Čak i ako novi ministar prometa Oleg Butkovi ć realizira ideju o uvođenju vinjete, hrvatski vozači bi i dalje plaćali 1,2 kune iz litre goriva i održavanja javnih cesta. Iako se spominjalo da bi vinjete trebale zamijeniti sve te troškove, profesor Ivan Dadić , koji je napravio jedinu studiju o vinjetama u Hrvatskoj, smatra da bi cijena bila previsoka.
- Godišnja vinjeta treba stajati između 1000 i 1500 kuna. Ljeti bi cijena kratkoročnih vinjeta, onih od tjedan ili dva, trebala biti 25 posto skuplja - smatra Dadić, koji se nada da će novi ministar prometa održati obećanje i uvesti vinjete.
POGLEDAJTE VIDEO:
Vinjete su rješenje?
Butković je inače poručio da već radi na sveobuhvatnoj analizi i promjeni sustava naplate. Vinjete i beskontaktna naplata su opcije.
- Vinjete će biti povoljnije za hrvatske građane, ali će i neke nove dionice morati u naplatu - najavio je Butković bez ulaženja u detalje.
Prihodi od naplate cestarine je oko dvije milijarde kuna, ali gotovo milijardu kuna odlazi na zaposlene, kaže Dadić. S vinjetama, uvjeren je, naplata može biti i oko tri milijarde kuna. Mnogi od 900 zaposlenih na postajama dobili bi otkaze.
- Ali zato bi se s novim čvorovima prazni prostor uz autoceste pretvorio u logističke centre i razvila bi se zemlja - kaže.
Ipak, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić kaže da su vinjete zastarjele i da se često prezentiraju samo njihove pozitivne strane.
- Nije ih uvela ni jedna mediteranska zemlja i bile bi loše za turizam. Kamioni ih ne mogu koristiti, njima se naplaćuje ručno. Vinjete čine zbog toga manje od pola prihoda autocesta u Sloveniji i 28 posto u Austriji - kaže Stanić.
Pričekat će, kaže, što će točno i koje cijene ministar predložiti.
Račun vinjeta
Kad bi svaki građanin koji ima auto kupio godišnju vinjetu, prihodi bi bili gotovo jednaki kao od naplate sada.