Prijevoz putnika na autobusnim linijama već niz godina postaje sve manje isplativ, posebno u slabije naseljenim područjima te su prijevoznici prisiljeni ukidati sve veći broj linija. Građani u pojedinim područjima, posebno u onima slabo naseljenim, nemaju uopće mogućnost korištenja javnog cestovnog prijevoza ili nemaju odgovarajući broj linija koje bi im omogućavale normalan život i zadovoljenje osnovnih životnih potreba. Situacija je dodatno pogoršana zbog pandemije i mjera koje se provode zbog sprečavanja širenja zaraze, kojima se uz ostalo ograničava broj putnika u autobusima na 40 posto, istaknuo je ministar prometa Oleg Butković na sjednici Vlade naglasivši kako je zato neophodno čim prije osigurati sredstva za sufinanciranje javnog cestovnog prijevoza.
Stoga je Vlada sa sjednice u hitnu saborsku proceduru uputila izmjene Zakona o prijevozu cestovnim prijevozom kojim će se osigurati sredstva za sufinanciranje javnog cestovnog prijevoza, posebno za održavanje autobusnih linija te ukinuti neke obveze za auto-taksi prijevoznike i prijevoznike tereta.
- Ovim izmjenama se, između ostalog, od obveze polaganja ispita o stručnoj osposobljenosti za auto-taksi prijevoznike oslobađaju osobe koje su prema ranije važećim propisima obavljale tu djelatnost, ukida se obveza posjedovanja putnog lista u unutarnjem prijevozu putnika te obveza ishođenja licenci za obavljanje prijevoza tereta za vlastite potrebe vozilima iznad 12 tona, što poduzetnicima olakšava poslovanje - pojasnio je ministar.
Izgradnja mosta kod graničnog prijelaza Kaštel-Dragonja
Vlada je izmijenila i odluku o pokretanju postupka za sklapanje Sporazuma između vlade Hrvatske i Slovenije o izgradnji cestovnog mosta kod stalnog graničnog prijelaza za međunarodni promet putnika i roba u cestovnom prometu Kaštel (RH) – Dragonja (SLO).
- Vlada je na sjednici održanoj 18. srpnja 2019. donijela odluku o pokretanju postupka za sklapanje spomenutog sporazuma. Tada je određeno i izaslanstvo RH koje je vodilo pregovore sa slovenskom stranom te je usuglašen konačni tekst sporazuma gdje je preciznije definiran status graničnog prijelaza - rekao je ministar Butković.
Most preko rijeke Dragonje, kod graničnog prijelaza Kaštel - Dragonja, nalazi se u graničnom području RH i Slovenije i stoga je, pojasnio je ministar, u dvojnoj nadležnosti upravljanja.
- Most je dotrajao i oštećen u tolikoj mjeri da mu je narušena nosivost. Budući da će se izgradnja novoga mosta, kao i planirana sanacija postojećeg mosta provesti u okolnostima kada pitanje precizne lokacije granične crte nije riješeno, tijek radova bitno je određen sklapanjem sporazuma Između RH i Slovenije - rekao je dodavši kako je ukupna procijenjena vrijednost izgradnje mosta 10 milijuna kuna, od kojih će RH osigurati pola sredstava, odnosno pet milijuna kuna.