To je to što me zanima!

Vatrogasci zaustavili curenje kiseline iz vagona u Zagrebu

Utvrđeno je kako je praznoga vagona, u kojem je zbog nedovoljno pritegnutog ventila, u dodiru s velikom količinom kiše došlo do isparavanja oblaka - ostataka 33 postotne klorovodične kiseline
Vidi originalni članak

Ured za upravljanje u hitnim situacijama grada Zagreba primio je u ponedjeljak ujutro obavijest da iz željezničkog vagaon na Zapadnom kolodvoru curi klorovodična kiselina , opasnost su otklonili pripadnici Javne vatrogasne postrojbe grada Zagreba, a vagon je uklonjen iz prometa do pregleda tehničke ispravnosti.

Ured za upravljanje u hitnim situacijama primio je u ponedjeljak u 8,20 sati obavijest da iz željezničkog vagaon na Zapadnom kolodvoru curi klorovodična kiselina. Po obavijesti, na teren su izašli pripadnici Policijske uprave zagrebačke, službenici Ureda za upravljanje u hitnim situacijama, pripadnici HŽ infrastrukture, HŽ Carga i Javne vatrogasne postrojbe grada Zagreba s devet vatrogasaca te akcidentnim i navalnim vozilom.

Utvrđeno je kako je praznoga vagona, u kojem je zbog nedovoljno pritegnutog ventila, u dodiru s velikom količinom kiše došlo do isparavanja oblaka - ostataka 33 postotne klorovodične kiseline.

Vatrogasci su pritegnuli ventil, a vagon je uklonjen iz prometa do pregleda tehničke ispravnosti.

Klorovodična kiselina (solna kiselina) (HCl) je vodena otopina klorovodika. U svakodnevnom životu nazivamo je i solna kiselina jer se može dobiti reakcijom iz kuhinjske soli (NaCl) i koncentrirane sumporne kiseline, pri čemu nastaje plin klorovodik. Razrijeđena klorovodična kiselina masenog odjela do oko 25 posto klasificirana je kao iritant - opasna za sluznice i oči, te u produljenom doticaju s kožom izaziva iritacije. Koncentriranija kiselina, masenog udjela do teoretskog maksimuma od oko 40 posto,  klasificirana je kao korozivno sredstvo i u doticaju s kožom stvara opekline, a iznad svoje površine korozivne pare koje su vrlo opasne za dišne organe.

Idi na 24sata

Komentari 1

  • ajetodoo 22.06.2016.

    Zar je posao vatrogasaca popravljati nekčije vagone i cisterne?Prijevoznik je dužan voditi brigu o sigurnosti tereta i za to imati stručne službe i radnike.

Komentiraj...
Vidi sve komentare