Brzi vlak na relaciji Zagreb-Split iskočio je u četvrtak oko 19 sati iz tračnica nakon što je naletio na odron u Sadinama poviše Rudina iznad Kaštela, u blizini mjesta gdje je 2009. godine izletio nagibni vlak.
Lokomotiva se prevrnula, a dva putnička vagona ostala su na tračnicama.
Iz HŽ-a doznajemo da nitko od 48 putnika nije ozlijeđen, a liječničku pomoć zatražili su strojovođa i njegov pomoćnik. No, ni oni nisu ozbiljnije ozlijeđeni.
Udar nije bio jak, jedva smo ga osjetili. Odmah sam javio roditeljima da je sve u redu. Ne znamo dokad ćemo ovdje biti, rekao je naš čitatelj
Riječ je o iznimno nepristupačnom terenu. Naime, lokomotiva se prevrnula na predjelu udaljenom nekoliko kilometara od bilo kakve ceste.
- Udar nije bio jak, jedva smo ga osjetili. Odmah sam javio roditeljima da je sve u redu. Ne znamo dokad ćemo ovdje biti - rekao je naš čitatelj koji je putovao vlakom.
- Putnici vlaka prevezeni su pomoćnim vlakom do svog odredišta, kolodvora Split. Sve nadležne službe HŽ Infrastrukture su na terenu kako bi se što prije omogućio početak sanacije oštećenoga dijela pruge, čemu će se pristupiti čim se za to osiguraju minimalni uvjeti - priopćili su iz HŽ-a.
Dodaju da će zbog očevida i saniranja pruge putnike noćnih daljinskih vlakova koji voze na relaciji Zagreb Glavni kolodvor - Split, odnosno obratno, na dionici između Splita i Gospića voziti autobusi, a od Gospića će putnici moći nastaviti putovanje prema Oštarijama i dalje prema Zagrebu vlakom. Putnike lokalnih putničkih vlakova autobusi će do daljnjega prevoziti na relaciji Perković - Split i obratno.
- Prema mjestu događaja krenula je i predsjednica Uprave HŽ Infrastrukture Renata Suša kako bi se upoznala s razmjerima nepogode i posljedicama nesreće te se uvjerila da radnici HŽ Infrastrukture ulažu maksimalne napore da se pruga između Labina Dalmatinskog i Kaštela Starog što prije osposobi za nastavak prometa - priopćili su iz HŽ-a.
Sadine se nalaze blizu mjesta Rudine gdje se 2009. godine dogodila najteža željeznička nesreća u Hrvatskoj. U toj je nesreći poginulo šestero ljudi, a ozlijeđeno je 55 ljudi.
Sindikat strojovođa: HŽ je zabranio vlak s Hitnom pomoći
Sindikat strojovođa Hrvatske poslao je medijima priopćenje nakon nesreće.
Priopćenje, koje potpisuje predsjednik sindikata Nenad Megan, prenosimo u cijelosti:
Nakon večerašnje nesreće koja se dogodila između Labina Dalmatinskog i Kaštel Starog u kojoj je teže ozlijeđen strojovođa, prilikom dolaska pomoći na prugu dogodio se još jedan incident kojim je HŽ Infrastruktura dokazala da, osim što joj nije stalo do ozlijeđenog strojovođe, ne mari niti za putnike u vlaku.
Ekipe Logistike HŽ Putničkog prijevoza vrlo su munjevito reagirale te je uskoro, 45 minuta nakon nesreće prema samom mjestu upućen dizel-motorni vlak u kojem su se nalazili, osim osoblja HŽ Putničkog prijevoza i šefa regionalne jedinice Split i vatrogasci i okrepa za putnike i Hitna pomoć kako bi se pomoglo ozlijeđenom strojovođi i putnicima koji su u šoku. Odlukom HŽ Infrastrukture, zabranjeno je pomoćnom vlaku s Hitnom pomoći da se uputi ka mjestu nesreće, te su ka vlaku uputili svoje vozilo za pregled pruge u koje su smjestili čitavu regimentu šefova, pokojeg vatrogasca, a – bez Hitne pomoći, pod izlikom da moraju pregledati prugu.
Zanimljivo je kako se nisu sjetili pregledati prugu prije vlaka i češće tijekom dana s obzirom da na tom području nekoliko dana padaju jake kiše, nego tek kad se dogodila nesreća. To što nisu, kad su već krenuli s pružnim vozilom, povezli i Hitnu pomoć kako bi pomogli našem kolegi koji trpi nesnosne bolove i putnicima koji su u šoku, nego su ih cijeli sat više nego li je potrebno ostavili na pruzi bez vode i bez pomoći, najbolje govori kako se u HŽ Infrastrukturi odnose prema ljudima i njihovim životima.
Inače, zanimljivo je da je baš na mjestu gdje je večeras iskočio vlak, do prije dva-tri mjeseca bila propisana usporena vožnja za sve vlakove sa 20km/h i to zbog – mogućih odrona! A onda je HŽ Infrastruktura „sanirala“ mjesto i ukinula usporenu vožnju, pa se danas, eto, dogodio odron zbog kojeg je iskliznuo vlak, a onda pomoć nije mogla biti upućena čitav sat zbog – mogućnosti odrona!!!'