti za iole normalnije radno vrijeme,te najvjerojatnije isti papir pokazati u javnosti,naravno uz pratece rijeci:"EVO VIDITE,NASI VOZACI SU ZADOVOLJNI RADNIM VREMENOM OD 70-80 SATI TJEDNO,3-4 NOCNE SMJENE ZA REDOM I SLICNO,A OVI STA STRAJKAJU SU ZAPRAVO OBICNI NERADNICI".Makar su upravo ti "neradnici" oni koiji su cijeli Cammeo izgurali od prvog dana nekad samo sa spavanjem od 2-3 sata izmedju smjena u vremenu kada je u tvrtki bilo samo 100-ak vozaca,a 76 automobila koji mortaju 24 sata biti na cesti. Tu famoznu "listu" kojom vcozaci "podrzavaju upravu naravno da nije potpisalo preko 80% vozaca(iznimka su oni novi koji su u firmi tek par dana i jos nisu osjetili sta znaci poslovica prvo zob,a onda bic,i jos ne shvacaju da ti bomboni sta ispadaju iz usta ljudima iz uprave bas i ne znace i nece znaciti puno,kao niti njihova obecanja.

  • Gjuro Gjubre 02.07.2011.

    Sve se znalo i puno prije nego je počelo, a sad su svi iznenađeni i uvređeni – obim posla je baziran na nerealnim cijenama, slijedi negdje će falit, slijedi nekom moraš uzet, slijedi logika najprimitivnijeg kapitalizma, nemoj platiti radnike, muzi dok ide, ne plaćaj PDV, doprinose, servise, gorivo, leasing... lijepo se vidi puno casha na hrpi, ali uvijek fali kad radiš s minusom...podmićuj na sve strane, prijeti, muljaj, laži... a kad sve pukne, Koste nema nigdje... zaglavit će i žena i sin, gdje neće ostali priljepci, ali Kosta neće imati ništa s tim...nestat će s cashom i dugovima... Najbolji su dio vozači očajnici, većina ilegalci, pod motom ako nećeš ti, ima ko hoće... što misle postići štrajkom? Ako ne uspiju, bit će još neko vrijeme još veće roblje ili ostati bez posla (neš ti posla!?)... ako uspiju, ostaju bez posla odmah, jer vidi logiku gore, ako ne uzima njima, a kome će??? A ako ne zakida, mora preći na realne cijene, slijedi daleko manji obim posla i vozači su opet na cesti... iz tave u vatru... Svi su to unaprijed znali, a sad se čude...a tko je to forsirao, i dalje podržava, namjerno stvarajući kaos pod motom tržišne utakmice??? Sherlock Holmes bi rekao: samo slijedi put love...puno ih je umočilo, a još više izvisilo... sreća je samo da se ovaj lanac sreće sve brže vrti svome kraju...

Komentiraj...
Vidi sve komentare